Categories: Hírek

Legkorábban februárban dönthet a Főváros a taxisok tarifaeleméséről

Az üzemagyag-ársapka kivezetése után Orbán Viktor miniszterelnökhöz fordult a Független Egységes Szakszervezetek Szövetsége, tagszervezete, a Nemzeti Szakszervezet, illetve a Taxis Tagozat. Az érdekvédelmi szervezet vasárnapi közleményéből kiderül, hogy a tárgyalásra pénteken került sor Fónagy János gazdaságfejlesztési miniszterhelyettes és a kormány további képviselőinek részvételével

 

A találkozón a taxisok adózási lehetőségeinek lehetséges változása mellett a vizsgarendszerről, a gépjárműállománnyal kapcsolatos szabályozásról esett szó. A közleményből kiderül, hogy a Kata-törvény ide módosítása után az adózási lehetőségek a taxisok esetében is beszűkültek, oly módon, hogy a taxis vállalkozások „bekerülési költsége és a megtermelt profitja közötti olló összezárult”.

A növekvő alkatrész, biztosítás, távközlési, üzemanyag, tagdíj, hatósági engedélyek sokasága, vizsgadíjak stb… költségek akkora mértékben emelkedtek meg, amelyek már a márciusban megnőtt bevételeket szinte semmissé tette – érzékeltette a nehézségeket szakszervezet.

Azt írják, a szakértők és hatóságok között folytatott kommunikációból kiderült: az alanyi adómentes lehetőség és a kata-formák között inkonzisztencia áll fent, ami miatt az ügyet már Brüsszelbe küldték felülvizsgálatra. A válasz 2-3 hónap múlva érkezhet vissza, és azután lehet rendeletet és törvényt módosítani.

A szakszervezet optimista a taxisok vizsgahelyzetét illetően is. Az illetékes minisztérium válasza alapján elképzelhető, hogy rövid időn belül megnyújthatják a vizsgák között eltelt időt, vagy úgy módosíthatják, hogy a vizsgarendszer kreditpont alapú legyen – olvasható a közleményben. Ennek érdekében a szakszervezet taxis szakmában dolgozó szakértői és az érintett szakminisztérium kollégái munkacsoportot fognak felállítani.

A közlemény szerint a taxiként használt autók korának korlátozása is szóba került az egyeztetésen. A gépjárművek kora eddig 10 évre volt korlátozva, melyet nemrégiben néhány taxis esetében 13 évre emeltek. A szakszervezet ugyanakkor figyelmeztetett, hogy a piacon sem új, sem használt járművek nem találhatók. Ami van, az szerintük vagy nem alkalmas taxizásra, vagy méregdrága. A helyzet megoldása érdekében a szakszervezet a kormánnyal közösen szintén munkacsoportot állít fel szakértők bevonásával.

Annyit már most tudni lehet, hogy a szervezet a járművek maximális életkorának 15 évre való emelését javasolta, amit a kormány nem utasított el.

A kormányzattal folytatott megbeszélésen a taxis „hiénák” elleni fellépés is szóba került. Az érdekvédelem szakértői javaslata alapján – mint írják – integrált ellenőrzési csoport állhat fel, ami várhatóan több állami ellenőrző szervet foglalhat magában.

A tarifaemelésre – mint írták – a Főváros nyitottnak mutatkozik, vagyis egyetértenek az emelési szándékkal, ehhez azonban szükséges a közgyűlés jóváhagyása is, amire idén már biztosan nem kerül sor.

A taxisok azt remélik, hogy a februárban esedékes következő közgyűlésre „az addig érdemben letett javaslataik döntéshozásra kerülnek”.

A tarifaemelés lehetséges mértékéről, a javaslatokról és elvárásokról a szakszervezet nem közölt részleteket.

Forrás: 24.hu kép: illusztráció

Double D

Recent Posts

Háziorvosok kezében az idősebb sofőrök sorsa?

Alaposan átrendezi az új uniós szabályozás a jogosítványokkal kapcsolatos eddigi rendszert. A hazai részletes szabályok…

29 perc ago

Ne fizessen a biztonság illúziójáért: így leplezheti le a hamis légzsákot egy használt autóban

Lehetséges, hogy az ön autójában lévő légzsák hibásan működik – vagy ami még rosszabb, egyáltalán…

30 perc ago

Négy pontos ígéret Brüsszeltől, több ezer munkavállalón kegyelmeznek meg

Vasárnap az Európai Néppárt vezetője megerősítette a belső égésű motorok EU-s tilalmának visszavonását, és Brüsszel…

31 perc ago

Itt vannak az új magyar szupertraffipaxok

Pár hét múlva élesednek az első készülékek, amelyek több tulajdonságukban eltérnek az eddigi sebességmérőktől. Például…

16 óra ago

Piával és pénzzel kenték meg a vizsgabiztosokat, hogy átmenjenek a romok

Kenőpénzről már mindenki hallott, a kenőszesz már kevésbé gyakori megoldás. Állítólag Magyarország nem Balkán, mégis…

22 óra ago

Elárasztják a Budapest környéki településeket az új trafiboxok

Több mint egy tucat új egységet ígérnek. Budapest környékén hamarosan jóval több fix sebességmérő figyeli…

2 nap ago