A francia kormány azon tervei, hogy szigorítsák a különösen nehéz autók vásárlására kivetett extra adót, különösen a német luxusmodelleket érinthetik, de a hazai márkákat kímélik. Sajtóértesülések szerint a korábban 1,8 tonnás tömegtől érvényes adó jövő évtől már 1,6 tonnás tömegtől érvényes – írja az automobilwoche.de.

 

Amint azt a Les Échos című lap szerdán közölte, a korábbi regisztrációs adatok alapján a jövőben az összes új autó kilenc százalékát érintené az adó. Minden kilogramm súlytöbblet után egyszeri tíz eurós díjat kell fizetni regisztrációkor, egy 200 kilóval túl nehéz autóért ez nagyjából 2000 euróba kerül.

 

A súlykorlát csökkentése valószínűleg nem érinti az olyan francia márkákat, mint a Peugeot és a Citroën, a Renault-nál egyedi modellekről van szó – sorolta az újság. Az olyan német gyártókat, mint a BMW, a Mercedes és a Volkswagen, érezhetően jobban érintené a terepjáró-adónak is nevezett illeték. A szigorítás a „Les Échos” szerint a Hyundait is érintené, de a dél-koreaiak érintett modellje, amely Franciaországban a legtöbbet adják el, csak kissé lépné át az új limitet.

 

Franciaországban a Külföldi Márkák Szövetsége (CSIAM) bírálta a tervezett szigorítást, mivel az bünteti a fogyasztókat. Az autók tömegének növekedése nagyrészt a fokozott biztonságnak köszönhető – áll a közleményben.

Franciaországban a különösen nehéz autók tulajdonosainak nem csak a regisztrációkor kell fizetni. Egyes városok, például Lyon és Párizs már a nehéz autók parkolási díjának emelését tervezik. A nehéz autók nagyobb abroncskopáshoz, így több finom porhoz és mikroműanyaghoz vezetnek.

Az elektromos és hibrid járművek, amelyek akkumulátoruk miatt különösen nehezek, mentesülnek az adó alól.

Forrás: autoszektor.hu Kép: illusztráció