A Hyundai IONIQ 6 elektromos Streamliner modell maximális ötcsillagos eredményt ért el az új gépkocsik biztonsági teljesítményét vizsgáló, független Euro NCAP szervezet tesztjén. Akárcsak korábban az IONIQ 5, a Hyundai IONIQ almárkájának legújabb tagja is a legmagasabb szintű biztonságot nyújtja, amit az adható legmagasabb, ötcsillagos minősítéssel igazolt az Euro NCAP

 

 

Az Euro NCAP négy kategóriában – “felnőtt utasok”, “gyermek utasok”, “a közlekedés sérülékeny résztvevői” és “biztonsági segédrendszerek” – vizsgálja a járművek teljesítményét. Az ötcsillagosra értékelt Hyundai IONIQ 6 kiemelkedően jól teljesített a “felnőtt utasvédelmi”, “gyermek utasvédelmi” és “biztonsági segédrendszerek” kategóriákban.

Az a tény, hogy az IONIQ 5 után az IONIQ 6 is maximális, ötcsillagos minősítést érdemelt ki az Euro NCAP szervezettől, jól példázza, hogy a Hyundai nem csupán a jövő mobilitása terén számít piacvezető szereplőnek, de modellei a legbiztonságosabbak közé tartoznak Európában.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „Ezek az ötcsillagos Euro NCAP eredmények is azt bizonyítják, hogy a Hyundai magas szintű menetbiztonságot, valamint fejlett technológiai alapú mobilitási megoldásokat kínál nem csak ügyfelei, de a közlekedés többi résztvevője számára is.

 

A fejlett vezetőtámogató rendszerek a legmagasabb szintű biztonságot kínálják az IONIQ 6 vásárlók számára

Az IONIQ 6 az alapfelszerelésként kínált hét légzsákon túlmenően a Hyundai SmartSense fejlett vezetőtámogató rendszer következő generációját alkalmazza, és ezáltal maximális biztonságot és kényelmet kínál vezetőjének és utasainak. A HDA 2 autópálya asszisztens funkció segít tartani a beállított sebességet, illetve az előttünk haladó jármű mögötti követési távolságot, továbbá a sáv középvonalában tartja az autót, akár ívmenetben is.

Az intelligens sebességtartó automata (SCC) nem csupán a követési távolságot tartja az elöl haladó gépkocsi mögött, de a vezető által beállított maximális sebességet is, méghozzá a sofőrtől korábban megfigyelt vezetési stílushoz alkalmazkodva. A funkció a navigációs rendszertől kapott útinformációk alapján optimalizálja az automatizált vezetés folyamatát, és a menetsebességet szabályozva gondoskodik a biztonságos kanyarodásról. Az elülső ütközés-elkerülő rendszer (FCA) menet közben segít megelőzni az ütközést a jármű elé kerülő akadályokkal: figyelmezteti a vezetőt a veszélyhelyzetre, valamint támogatja a hatékony vészfékezést.

A Hyundai IONIQ 6 fejlett vezetéstámogató funkciói számos további forgalmi szituációban is támogatják a vezetőt: például, ha kereszteződésben kíván bekanyarodni vagy azon áthaladni, illetve, ha sávváltás során szemből vagy oldalról közeledő járművet észlelnek, kiegészítve mindezt az elkerülő kormányrásegítés funkcióval. A további félautonóm vezetőtámogató funkciók között említést érdemel az intelligens sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer (ISLA), amely az aktuális korlátozáshoz igazítja a jármű sebességét, vagy az adaptív távolsági világítás (HBA), amely szemből közeledő jármű esetén automatikusan tompított világításra kapcsol, majd visszakapcsolja a távolsági fényszórót.

Az IONIQ 6 különböző vezető-felügyeleti funkciókat is kínál. Ilyen a vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW), amely felügyeli a figyelem intenzitását, és figyelmeztető jelzést ad le, amennyiben a vezető figyelme lankad. Ilyenkor szükség esetén pihenőt javasol. Olyankor is figyelmezteti vezetőjét az autó, ha a sorban előtte várakozó gépkocsi elindult.

