Categories: HírekKiemelt

Friedrich Merz bekeményített: megvétózza a benzines autók 2035-ös tilalmát

Egyelőre nem hozott előrelépést a Berlinben tartott autóipari csúcs. A koalíciós pártok, az autóipar és a szakszervezetek képviselői ugyanakkor a 2035-től tervezett uniós szigorítások késleltetésére hajlanak.

Friedrich Merz kancellár az egyik fő ellenzője a belső égésű motorok 2035-re tervezett kivonásának, amit az Európai Bizottság a klímasemlegesség jegyében tervez. A kancellár pártja, a kereszténydemokrata CDU a Berlinben tartott autóipari csúcstalálkozón is ezt az álláspontot képviselte, miközben a kisebbik koalíciós partner, a szociáldemokrata SPD ugyanakkor – egyelőre legalábbis – az uniós menetrend mellett tette le a garast.

A CDU forrong, az SPD blokkol, az autóipar pedig vészharangot kongat – foglalta össze a csúcson elhangzott érveket a Bild. Az újság szakértőket idézve arra mutatott rá, hogy 700 ezer alkalmazott és több mint 540 milliárd eurós bevétel sorsa forog kockán, ha a nagy német autógyártók 2035 után nem folytathatják a belső égésű motorok gyártását.

Noha általános a konszenzus azzal kapcsolatban, hogy hosszabb távon az elektromos autóké a jövő, az elmúlt hónapok arról tanúskodtak, hogy az értékesítés nehézségei miatt elbocsátási hullámok sújtják az iparágat. Bár a német autógyártók is elismerik a klímacélok megvalósításának, a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének szükségességét, azon a véleményen vannak, hogy ehhez nagyobb rugalmasságra, mindenekelőtt több időre van szükség.

Értesülések szerint ezt képviselte a berlini találkozón Oliver Blume, a Volkswagen vezérigazgatója is, hangsúlyozva, hogy a 2035-ös év ebből a szempontból túl korai az autóipar számára.

Az elektromos autók elterjedésével kapcsolatos összes politikai előrejelzés túl optimista volt – értékelte a Volkswagen vezetője. Hasonló érveket fogalmazott meg korábban Ola Källenius, a Mercedes vezetője is

Az SPD több képviselője, köztük Carsten Schneider közlekedési miniszter és Matthias Miersch parlamenti frakcióvezető kiállt amellett, hogy 2035-tól érvényesíteni kell a belső égésű motorok regisztrációjának tilalmát. Lars Klingbeil alkancellár, az SPD első számú vezetője szerint pártja ugyanakkor az elektromos és benzinmotorral egyaránt rendelkező hibrid autók jövőjéről hajlandó tárgyalni.

Friedrich Merz ezúttal is megerősítette, amíg ő a kancellár, addig az általa vezetett kormány nem járul hozzá az uniós ütemterv szigorú betartásához.

„Ha rajtam múlik, nem lesz drasztikus kivonás” – idézték a beszámolók a kancellárt. Ígérete szerint mindent megtesz annak érdekében, hogy az autógyártók rugalmasan és a különböző technológiákra nyitottan termelhessenek.

A CDU egyik szakérője is úgy fogalmazott, hogy az ideológia helyett a rugalmasságra kell összpontosítani. Elismerte, hogy a jövő elektromos, ugyanakkor a hibrideknek és a hatékony belső égésű motoroknak is helyük van. Állásfoglalása szerint csak így lehet munkahelyeket, növekedést és innovációt biztosítani Németországban.

Deutschlandfunk az autóipari csúccsal foglalkozó beszámolójában azt emelte ki, hogy Merz kancellár mellett a szociáldemokrata Klingbeil alkancellár is változtatni kíván a belső égésű motorok regisztrációjának tervezett uniós szigorításán. Közölte, hogy a kormány gyors döntést hoz erről, amit üdvözölt a Német Autóipari Szövetség elnöke. Hildegard Müller kezdettől fogva a kivonás ellen foglalt állást. Szerinte a korszerű belső égésű motorokkal felszerelt járművek is növekvő mértékben képesek klímasemleges üzemanyaggal működni. Reményét fejezte ki, hogy Brüsszelben hamarosan megoldás születik.

Az iparág szempontjából az egyik megoldás a plug-in hibridek és az úgynevezett hatótávolság-növelők – azaz az elektromos és belső égésű motorok 2035 utáni kombinációinak – gyártása lehet – utalt rá a Deutschlandfunk.

Értesülések szerint Merz kancellár hamarosan Brüsszelbe utazik, hogy minderről tárgyalásokat folytasson.

Forrás: infostart.hu Kép: illusztráció

-ko

Recent Posts

Változik a forgalmi rend a Hungária körút – Thököly út kereszteződésében

November 29-e szombattól forgalmirend-módosítás lép életbe a XIV. kerületben a Hungária körút – Thököly út…

31 perc ago

Új szabályok léptek hatályba a jogosítványoknál

Hatályba léptek az Európai Unió jogosítványokra, valamint a vezetéstől való eltiltásokra vonatkozó új, modernizált szabályai.…

1 nap ago

Hamarosan sofőr nélkül érkezhet a Bolt-fuvarod

Európában látványosan felpörgött az önvezető autók iránti érdeklődés: egymást érik a robotaxis vagy robotfutáros bejelentések,…

2 nap ago

Örökre eltiltották a vezetéstől az ámokfutó taxist, aki Halgas Tibor halálát okozta

Végleges hatállyal eltiltották a járművezetéstől azt a taxist, aki  aki a Fradi volt focistájának, Halgas Tibornak a…

3 nap ago

Újabb államban indulhat el a Tesla Robotaxi, ami nem is igazi robotaxi

Biztonsági sofőrre továbbra is szükség van. A Tesla nem várja meg a Cybercab érkezését, és…

3 nap ago

Trükkökkel tupírozhatják fel a villanyautók eladási adatait a gyártók és a forgalmazók

A gyártók és a kereskedők saját regisztrációs forgalomba helyezéseikkel szépítik meg a teljesen elektromos (BEV)…

4 nap ago