Categories: Hírek

Nem bírja a tram-train terhelését a villamos hálózat

Csúszhat Szegeden a járatok indítása

 

Nyolc hét múlva indulna a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő villamos-vasút hibrid, a tram-train, viszont csak most jutott eszébe a projektért felelős Szegedi Közlekedési Kft.-nek, hogy ellenőrizze, vajon bírja-e a szegedi villamosközlekedést ellátó áramfejlesztő a megnövekedett terhelést. Kiderült, hogy nem – írja a Szeged.hu.

A portál szerint ez a szegedi önkormányzat pénzügyi és vagyongazdálkodási bizottságágának ülésén Kovács Tamás gazdasági alpolgármester előterjesztéséből derült ki. Eszerint:

„A vasútvillamos beruházási projekt során a Szegedi Közlekedési Kft. meglévő infrastruktúrájára adottságként tekintett a beruházó, és ez miatt nem vizsgálta a meglévő szegedi szakaszon az áramellátás maximális terhelhetőségét” – majd így folytatta:

„A próbafutások során megállapításra került, hogy a tram-train vasútvillamos-járművek használatakor lényegesen több az áramfelvétel, mint a PESA villamosok esetén, ezért az áramalakítók fejlesztésére, átalakítására van szükség”.

A fejlesztésre a MÁV ad 70 millió forint támogatást a közlekedési vállalatnak, amely már meg is bízott két céget a feladat elvégzésével. Sőt, az egyik céggel, a LÁET Kft.-vel szeptember közepén már szerződést is kötöttek. Mivel viszont a két szerződés együtt több mint 50 millió forint értékű, azokról még pénteken szavaznia kell a közgyűlésnek.

A MÁV és a szegedi közlekedési vállalat közötti támogatási szerződés szerint a hálózat fejlesztését december 31-ig kellene elvégezni, ami a szeged.hu cikke szerint azért különös, mert addigra már elvileg járna Hódmezővásárhely és Szeged között a tram-train – olvasható a cikkben.

Cash/fotó: szeged.hu

 

OldB

Recent Posts

Mennyivel kell túllépni a sebességhatárt ahhoz, hogy bírságot kapjunk?

Eláruljuk a pontos számot! Tudta, hogy elméletileg már 1 km/órás sebességtúllépésért is megbüntethetik Magyarországon? A…

2 nap ago

Újabb sofőr égett halálra az elektromos kilincsek miatt, Kína szigorítást fontolgat

Három járókelő próbálta kiszabadítani a sofőrt, sikertelenül. Egyes modern autók kilincsei már nem állnak közvetlen fizikai…

2 nap ago

Elfogadták az uniós rendeletet – Nagy változás jön a mobiltöltőknél

Az egységes töltőcsatlakozóval kapcsolatos előírásokat követően egységes szabályozást alkotott az Európai Bizottság a tápegységekre és…

2 nap ago

Ilyet még a világ nem látott – komoly változás jöhet a taxizásban

Éles verseny bontakozik ki London utcáin. Ha minden a tervek szerint halad, a brit főváros…

3 nap ago

Döntött az EU: kötelező lesz az útlevél ezekhez az autókhoz

Az Európai Unió döntése alapján minden új elektromos autóhoz kötelező lesz egy digitális akkumulátor-útlevél. A…

3 nap ago

Csúszós utak, vadveszély, rossz látási viszonyok: A Hankook tanácsai a biztonságos őszi vezetéshez

A nyári hőség múlásával az ősz nemcsak a tájat festi színesre, de az útviszonyokat is…

3 nap ago