Bizonyos funkciók egymással összehangolt működéssel igyekeznek megelőzni az ütközést a legváltozatosabb menethelyzetekben. Az aktív holttérfigyelő rendszer (BCA) sávváltás során segít elkerülni az ütközést az IONIQ 6 mögött és mellett haladó járművekkel. Egy másik funkció, a holttérfigyelő monitor (BVM) a holttéri terület képét kijelzőn megjelenítve segíti a biztonságos sávváltást. Hasonló szerepet tölt be a hátrameneti keresztirányú ütközés-elkerülő támogatás (RCCA) funkció, amely tolatás közben megelőzi a balról vagy jobbról közeledő járművekkel történő ütközést.

Az IONIQ almárka legújabb tagja a biztonságos kiszállást támogató figyelmeztető rendszer (SEW) segítségével gondoskodik hátsó utasainak védelméről. A rendszer hátulról közeledő járművek esetén figyelmezteti az utasokat, amennyiben azok megpróbálják kinyitni a hátsó oldalajtókat. A manőverezést különböző parkolástámogató rendszerek teszik minden eddiginél egyszerűbbé és biztonságosabbá. Az előre- és hátrameneti, illetve oldalirányú parkolási ütközéselkerülő rendszer (PCA) például manőverezés közben segít elkerülni az esetleges akadályokat, illetve gyalogosokat

 

Bőven bírja: 614 km elektromos hatótávolság

Az IONIQ 6 felhasználói közvetlenül élvezhetik a Hyundai Motor Group azon célkitűzésének gyümölcseit, hogy olyan fejlett akkumulátor-technológiát fejlesszen és alkalmazzon, amely stresszmentes vezethetőséget és hosszú hatótávolságot biztosít ügyfelei számára. Az IONIQ 6 WLTP-norma szerint mért átlagos energia-felhasználása 13,9 kWh/100 km, ami a forgalomban kapható egyik legtakarékosabb elektromos járművé teszi. Ezzel párhuzamosan a 614 kilométeres hatótávolság (WLTP, vegyes ciklus) ugyancsak az egyik legjobb érték a piacon.

Ez a lenyűgöző teljesítmény elsősorban a Hyundai Motor Group által kifejezetten akkumulátoros elektromos járművek számára kifejlesztett elektromos, globális moduláris platform (E-GMP) képességeinek, valamint az elektromos Streamliner modell különösen alacsony légellenállásának köszönhető. Az E-GMP optimális elektromos teljesítményt kínál. Támogatja a 800V-os ultragyors töltést, amellyel mindössze 15 perc alatt akár 351 kilométerre elegendő energiát képes magához venni, és 18 perc alatt 10%-ról 80%-ra tölthető; illetve további adapterek vagy egyéb komponensek nélkül alkalmas a 400V-os töltésre is.

Az IONIQ 5-öshöz hasonlóan az új IONIQ 6 is rendelkezik az innovatív V2L (járműből-a-fogyasztóra) funkcióval, amelynek köszönhetően a felhasználók bármilyen elektromos berendezést tölthetnek a jármű akkumulátoráról – praktikus megoldás áramszünet esetén éppúgy, mint kempingezés vagy szabadidős tevékenységek során. A V2L funkció használatához külön tartozékként megrendelhető adapterre van szükség, amelyet a külső töltő csatlakozóba kell illeszteni. Ezen kívül egy másodlagos, belső elektromos aljzat is rendelkezésre áll: a hátsó ülések alatt elhelyezett csatlakozó ideális hordozható számítógépek, mobiltelefonok és egyéb személyes berendezések töltésére, illetve működtetésére.

Az IONIQ 6 emellett az első olyan Hyundai modell, amelyben a különböző funkciókat vezérlő szoftverek vezeték nélküli kapcsolaton keresztül (OTA) frissíthetők. A technológia lehetővé teszi, hogy az elektromos rendszerek, az önvezető funkciók, az akkumulátor és egyéb rendszerek vezérlő szoftverjeiből mindig a legfrissebb verzió álljon rendelkezésre, ami biztonságosabbá és kényelmesebbé teszi a vezetést. Az OTA funkció segítségével a térképadatok, illetve a multimédiás rendszer szoftverje is frissíthető.

Forrás/képek: Hyundai