Tartalomhoz a forma

 

Az európai és magyarországi szinten is legnészerűbb Lexus modell, NX prémium crossover vadonatúj generációjával debütál. A modell külsejét tekintve az előző generációhoz képest első pillantásra nem történt drasztikus változás, de a vonalvezetésen feltűnnek a még még kifinomultabb formák – olvasható a közzétett ismertetőben.

A vadonatúj Lexus NX avantgárd látványára épít, de még kifinomultabb, dinamikusabb és érettebb megjelenést nyújt, még erőteljesebb karakterrel. Az első generációs modellhez hasonlítva a teljes hosszúság 20 mm-rel, a tengelytáv 30 mm-rel, a szélesség 20 mm-rel, a magasság pedig 5 mm-rel növekedett. Az új méretek optimális formát hoznak létre, amely még több helyet biztosít a hátul utazók számára. Elöl a Lexus ikonikus, orsó formájú hűtőrácsa még hangsúlyosabb szerepet játszik az autó formatervében. Hátul megkülönböztető részletként tűnnek fel az új, L-alakú lámpák, amelyeket a jármű teljes hosszán átnyúló fényív köt össze. A Lexus embléma helyét a „LEXUS” felirat vette át a csomagtérfedélen, amely letisztult, modern megjelenést biztosít. A modell funkcionális szépsége a kidolgozott részletekben is megnyilvánul: az NX formatervezőinek és mérnökeinek közös munkáját fémjelzik a különböző légterelők, amelyek a levegőt a karosszéria alá és fölé terelik. Ilyenek például az oldalsó ívek és a motortér új alsó borítása, amely a golflabdákéhoz hasonló felületet kapott. Ez mikroörvényeket hoz létre az autó alatt, nagy sebességnél javítva az egyenesfutást.

A vadonatúj NX-ben elsőként köszönthetjük a Lexus új Tazuna vezetőtér-koncepcióját. A japán kifejezés arra utal, ahogyan a lovas a kantárszár segítségével irányítja a lovát, ennek megfelelően pedig középpontjában a vezető közvetlen, intuitív járművezérlése áll, amely a „kéz a kormánykeréken, szemek az úton” elvet követi. Az új elrendezés azzal fokozza a vezetési élményt, hogy az autóst még magabiztosabbá teszi a járművel és a környezettel történő egyértelműbb, közvetlenebb interakciók révén. A koncepció középpontjában álló intuitív vezérlésre tökéletes példát szolgáltatnak a kormánykerék érintésérzékeny kapcsolói, amelyek személyre szabhatók. Az adott gomb megérintésekor megjelenik annak alakja a head-up kijelzőn, így a vezetőnek nem kell lenéznie a kormánykerékre. A cockpit-érzetet a belső tér vezetőajtótól középkonzolig ívelő kialakítása fokozza. Az itt található információforrások (a multimédiás kijelző, a központi fordulatszámmérővel kialakított műszeregység kijelzői, illetve az opcionális head-up kijelző) egy területre csoportosulnak, így tartalmuk minimális szem- és fejmozgással olvasható. Hasonló elvet követ a jármű vezérlőszerveinek elrendezése: az indítógomb, az előválasztó kar, a vezetési üzemmód választógombja és a klímavezérlők szintén egy területre csoportosulnak.

 

A kényelmet fokozza az első ülés új, precíz kialakítása, különös tekintettel az ülés átmeneteinek kidolgozására, az oldalsó támaszok helyzetére és a konkáv felületek kialakítására, amelyek nagyobb teret biztosítanak az utazók könyöke számára. A szigetelőanyagok bőséges használata kivételesen zaj- és vibrációmentes, csendes és nyugodt környeztet biztosít.

A belső tér hangulatát javító új megoldások között megtaláljuk a beszállásnál és indításnál üdvözlő fényeket, valamint a műszeregység személyre szabott üdvözletét. A szériában vagy felszereltségi szintnek megfelelően opcionálisan elérhető hangulatfény 64 különböző színt kínál, így a világítás mindig tökéletesen illeszkedik az utazók hangulatához. Az új NX a Lexus első modellje, amely elektromos belső ajtónyitó rendszerrel rendelkezik. Az új elektromos rendszer a hagyományos belső ajtókilincset helyettesíti egy nyomógombos kapcsolóval, amely az ajtópanel könyöklője alatt található. A fokozott kényelemhez elérhető Lexus Link alkalmazás távoli hozzáférési funkciói is hozzájárulnak, mint például az utastér előfűtése és hűtése az utazás megkezdése előtt, valamint az ajtók zárása és nyitása. Az elektromos csomagtérfedél működtetése is csendesebbé és gyorsabbá vált: a nyitáshoz vagy a záráshoz szükséges idő nagyjából a felére csökkent, így a művelet csupán négy másodpercet vesz igénybe – áll a közleményben.

Forrás: Toyota C E Kft.