Részletek a legutóbbi podcast adásban

 

A számok azt mutatják, hogy az igény rendkívül nagy volt rá, és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ügyfelei körében kifejezetten népszerű a BudapestGO. A február közepén indult alkalmazásnak köszönhetően ma már egyetlen felületen lehet utazást tervezni, jegyet vásárolni, és tájékozódni az aktuális fővárosi forgalmi helyzetről – írja közleményében a BKK.

A BudapestGO ötletétől a bevezetésig számtalan kihívással kellett szembenézni, de az alkalmazás egyértelmű sikert aratott az első hónap statisztikái alapján. Szintén biztos favorit lett a digitális vonaljegy, emellett az időalapú termékeket is több ezren kipróbálták már. A koncepcióról, a tervezésről, az erősségeiről és az esetleges hiányosságokról a Nekem Budapest 12. podcast adásában kérdezték Nagy Bence Csabát, a BKK projektvezetőjét.

Budapest közösségi közlekedése kiemelkedően jónak mondható világviszonylatban is.

Széleskörű tapasztalatai, közösségi közlekedési élményei alapján értékeli a fővárosi közlekedést dr. Kiss Róbert Richárd turisztikai szakember, újságíró. Páratlannak mondható az operatív forgalmi zavarok esetén alkalmazott járműpótlás, a megállóhelyek egymástól való távolsága egy vonalon, az indulások gyakorisága, és még a tisztaság terén sincs komolyabb gond a közösségi közlekedési járatokon és a megállóhelyeken, legalábbis a világ nagyvárosainak közösségi közlekedésével összehasonlítva.

Sajnos a taxi még nem került be a közösségi közlekedés szerves részeként a kommunikációba. Talán egyszer megváltozik ez a szemlélet is

 

Milyen kiaknázatlan lehetőségek vannak még Budapest közösségi közlekedésében, s milyen fejlesztési lehetőségeket tartogat még a BudapestGO – a Nekem Budapest podcast 12. epizódja ezen a linken már elérhető – itt ismerhetik meg bővebben a részleteket az érdeklődők.

 

Cash/fotó: BKK