Egyre közelebb a bűvös 2035-ös dátum, amikor az autózás történelmének egy, az eddigiektől eltérő korszaka elkezdődhet az új benzines és dízelautók értékesítésének tilalmával. Ám a zéró kibocsátástól még igen messze vagyunk. És a Renault csoport vezérigazgatójának jóslata szerint ettől a „tiszta” képtől egyre csak távolodunk.
Luca de Meo vezérigazgató sötét jövőt vázol. Azt mondja, az energiaárak 40 százalékos emelkedésére lehet számítani. Nem azonnal, egyszerre várható ugyan az árak ilyen jelentős felsrófolása, hanem a következő öt évben kúsznak majd fel ennyire a villamosenergia költségei, de ettől még nem lesz több okunk rászokni a tölthető kocsikra. Hiszen az emelkedés jelentős kihatással lesz az elektromos autózásra – írja az autoszektor.hu az autoappassionati.it alapaján.
Ha ez a negatív előrejelzés valóra válik, akkor az akkumulátoros autók értékesítése komoly (az eddigieknél is komolyabb) nehézségekbe ütközhet. Ezért a vezérigazgató hangsúlyozza egy új stratégiai megközelítés fontosságát, amelynek tartalmaznia kell az ipar támogatását. E politika nélkül tehát a jövő bármi lehet, csak nem rózsás. Ez az üzenete a Renault vezetőjének Brüsszel számára – olvasható.
Forrás: infostart.hu Kép: illusztráció
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…
A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…
A Wizz Air félmaraton miatt A Budapesti Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint futóverseny miatt útlezárások lesznek Budapesten…
Komoly mérnöki és kivitelezői kihívás zajlik a Flórián térnél, ahol a déli felüljáró felújítása új…