Categories: Hírek

Havidíjas lóerők: előfizetéssel jobban megy a kocsi

Előfizetéses teljesítménynövelést vezetett be a Volkswagen az Egyesült Királyságban, attól függetlenül, hogy a kereslet az autós előfizetések iránt csökkenőben van.

A német autógyártó óriás, a Volkswagen új előfizetéses lehetőséget vezetett be az Egyesült Királyságban azoknak a vásárlóknak, akik szeretnék növelni bizonyos ID.3 elektromos autóik teljesítményét.

Az érintett modellek tulajdonosai extra díj ellenében az autóban lévő motor legoptimálisabb teljesítményéhez férhetnek hozzá, mindezt anélkül, hogy a legdrágább, legerősebb verziót vennék meg az elején.

Az „opcionális teljesítménynövelésért” havi 16,5 fontot, vagy éves szinten 165 fontot, illetve egyszeri, élethosszig tartó hozzáférésért 649 fontot kérnek. A Volkswagen szóvivője azt mondta a BBC-nek, hogy a lehetőség „nem újdonság”, hiszen korábban is sok benzin- és dízelautónál azonos méretű motorokat kínáltak többféle teljesítménnyel. A cég szerint a mostani funkcióval bármikor választható a sportosabb vezetési élmény, nem kell már a vásárláskor magasabb összeget kiadni érte.

Az ilyen előfizetéses ajánlatok megosztják a vásárlókat, hiszen sokan elégedetlenek amiatt, hogy már meglévő funkciókért kell utólag fizetniük.

Nem csak a Volkswagen alkalmaz ilyen rendszert: a BMW például fűthető ülésekért és kormányért, a Mercedes pedig az gyorsabb gyorsulásért kínált online előfizetést 2022-ben az Egyesült Államokban.

Iparági felmérések szerint az autós előfizetések vonzereje visszaesőben van. Az S&P Global szerint azok aránya, akik fizetnének a kapcsolt szolgáltatásokért, 2024-ben még 86% volt, 2025-re viszont már csak 68%. Ez annak ellenére történik, hogy világszerte egyre inkább terjednek az előfizetéses konstrukciók: a Juniper Research becslése szerint 2024-ben a globális előfizetéses gazdaság akár az 1 milliárd dollárt is elérheti 2028-ig – írja a BBC. 

Forrás: economx.hu Kép: illusztráció

-ko

Recent Posts

Sosem volt még ennyi olcsó villanyautó Magyarországon

Ahogy szélesedik a választék, úgy válik egyre többek számára elérhetővé az elektromos autózás. Most megnézheted,…

50 perc ago

Kínai akkukonferencia: 2030 előtt csak mutatóba készül szilárdtest-akku

A 2025-ös World Power Battery Conference nevű rendezvényen Kína vezető akkumulátor- és autóipari szakértői gyűltek össze és…

51 perc ago

Remek hír érkezett rengeteg magyar autótulajnak: ez komoly könnyítés lesz a számukra

Jelentősen bővült Magyarországon az elektromos töltőállomások hálózata, 2024 végére már csaknem 3200 engedélyköteles töltőberendezés üzemelt…

1 nap ago

Így (ne) használd az autó világítását Ausztriában

Az őszi hónapokban egyre gyakoribb jelenség a köd, az eső és a romló látási viszonyok.…

1 nap ago

A kamara egy új pályára lépett – Tizenegy pontos vállalkozási adócsökkentési megállapodást jelentett be Orbán Viktor

Tizenegy pontos vállalkozási adócsökkentési megállapodást jelentett be Orbán Viktor miniszterelnök hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón. A miniszterelnök…

2 nap ago

2026-ra ígéri a szilárdtest-akkut és az 1000 km hatótávú villanyautót a Dongfeng

A mai lítium-ion akkumulátorpakkok energiasűrűségének dupláját emlegeti a cég, és állítólag hamarosan indul a tömeggyártás…

2 nap ago