Sajnos nem áprilisi tréfa

 

A Budapesti Autósok Közössége honlapján naponta láthatók fedélzeti kamerával rögzített balesetveszélyes helyzetek, amelyek több mint elkeserítőek. Legutóbb április elsején az M5-ös fővárosi kivezető szakaszán történteket rögzítette a technika. Sajnos a látottak több szempontból is elszomorítóak: egyrészt ez nem áprilisi tréfa, másrészt taxis a kakaskodó.

A Budapesti Autósok Közössége időről-időre teret ad azoknak a felvételeknek, amelyeket a legkülönfélébb helyzetekben rögzítenek a közlekedők, zömmel a gépjárművekbe szerelt fedélzeti kamerák. A látottaknak – az esetek többségében – nincs jogi következményük, hiszen nem történik baleset, a rendőrség tudomást sem szerez ezekről a szituációkról. Bár itt kell rögvest hozzátenni, ma már nem csak azon ügyekben járnak el a rend őrei, amelyeket feljelentésként kapnak meg a közösségtől, hanem rendszeres figyelői a portálnak és saját hatáskörben – hivatalból – indítanak eljárást a szabálytalankodókkal szemben, sőt egyre gyakrabban adják hírül, ha azonosították a magáról megfeledkező gépjárművet és sofőrjét, megfelelő büntetéssel „értékelve” sajátos mutatványát.

Íme, a felvételhez érkezett olvasói levél:

a helyszín az M5 kivezető szakasza. Az a szakasz, ahol már igencsak el szoktak szabadulni a lóerők, a várost elhagyva.

A felvételt elnézve – így bolondok napján – nem csak a lóerők szabadultak el, hanem a tesztoszteron is, ugyanis egy taxigépjármű sofőrje és egy fekete Volkswagen Passat pilótája olyan kakaskodást produkáltak, hogy nem sok híján tömegbaleset történt.

Az előzményeket nem tudjuk, de a taxi elől lehúzódó Volkswagen sofőrjére alaposan ráijesztett a taxi sofőrje. Ijedtében majdnem a mellette haladó teherautóra rántotta a kormányt.

Ezután mögé ment, ekkor kapott egy büntetőféket, ami miatt – feltehetőleg a baleset elkerülésének érdekében – átrántotta a másik sávba a kormányt, ahol kis híján elkaszálta egy fekete Saab elejét.

Érthetetlen, hogy mi válthatta ki ezt a szintű agressziót, ami miatt érdemes volt kockáztatni, hogy esetleg tömegbaleset történjen.”

Eddig a levél, amely megfogalmazza a kérdést is: mi az, ami miatt érdemes megkockáztatni egy tömegbalesetet?

Ráadásul az ember azt gondolhatná, hogy a sárga autóban profi vezető ül, aki krízis helyzetben meg tudja őrizni hidegvérét és nem kezd bele ilyen adok-kapokba. A felvétel kikerült a portál által működtetett Facebook oldalra is. Jelen írás készültekor 222 hozzászólást váltott ki a látott balesetveszélyes helyzet az oldal látogatóiból. Mondani sem kell, mit kapott a taxis és általa a taxisok közössége. Finoman szólva sem javított a személyszállítók megítélésén, jó hírnevén!

k.z.t./fotó: Bp-i Autósok Közössége