A Toyota öt gyári csapattal méreti meg magát

 

Az előző évekhez hasonlóan idén is Szaúd-Arábiában kerül megrendezésre a világ legkeményebb terepversenyének tartott Dakar Rally, amelyen a kétszeres címvédő Toyota új felállásban, öt gyári csapattal méreti meg magát.

A TOYOTA GAZOO Racing színeiben versenyző gyári csapat a vadonatúj GR DKR Hilux EVO T1U versenygéppel vág majd neki a homokdűnéknek. A versenyzőkre már csak egy shakedown, a műszaki ellenőrzések és a prológ vár, melyek után egy nyolc napos megmérettetésnek lehetnek a nézők szemtanúi január 5-től 13-ig.

Az öt párosnak összesen 12 szakaszt kell teljesítenie. A csapat támogatói többek között olyan partnerek is helyet kaptak, mint Red Bull, az Eurol, vagy a épp a Toyota mobilitási szolgáltató márkája, a Kinto.

A 2024-es Dakar Rally rajtjáig a TOYOTA GAZOO Racing (TGR) Dakar csapata a rajttábor közelében, az észak-szaúd-arábiai Alula városában gyülekezett, ahol a megmérettetés január 5-én egy 28 km hosszú prológgal veszi kezdetét. A csapat mind az öt GR DKR Hilux EVO T1U-t teljesen felkészítette a helyszínen, és egy shakedownon vesznek majd részt, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy minden rendszer a vártaknak megfelelően működik, mielőtt a csapat befejezi a szükséges műszaki ellenőrzéseket. A csapatot Lucas Moraes és Armand Monleon, valamint Seth Quintero és Dennis Zenz képviseli majd, mindkét csapat a Red Bull színeiben versenyez. Giniel de Villiers és Dennis Murphy a GR színeiben fog versenyezni, akárcsak csapattársaik, Saood Variawa és Francois Cazalet, valamint Guy Botterill és Brett Cummings. Az öt csapat a 2024-es Dakar 12 szakaszát teljesíti majd, kezdve a január 5-i prológgal Alula közelében, és befejezve a Yanbu tengerparti városába vezető utolsó szakasszal. A pihenőnapra január 13-án kerül sor a szaúdi fővárosban, Rijádban.

Alain Dujardyn, a TGR W2RC csapatfőnöke

 „Izgatottak vagyunk, hogy a TGR Dakar és W2RC csapat új korszakának hajnalán állunk. Nemcsak új autónk van a GR DKR Hilux EVO T1U formájában, hanem négy új legénységünk is részt vesz a Dakar Rallyn. Szeretnék minden párosunknak sok sikert kívánni a közelgő megmérettetésre, különösen azoknak, akik a W2RC szezon hátralévő részében is szerepelnek majd. Nagyszerű autónk van, és remek műszaki csapatunk. Most pedig itt az ideje, hogy versenyezzünk.”

Shameer Variawa, az SVR csapatfőnöke

Két Dakar Rallyt teljesítettem versenyzőként, de idén örülök, hogy nemcsak csapatfőnökként, hanem büszke apaként is visszatérhetek. A fiam, Saood az első Dakar Rallyján fog versenyezni, és jó, tiszta versenyt kívánok neki és Francois-nak. Ami a csapat többi tagját illeti, izgatottan várjuk az új GR DKR Hilux EVO T1U szereplését, hogy láthassuk az új autót akcióban, és hogy összemérhessük a teljesítményét a konkurenciával.”

A Toyota idén is több nagy nevű partnerrel vág neki a megmérettetésnek

A Red Bull az extrém sportok és sportolók elsőszámú támogatójaként van jelen, és mint ilyen, tökéletesen illeszkedik a TOYOTA GAZOO Racing Dakar és W2RC erőfeszítéseihez. Az osztrák energiaital-gyártó rengeteg éven keresztül partneri kapcsolatban állt a TGR-rel, és a részvétel meghozta gyümölcsét, amikor a csapat 2022 januárjában megnyerte a második Dakar címet, 2023-ban pedig a harmadikat. A SpeedMax a CantuStore saját márkája, amely Brazília legnagyobb omnichannel platformja és vezetője a gumiabroncscsere-piacon. A SpeedMax a maximális teljesítményt segíti elő a nagy teljesítményű gumiabroncsok révén, amelyek minden típusú járműhöz illeszkednek, a személyautóktól a teherautókig és traktorokig, nem is beszélve a gumibelsőkről és a kamion kerekekről.

A csapatot az Innovation Group Services, a Toyota Financial Services, a Toyota Genuine Motor Oil, az Eurol, a Repsol Renewable Fuels, a BF Goodrich, a Sparco, a Maxion Wheels és a Kinto is támogatja. Az SVR-t a Jonsson Workwear, az USN és az Ingco támogatja.

Toyota CE