Toyota az autóipar vezető fejlesztője.

A távközlés, az IT szektor után az autóipar a leg innovatívabb terület. Csak az elmúlt tíz évben a világ 105 szabadalmi hivatalaihoz, mintegy 1,5 millió fejlesztést jegyeztettek be a legnagyobb gépjárműgyártók. Érdekesség, az iparágon belül a Toyota önmaga több újítást végez, mint a dobogó két másik helyezettje együttvéve.

Az autóipari vállalatok évtizedes innovációs aktivitását egy brit autópiaci szolgáltató a Bristolstreet elemezte. Az adatbázisban 105 ország szabadalmi hivatalaihoz benyújtott kérelmek szerepeltek, ezek között igyekeztek címszavas keresésekkel arra választ találni, hogy mely autógyártók fejlesztik a legaktívabban a technológiákat.

A 2011 és 2020 közötti időszakra vonatkozó statisztikák az utolsó két évben brutális zuhanást mutatnak. Ez nem lehet más, mint adatbázishiba, hiszen a távközlés és az IT mögött az autóipar jelenleg a harmadik legaktívabb innovációs szektor.

Tehát az autógyártók mind rendkívüli ütemben, exponenciálisan növelték innovációs aktivitásukat, másrészt érdekes látni, hogy az utóbbi két évtizedben hogyan rendeződtek át az erőviszonyok.

Vannak persze állandóságok: egyrészt a legerősebb öt szereplő közül négy akkor is, most is ázsiai autógyártó volt, másrészt a Toyota akkor is, most is nagyságrendekkel több szabadalmat jegyeztet be világszerte, mint bármely versenytársa: többet, mint a mindenkori második és harmadik helyen álló piaci szereplő együttvéve. Az elektromobilitás terén szintén a Toyota a falkavezér, az autonóm mobilitási technológiákban azonban a Ford jár az élen.

Az innováció a pandémia idején sem állt le, jólehet, e területre is volt kihatása. Ennek ellenére időről-időre újabb és újabb technológiákat ismerhetünk meg az autóipar területén, melynek jelentős része érinti a távközlést vagy éppen az informatikát – derül ki a kutatásból.

 

Cash/fotó: Toyota