Időnként előfordulhat, hogy valamely adóbevallásunkat téves adatokkal küldtük be a hivatalnak. Amennyiben észleljük a hibát, lehetőség van önellenőrzés benyújtására.

Így van ez az iparűzési adó tekintetében is. 2021-től azonban az állandó jellegű iparűzési tevékenységhez kapcsolódó bevallást már nem az illetékes önkormányzathoz, hanem a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz (NAV) kell benyújtani elektronikusan. Az ehhez szükséges program és azelektronikus nyomtatványok a NAV honlapján elérhetők.

Az adóhatóságnál csak 2016-tól állnak rendelkezésre a hipabevallások. Felmerül a kérdés, hogy ha elévülési időn belül, 2014-re vagy 2015-re vonatkozóan kell önellenőrzést benyújtani, esetleg hiányzó bevallást pótolni, akkor mi az eljárás.

A NAV tájékoztatása szerint ez esetben a 2016-ra kialakított, 16HIPA jelű nyomtatványt kell használni. Ezen a nyomtatványon a megfelelő időszak feltüntetésével a korábbi évekre vonatkozó iparűzési adó bevallásokat is lehet pótolni, vagy az önellenőrzéseket elvégezni.

 

                                                                                                                                          – oli –