A magyarországi újautó-piac 2024-re állhat helyre, amikor a megrendelt autókat a kereskedők már tervezhetően tudják átadni a vevőknek, és megszűnhet a bizonytalan várakozási idő – mondta Németh Balázs, a Porsche Hungaria (PH) ügyvezető igazgatója csütörtökön az MTI-nek.

 

A német Volkswagen csoport márkáit importáló cég vezetője szerint a jövő évben javulhat a magyarországi újautó-piac ellátottsága, és csökkenhet a megrendelt autókra a várakozási idő a nyugat-európai piacon kialakuló recesszió következtében, mivel nagy számban érkezhetnek meg és kerülhetnek forgalomba a 2021-22-es években megrendelt járművek. A jövő évet egyidejűleg  még sújtani fogják a szállítási bizonytalanságok – tette hozzá.

A Porsche Hungaria 2022-ben mintegy 30 ezer új személyautót és kisteherjárművet értékesített – tájékoztatott az ügyvezető. Egy évvel korábban az importőrhöz kapcsolódó márkakereskedések 28 789 autót adtak el. A javulást Németh Balázs elsősorban azzal magyarázta, hogy két fontos márkája, az Audi és a Volkswagen megfelelő mennyiséggel tudott reagálni a megrendelésekre.

A Porsche Hungariához tartozó márkák eladásainak 75 százaléka céges, a többi magán megrendelés. Az eladott járművek mintegy 60 százaléka a piaci trendnek megfelelően városi terepjáró (SUV) modell volt.

A PH hálózatához jelenleg 55 értékesítési pont és 72 szervizpont tartozik. Németh Balázs arról számolt be, hogy jelenleg  nincs szó a hálózat szűküléséről, megjegyezte azonban, hogy a megnövekedett rezsiköltségek veszélybe sodorhatnak telephelyeket.

A Porsche Hungaria Kft. a Volkswagen konszern márkáinak (Audi, SEAT, CUPRA, Skoda, Volkswagen, Volkswagen haszonjárművek, MOON elektromosautó-töltő rendszerek) magyarországi importőre, emellett használtautó-üzletága a Das WeltAuto.

A Porsche Hungaria Kft. nettó árbevétele tavaly elérte a 400,8 milliárd forintot a 2020. évi 361 milliárd forint után. Adózás előtti eredménye 2021-ben 6,09 milliárd forint, 2020-ban 5,19 milliárd forint volt.

MTI, kép: illusztráció