Categories: Hírek

Nem bírja a tram-train terhelését a villamos hálózat

Csúszhat Szegeden a járatok indítása

 

Nyolc hét múlva indulna a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő villamos-vasút hibrid, a tram-train, viszont csak most jutott eszébe a projektért felelős Szegedi Közlekedési Kft.-nek, hogy ellenőrizze, vajon bírja-e a szegedi villamosközlekedést ellátó áramfejlesztő a megnövekedett terhelést. Kiderült, hogy nem – írja a Szeged.hu.

A portál szerint ez a szegedi önkormányzat pénzügyi és vagyongazdálkodási bizottságágának ülésén Kovács Tamás gazdasági alpolgármester előterjesztéséből derült ki. Eszerint:

„A vasútvillamos beruházási projekt során a Szegedi Közlekedési Kft. meglévő infrastruktúrájára adottságként tekintett a beruházó, és ez miatt nem vizsgálta a meglévő szegedi szakaszon az áramellátás maximális terhelhetőségét” – majd így folytatta:

„A próbafutások során megállapításra került, hogy a tram-train vasútvillamos-járművek használatakor lényegesen több az áramfelvétel, mint a PESA villamosok esetén, ezért az áramalakítók fejlesztésére, átalakítására van szükség”.

A fejlesztésre a MÁV ad 70 millió forint támogatást a közlekedési vállalatnak, amely már meg is bízott két céget a feladat elvégzésével. Sőt, az egyik céggel, a LÁET Kft.-vel szeptember közepén már szerződést is kötöttek. Mivel viszont a két szerződés együtt több mint 50 millió forint értékű, azokról még pénteken szavaznia kell a közgyűlésnek.

A MÁV és a szegedi közlekedési vállalat közötti támogatási szerződés szerint a hálózat fejlesztését december 31-ig kellene elvégezni, ami a szeged.hu cikke szerint azért különös, mert addigra már elvileg járna Hódmezővásárhely és Szeged között a tram-train – olvasható a cikkben.

Cash/fotó: szeged.hu

 

OldB

Recent Posts

Tilos nélküle utazni külföldön: durva büntetést kaphat, aki otthon felejti

Ennek a hiánya sokba kerülhet külföldön. Köztudott, hogy a külföldi autós utazás előtt nem elég…

12 óra ago

Fellélegezhetnek végre a magyar autósok: nagyon fontos szabályváltozás jöhet

A jövőben valamennyi, a közlekedési hatóság által engedélyezett vizsgaállomáson lehet honosítási eljárást végezni, ráadásul minden…

2 nap ago

Veszélyes autógumikat találtak szakértők. Itt a lista!

ADAC négy évszakos abroncs teszt 2025 A német ADAC autóklub friss tesztjén több siralmas, egyenesen…

3 nap ago

180 fokos fordulat a kötelező felelősségbiztosításoknál

Az autósok szempontjából kedvező irányt vettek a kötelező felelősségbiztosítási díjak a Netrisk saját adatai szerint.…

3 nap ago

Adószámla értesítő – Te már megkaptad?

Június közepétől folyamatosan küldi ki a NAV az adószámla értesítőket. A tárhelyre érkező üzenetet érdemes…

4 nap ago

Életveszélyes autóalkatrészek tódultak az országba

Több ezer hamisítványt foglaltak le a NAV ellenőrei autókhoz kapcsolódóan a turbótól a felnikupakon át…

5 nap ago