Mint ismeretes, a „hagyományos” Ügyfélkapu használata 2025.01.16-tól nem lehetséges. A különféle ügyintézési feladatok (pl. bevallások beküldése) e határidő után már csak Ügyfélkapu+ -al, vagy DÁP-pal lehetséges.

 

A hírek szerint a vállalkozók 90 százaléka már regisztrált valamelyik új lehetőségre. De mit tegyen, aki elmulasztotta ezt a határidőt? Elöljáróban: nincs veszve semmi!

A „hagyományos” Ügyfélkapuval továbbra is be lehet lépni, ám csak egyetlen felületre: az ugyfelkapu.gov.hu oldalra.

Itt a Bejelentkezés gomb megnyomásával az Ügyfélkapu belépés oldalra kerülünk.

A megjelenő listából válasszuk az Ügyfélkapuval feliratot. Belépést követően választhatunk, hogy az Ügyfélkapu+ -t emailes, vagy hitelesítő programos módszerrel szeretnénk aktiválni.

A választás után kövessük a megjelenő utasításokat. Amennyiben a hitelesítő programos regisztrációt választottuk, először le kell töltenünk az okostelefonunkra egy autentikátor, vagyis hitelesítő programot. Vigyázat, az adathalászok már ide is beférkőztek! Javasolt a Google, vagy a Microsoft programját választani. Ezek ingyenesek, úgy hogy ha az applikáció bankkártya adatokat kér, akkor meneküljünk onnan.

Előfordulhat, hogy „Sikertelen bejelentkezés” üzenetet kapunk. Ez akkor fordulhat elő, ha már próbálkoztunk korábban az Ügyfélkapu+ telepítésével, csak valahol félbeszakadt a folyamat. Ebben az esetben – ha megvan a kapott törlő kód – az ügyfélapu+ törlésével és új eljárás indításával érdemes próbálkozni. Figyelem: ilyenkor a telefonunkra letöltött autentikátoros kódot is törölni kell.

 

Sokan hajlamosan későbbre hagyni az ügyintézést, mert pillanatnyilag nincs bevallani valójuk Ilyenek például a katások és a nyugdíjas átalányadózók. (kata bevallási határidő február 25, átalányadó május 20). Mindazonáltal fontos üzenetek bármikor érkezhetnek a tárhelyre (erről továbbra is megy az emailes értesítés), és bizony azokat már csak az új belépési módokkal tudjuk elolvasni.   Ezért ne halogassuk a regisztrálást, mielőbb keressük fel ez ügyben könyvelőnket.

-oli