Categories: Hírek

Büntetést kaphat, aki egyedül utazik egy autóval

 

Párizs bekeményített: külön sávot tesztelnek, ahol csak azok haladhatnak, akik legalább hárman ülnek egy kocsiban, a többi autós nem használhatja.

 

A francia fővárosban és környékén tarthatatlan a dugó- és szmoghelyzet, így radikális lépések bevezetésére készül a városvezetés. Kísérleti jelleggel máris kijelöltek egy sávot azon autósoknak, akik legalább hárman utaznak egy járműben. A „telekocsisávot” a híresen zsúfolt Périphérique körgyűrűn alakították ki, ezzel próbálják meg csökkenteni a dugókat a jövőben.

A kísérleti program során a külső sávot csúcsidőben kizárólag olyan járművek használhatják, amelyekben az autóvezetőn kívül legalább még két ember utazik.

A szabály hétfőn lépett életbe: minden nap reggel 7 és 10:30 között, valamint délután 16 és 20 óra között a külső sávot kizárólag a legalább két főt szállító (+ a sofőr) személygépkocsik, a közösségi közlekedési eszközök, taxik, mentők, tűzoltók, rendőrök és mozgáskorlátozottak járművei használhatják.

A türelmi időszakban egyelőre csak figyelmeztetést kapnak azok a sofőrök, akik nem tartják be a szabályokat, de május 1-től már büntetés is jár annak, aki jogtalanul használja a fent említett sávot. A szabályszegőkre 135 eurós büntetést szabhatnak ki (53 ezer forint).

 

A városvezetés ezen lépése a tavaly októberben bevezetett sebességcsökkentés folytatása. Akkor a Périphérique sebességhatárát 70 km/óráról 50-re csökkentették, amelynek köszönhetően csökkent a levegő szennyezettsége és kevesebb lett a baleset ‒ írja a The Guardian.

Dan Lert, Párizs önkormányzatának ökológiai átalakulásért felelős alpolgármestere a Le Monde-nak elmondta: A Périphérique Európa legforgalmasabb városi autóútja, és egyben egészségügyi katasztrófa is. A környéken élő félmillió ember túl magas szennyezettségi szintnek van kitéve, amelynek következtében a gyerekek 30%-a asztmás.”

A külön sávnak az lenne a lényege, hogy rábírja az autósokat, hogy többen utazzanak egy járművel, így csökkenne a körgyűrű terhelése, minden tekintetben. Kezdetben valószínűsíthető, hogy még több torlódást fog okozni az új közlekedési rend, de hosszú távon orvosolhatja a vázolt problémát. Az Egyesült Államokban egyébként ilyen már régóta van: a rombusszal jelölt sávokat csak azok használhatják, ahol minimum ketten vannak a kocsiban.

 

A Périphérique szabályozása egy nagyobb terv része, amelynek célja a levegőminőség javítása. Párizs 2014 óta folyamatosan szigorítja a forgalmi szabályokat: fejlesztik a közösségi közlekedést, új kerékpársávokat hoznak létre, gyalogosövezeteket alakítanak ki, valamint korlátozzák a magas károsanyag-kibocsátású járművek belvárosi közlekedését.

Forrás: vezess.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

22 óra ago

Van egy módszer, amely lenullázza a hazai autósok büntetőpontjait, sokan nem tudnak róla

Te is gyűjtöd az előéleti pontokat? Ha igen, és már majdnem kipontozódtál, akkor erről a…

22 óra ago

Olcsó villanyautóba kerül az első tömeggyártású félig szilárdtest-akkumulátor?

Bár a teljesen szilárdtest, azaz folyékony elektrolit nélkül készülő akkumulátorokra még az optimista becslések szerint is az évtized…

22 óra ago

Visszamenőleges ellenőrzések – Célkeresztben a 2020-2021-es évek

A Nemzeti Adó-és Vámhivatal alapesetben 5 évre visszamenőleg végezhet ellenőrzéseket az adózóknál. Jelenleg a nemzetközi…

2 nap ago

A vállalkozás szüneteltetésének buktatói.

Sok vállalkozóval előfordul, hogy vállalkozását időnként szüneteltetni kényszerül. A főállású vállalkozóknál érdemes figyelni arra, hogy…

3 nap ago

Autópálya-matrica: szeptembertől vége!

Lépett a kormány, lehet spórolni. A kényelmi díjnak eddig nem volt semmilyen maximuma, a viszonteladók…

3 nap ago