Categories: Hírek

Dollármilliomosok gyűjteménye

Csúcsragadozók látó távon belül

 

 A nagy aukciósházak árverésein rendre előtérbe kerülnek azok az autóritkaságok, amelyekhez egy kisebb vagyonért lehet hozzájutni. 2021-ben, ha lehet, még nagyobb összegekért cseréltek gazdát a legkülönlegesebb gyűjtői darabok. A Roadster összegyűjtötte az aukciók öt legértékesebb modelljét, amelyeket év közben mi is bemutattunk.

Ferrari 275 GTB Competizione (1966)

A hatvanas években a Ferrari már a legsikeresebb csapatok közé tartozott a versenypályákon, és 1966-ban készült el ez a 275 GTB Competizione, aminek a neve is mutatja, hogy versenyautónak szánták. A súlycsökkentés érdekében alumínium karosszériát szabtak rá, a V12-es motorját tovább izmosították, és két 140 literes benzintankkal szerelték, hogy a hosszútávú futamokat is bírja.

A képeken látható példány az egyike a 12-nek, ami valaha készült ebből a típusból.

1967-ben, ’68-ban és ’69-ben is rajthoz állt a 24 órás Le Mans-i futamon, az első alkalommal kategóriagyőzelmet szerzett. 2018-ban teljesen felújították, így került az RM Sotheby’s kaliforniai aukciójára augusztusban, ahol 7 705 000 dollárt, azaz 2,4 milliárd forintnak megfelelő összeget adtak érte.

Ferrari 268 SP (1962)

Még egy maranellói versenyautót találunk az első ötben, és nem akármelyiket, hiszen ezzel a 268 SP-vel állt rajthoz a Ferrari gyári csapata a 24 órás Le Mans-i futamon 1962-ben. A Fantuzzi műhelyében épített karosszéria és a nyolchengeres, középmotoros elrendezés hosszú időre, a következő évtizedekre meghatározta a Ferrari versenyautóinak felépítését.

Igazi autótörténeti kincsről van szó, hiszen a valaha elkészült hat példányból már csak ez az egy maradt meg, és egyben ez a legrégebbi V8-as motorral szerelt Ferrari versenyautó a világon. Mindig is gondját viselték, 1969 óta csak két tulajdonosa volt, ezért 8-10 millió dollár közötti összeget vártak érte az RM Sotheby’s augusztusi aukcióján, ahol végül 7 705 000 dollárért kelt el.

Aston Martin DB4 GT Zagato (1962)

1959-ben, amikor az Aston Martin kettős győzelmet aratott a 24 órás Le Mans-i futamon, a Ferrari kénytelen volt átdolgozni a 250 GT-jét, amire az angolok válasza a DB4 GT volt. Az Aston Martin azonban nem csak a pályán kívánta legyőzni a riválisát, ezért megbízta az olasz Zagato stúdiót, hogy álmodjon még stílusosabb karosszériát a sportautójára.

A Zagato által épített karosszéria nemcsak gyönyörű, de 50 kilogrammal könnyebb is lett a szériamodellnél. A különleges típusból csupán 19 példány készült, ebből csak hat volt balkormányos, és az egyetlen amerikai specifikációjú autó az RM Sotheby’s augusztusi árverésére került, ahol 9 520 000 dollárért, azaz hárommilliárd forintnak megfelelő összegért talált gazdára.

Ferrari 250 GT Passo Lungo California Spider Competizione (1958)

Az olasz trikolórt idéző fényezésén kívül is van miért vágyni erre a Ferrarira. A mindössze 50 példányban gyártott nyitott tetős California Spider ugyanis csak ritkán készült a versenyzésre szánt Competizione kivitelben, egészen pontosan tíz darab hagyta el a maranellói gyárat, és ez a gyönyörű állapotban megtartott példány az egyik közülük. A Competizione változat nagyobb benzintankot kapott, akárcsak a versenyautók, ezért még messzebb lehet utazni az ötvenes évek végének egyik legstílusosabb sportautójával. A háromliteres, 250 lóerős V12-es motorral szerelt California Spider a Gooding & Co kaliforniai aukcióján jelent meg, ahol 10 840 000 dollárt, vagyis 3,4 milliárd forintnyi összeget adtak érte.

McLaren F1 (1995)

A 2021-ben aukción legdrágábban eladott autók listáját kivételesen nem egy klasszikus veterán, hanem egy youngtimer szuperautó vezeti. A McLaren F1 abból a korból származik, amikor minden elképzelhetőnek tűnt, a V12-es motorral szerelt szupersportautó a 391 km/órás végsebességével 12 évig tartotta a világ leggyorsabb szériamodelljének címét.

A 64 darab utcai példány közül ez az egyetlen, amit erre a barna színre fényeztek, ráadásul még csak alig háromszáz kilométert futott, ezért hihetetlenül sokat megért az új tulajdonosának.

A Gooding & Co augusztusi aukcióján 20 465 000 dollárt adtak érte, ami 6,5 milliárd forintnak felel meg, ezzel a McLaren F1 új rekordot állított be a típus történetében.

Cash/Roadster

 

 

OldA

Recent Posts

Háziorvosok kezében az idősebb sofőrök sorsa?

Alaposan átrendezi az új uniós szabályozás a jogosítványokkal kapcsolatos eddigi rendszert. A hazai részletes szabályok…

3 óra ago

Ne fizessen a biztonság illúziójáért: így leplezheti le a hamis légzsákot egy használt autóban

Lehetséges, hogy az ön autójában lévő légzsák hibásan működik – vagy ami még rosszabb, egyáltalán…

3 óra ago

Négy pontos ígéret Brüsszeltől, több ezer munkavállalón kegyelmeznek meg

Vasárnap az Európai Néppárt vezetője megerősítette a belső égésű motorok EU-s tilalmának visszavonását, és Brüsszel…

3 óra ago

Itt vannak az új magyar szupertraffipaxok

Pár hét múlva élesednek az első készülékek, amelyek több tulajdonságukban eltérnek az eddigi sebességmérőktől. Például…

19 óra ago

Piával és pénzzel kenték meg a vizsgabiztosokat, hogy átmenjenek a romok

Kenőpénzről már mindenki hallott, a kenőszesz már kevésbé gyakori megoldás. Állítólag Magyarország nem Balkán, mégis…

1 nap ago

Elárasztják a Budapest környéki településeket az új trafiboxok

Több mint egy tucat új egységet ígérnek. Budapest környékén hamarosan jóval több fix sebességmérő figyeli…

2 nap ago