A ma is érvényes alanyi áfamentes határ 2019-ben emelkedett 12 millió forintra. A fővárosi taxitarifa akkor már hosszú évek óta megrekedt a 300 forintos kilométerdíj szinten (700 Ft alapdíj 300 Ft kilométerdíj 75 Ft percdíj) A taxis társadalom örült a 12 milliós áfa-határnak, hiszen abba már bőven „bele lehet férni”.

 

Napjainkban, négy évvel később az alanyi adómentes áfa-határ még mindig 12 millió forint. A taxitarifa viszont azóta több mint 25 százalékkal nőtt, és újabb díjemelés is várható. Nem csoda tehát, hogy ismét egy korláttal szembesül a szakma: ezzel a tarifával, ebbe a határba már nem nagyon lehet beleférni…

Talán érdemes megjegyezni, hogy 2019-ben a minimálbér havi 149.000 forint volt, 2023-ra több mint 50 százalékkal emelkedett, 225.000 forintra. Pontosan a duplájával, mint ugyanezen időszakban a taxitarifa…

Hogy mi érinti ebből a taxist? Minden! Hiszen vállalkozóként a fizetendő járuléka a minimálbérhez kötött, ezzel e költsége is jobban emelkedett, mint a tarifa. Brutálisan drágultak a biztosítási díjak is, az üzemanyagról már nem is beszélve.

Továbbá a taxis, amellett hogy vállalkozó, egyben ön- vagy családfenntartó is, tehát az energiaárak emelkedése és az élelmiszerek terén érezhető igen nagyarányú drágulás ezen a téren is érinti.

Kissé többet kell tehát dolgozni a megélhetésért, ami nem lenne baj, mert szerencsére az üzletmenetre mostanában nincs panasz.

Viszont egyszer csak: Stop! – ott a fal. A 12 millióra korlátozott éves bevételi határ…

Azt, hogy miért nem érdemes e határt átlépve áfásként dolgozni tovább, a közelmúltban egy részletes számításban elemeztük, érdemes rákeresni…

-oli-