A reálbérek visszaesése és a megugró hitelkamatok különösen érzékenyen érintik az autópiacot is. A használtautó-importban lassú az élénkülés, az átmeneti keresleti sokk csak az év vége környékén oldódhat.

 

Augusztusban 8 977 import használt személyautó kapott hazai rendszámot a DataHouse adatai szerint. Ez 6 százalékos növekedés júliushoz képest, de még mindig jelentősen elmarad az előző évek havi 10-11 ezres behozatali átlagától.

A használtautó-import havi értéke augusztusban már csak 7,5 százalékkal maradt el a 12 hónappal korábbi értéktől, de ez egyelőre jórészt annak köszönhető, hogy tavaly ebben a hónapban már megkezdődött a használtautó-behozatal azóta is tartó visszaesése – írja a Forbes.hu-nak küldött közleményében a JóAutók.hu.

 

A behozott márkák márkasorrendjét

  • a Volkswagen vezeti,
  • a következő a Ford
  • majd az Opel,
  • az Audi
  • a Mercedes
  • és a BMW.

Az elmúlt nyolc hónapban csaknem minden második importált használt autó e márkák valamelyikét képviselte.

 

Import vs. hazai

A használtautó-import a teljes hazai használtautó-kereskedelemnek egy kis szelete: a belföldi átírások száma 6-7-szeresen múlja felül az importból származó autóvásárlásokét.

A használtautó-import mennyisége az év első nyolc hónapjában összesen 70 937 volt, ami 21 százalékkal marad el az előző év hasonló időszakában regisztrált 89 476-os értéktől.

Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 73 870 volt, ami 3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 76 347-es mennyiségnél.

 

Mit érez egy kereskedő?

A kereskedők 92 százaléka érzékelt csökkenő érdeklődést idén, a visszaesés a nagyobb értékű személyautóknál volt a legmagasabb.

A kereslet a korábbi dinamikus áremelkedést is visszafogta:

  • 57 százalék szerint csökkent az általuk meghirdetett használt autók átlagára,
  • 17 százalék szerint nem változott,
  • csak 26 százaléknyian számoltak be átlagár-növekedésről.

 

Forrás: forbes.hu Kép: illusztráció