Categories: Hírek

A Főváros fűti a Lánchidat

Téli viharban is folyik a felújítás

 

Fűtött sátrakban hegesztenek a felújítást végző szakemberek a nagy hidegben – így biztosítják például, hogy a télen is folyamatosan dolgozhassanak a Lánchíd munkaterületén. A kivitelezők ilyenkor úgy szervezik a munkát, hogy megfeleljenek technológiai utasításoknak, így alkalmazkodnak a fagyos időjáráshoz, a viharos erejű szélhez – írja a beruházást finanszírozó központ tájékoztatójában.

Téliesítették a szerelőteret, hogy továbbra is ütemezetten haladhasson a Lánchíd felújítása. A kivitelező szakemberei a hídszerkezet felett épített sátrakban hegesztenek, ezekben hőlégfúvók segítségével folyamatosan biztosítják a munkavégzéshez szükséges hőmérsékletet és a beépítendő anyagok előmelegítését. A híd felszíne alatt eközben OSB-lapokkal és ponyvákkal elzárt területen, szintén fűtött környezetben javítják a bentmaradó szerkezetek hibáit.

A szabadtéren dolgozóknak természetesen az előírások szerint ilyenkor több, melegben töltött pihenőidő és forró védőital jár. A projekt ütemezésekor a szakemberek a téli hónapokra időzítették azokat a munkákat is, amelyeket a föld alatt, az időjárástól védettebb körülmények között lehet végezni.

A pesti oldalon például már a lánccsatornában dolgoznak, és a lánckamrában is haladnak a korrózióvédelmi munkákkal. A budai lánccsatornában és a lánckamrában elkezdték az injektálást, vagyis azt a szigetelést, amely során a befecskendezett anyag megakadályozza, hogy víz szivárogjon a területre.

Már elhelyezték az új járda első elemeit – az acélszerkezetek beépítésével az útpályához hasonlóan két irányban haladnak majd. A híd medernyílásában összesen 100 járdapályatáblát használnak fel, ezek nagy részét már legyártották, több a helyszínen várja, hogy beépítsék.

Helyére került a híd alatti új vizsgálójárda egy szakasza is. A felújítás után a hídmester ezen közlekedve tudja elvégezni az előírt hídvizsgálatokat.

A pesti és a budai hídfőben tovább dolgoznak az új gyalogos-, illetve gyalogos- és kerékpáros-aluljáró kialakításán.

A pesti oldali közúti aluljáró fölött, illetve a zászlótartó bástyákon már elkezdődött a mészkő javítása.

A pilonok körüli öntöttvas mellvédeket és konzolokat elbontották, így a pesti oldalon már építik a kapuzat állványzatát. Erről a fedett állványszerkezetről végzik majd a nagyobb helyszíni kőmunkákat.

A Lánchíd felújítását 2021 tavaszán kezdte a kivitelező, már nem tűrt halasztást. Hazánk egyik legfontosabb kulturális örökségének és jelképének korszerűsítése a tervek szerint 2023-ig tart.

A korszerűsítéssel kapcsolatos hírek, információk és aktualitások a www.lanchid.hu oldalon folyamatosan nyomon követhetők, a felújítás eddigi jelentősebb eseményei pedig ezen a linken, egy idővonalon érhetők el.

Cash/fotó: BKK

Double D

Recent Posts

Eljött a pillanat: vége a sorban állásnak a horvát autópályákon

Megszűnik a fizetőkapuknál való megállás, az autósok folyamatosan haladhatnak majd az autópályákon. Horvátország megkezdi az…

10 óra ago

Elkészült a világ első autópályája, amelyen vezeték nélkül lehet tölteni az elektromos autókat

Az innováció lehetővé teszi, hogy az autók, buszok és teherjárművek vezetés közben is energiához jussanak,…

1 nap ago

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

2 nap ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

2 nap ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

2 nap ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

2 nap ago