Categories: HírekUncategorized

Veszélyes autógumikat találtak szakértők. Itt a lista!

ADAC négy évszakos abroncs teszt 2025

A német ADAC autóklub friss tesztjén több siralmas, egyenesen veszélyes négy évszakos gumit találtak a szakértők. Mutatjuk, miket kerülj nagy ívben.

Bár reméljük, hogy így, június vége felé már mindenki régen megszabadult a téli gumiktól, a nyári abroncsokat nyúzza a kánikulában, de az idén ősszel a nyári levétele után, a már elhasználódott téliek helyett négy évszakosra váltók számára hasznos lehet a német autóklub, az ADAC friss tesztje.

A nagy presztízsű szervezet ezúttal 225/45 R17 méretben vizsgálta a hazánkban is egyre népszerűbb négy évszakos abroncsokat. Aki évente legfeljebb nagyjából 10 ezer km-t vezet, hóban-jégben nélkülözni tudja az autót, annak logikus megoldás ez, mert a magasabb vételárat visszahozza jó pár éves élettartam és a csereköltségek hiánya. A négy évszakosok persze kompromisszumot jelentenek, elmaradnak mind a nyári, mind a téli társaik csúcsteljesítményétől, éppen ezért nagyon fontos tényleg jót választani.

Az eredményeket nem részletezve az ADAC 16 tesztelt termék közül a Goodyear Vector 4Seasons Gen-3, a Continental AllSeasonContact 2, a Pirelli Cinturato All Season SF 3 és Bridgestone Turanza All Season 6 gumikat találta a legjobbnak – ebben a sorrendben –, de sokkal fontosabb, hogy ezúttal igazi hulladékokat is találtak.

A szervezet szerint messziről kerüljük az olcsó, kínai gyártású Arivo Carlorful A/S, Petlas Multi Action PT565, CST Medalion All Season ACP1 és APlus AS909 abroncsokat, ezek mind „elégtelen” minősítést kaptak.

Semmilyen téren nem teljesítenek jól, főképp a tapadásuk siralmas mind nedves, mind havas útfelületen, példaként kiemelték, hogy míg a legjobbnak választott Continentalokon 80 km/óráról 31,3 méteres féktávon lassult 0-ra az autó nedves úton, addig az Arivo ugyanezt csak 42,6 méteren hozta, más szavakkal: amikor a Contival szerelt jármű már állt, a kínai gumikon fékező még 41 km/órával robogott.

Aki jót akar magának – és minden más közlekedőnek –, a bármennyire csábító ár ellenére se kísérletezzen a bizonyos körülmények között egyenesen veszélyes kínai noname abroncsokkal!

Az ADAC friss tesztje itt böngészhető német nyelven. Alább az összefoglaló táblázat.

Kép: ADAC

Forrás: vezess.hu Kép: Illusztráció

-ko

Recent Posts

180 fokos fordulat a kötelező felelősségbiztosításoknál

Az autósok szempontjából kedvező irányt vettek a kötelező felelősségbiztosítási díjak a Netrisk saját adatai szerint.…

1 óra ago

Adószámla értesítő – Te már megkaptad?

Június közepétől folyamatosan küldi ki a NAV az adószámla értesítőket. A tárhelyre érkező üzenetet érdemes…

1 nap ago

Életveszélyes autóalkatrészek tódultak az országba

Több ezer hamisítványt foglaltak le a NAV ellenőrei autókhoz kapcsolódóan a turbótól a felnikupakon át…

2 nap ago

Több év ígérgetés után a Tesla végre bemutatta a robottaxiját

Elon Musk először 2020-ra ígérte, és most, öt évvel később végre tényleg elindult a Tesla robottaxi-szolgáltatása.…

3 nap ago

Érdemes elektromos autóra váltani az iráni háború miatt? Ezt mondja a szakértő a villanyautók áráról

Napok óta azt találgatja a világ, hogy az iráni–izraeli konfliktus miatt – amibe már az…

3 nap ago

Változás jön az autópálya-matrica vásárlásnál szeptembertől

Szeptembertől már nemcsak a benzinkutakon, hanem online is „ingyen” lehet autópálya-matricát venni: egy most elfogadott…

4 nap ago