A napokban jó néhány taxis vállalkozó ügyfélkapus tárhelyére érkezett egy „Felmérés” című NAV levél. Mit akarnak már megint? – kérdezi fásultan a vállalkozó.

 

A taxis vállalkozó hajlamos pánikba esni szinte bármitől, ami az adóhatóságtól érkezik. A legtöbb esetben az aggódás felesleges, ugyanúgy, mint ebben az ügyben is. A tárhelyen lévő üzenetet megnyitva a következőket olvashatjuk:

 

„Hírlevél

Felmérés a NAV honlapjáról, Ügyfélportáljáról és a telefonos szolgáltatásokról

 

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal szeretné megismerni a felhasználók véleményét, tapasztalatait a NAV honlapjának és fő ügyintézői felületeinek, szolgáltatásainak működéséről. Kérjük, segítse munkánkat, és ossza meg velünk eddigi tapasztalatait! A felmérés az alábbi linken érhető el: (link) A kérdőívet a NAV honlapját, Ügyfélportálját és az ÜCC-t rendszeresen használó ügyfeleinknek juttatjuk el. Ha a kérdőív az említett felületek párhuzamos használata miatt többször is megérkezik Önhöz, azt elég csak egyszer kitölteni. A részvétel a felmérésben önkéntes, a feldolgozás anonim, és a hatályos jogszabályoknak megfelelő.

 

Köszönjük együttműködését! Nemzeti Adó- és Vámhivatal”

A levélben olvasható, hogy a felmérés önkéntes, tehát nem kötelező. És anonim, tehát a kitöltője nem azonosítható. Aki úgy érzi, hogy segítené a NAV munkáját, az a tájékoztatóban lévő linkre kattintva kitöltheti a kérdőívet. Kipróbáltam, jó néhány percet el lehet vele bíbelődni (kinek van erre ideje?). Legtöbb vállalkozó egyébként is könyvelő segítségét veszi igénybe ügyeinek intézése során, számukra az űrlapon lévő kérdések legnagyobb része nem is értelmezhető.

 

-oli-