Categories: Hírek

Nem bírja a tram-train terhelését a villamos hálózat

Csúszhat Szegeden a járatok indítása

 

Nyolc hét múlva indulna a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő villamos-vasút hibrid, a tram-train, viszont csak most jutott eszébe a projektért felelős Szegedi Közlekedési Kft.-nek, hogy ellenőrizze, vajon bírja-e a szegedi villamosközlekedést ellátó áramfejlesztő a megnövekedett terhelést. Kiderült, hogy nem – írja a Szeged.hu.

A portál szerint ez a szegedi önkormányzat pénzügyi és vagyongazdálkodási bizottságágának ülésén Kovács Tamás gazdasági alpolgármester előterjesztéséből derült ki. Eszerint:

„A vasútvillamos beruházási projekt során a Szegedi Közlekedési Kft. meglévő infrastruktúrájára adottságként tekintett a beruházó, és ez miatt nem vizsgálta a meglévő szegedi szakaszon az áramellátás maximális terhelhetőségét” – majd így folytatta:

„A próbafutások során megállapításra került, hogy a tram-train vasútvillamos-járművek használatakor lényegesen több az áramfelvétel, mint a PESA villamosok esetén, ezért az áramalakítók fejlesztésére, átalakítására van szükség”.

A fejlesztésre a MÁV ad 70 millió forint támogatást a közlekedési vállalatnak, amely már meg is bízott két céget a feladat elvégzésével. Sőt, az egyik céggel, a LÁET Kft.-vel szeptember közepén már szerződést is kötöttek. Mivel viszont a két szerződés együtt több mint 50 millió forint értékű, azokról még pénteken szavaznia kell a közgyűlésnek.

A MÁV és a szegedi közlekedési vállalat közötti támogatási szerződés szerint a hálózat fejlesztését december 31-ig kellene elvégezni, ami a szeged.hu cikke szerint azért különös, mert addigra már elvileg járna Hódmezővásárhely és Szeged között a tram-train – olvasható a cikkben.

Cash/fotó: szeged.hu

 

OldB

Recent Posts

A Főtaxi továbbra is a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér hosszú távú partnere, míg az Uber appal támogatott szolgáltatással jelenik meg a reptéren.

A Budapest Airport többfordulós, szakmai tender keretében választotta ki azokat a szolgáltatókat, akik 2025 és…

1 óra ago

Csupán 50-60 ezer forint nyugdíjra számíthatsz, ha így adózol

Azok, akik katásként adóznak, rendkívül alacsony nyugdíjra, mindössze 50-60 ezer forintra számíthatnak. Erre jutottak a Bankmonitor…

9 óra ago

Durva fordulat az EU-ban: olyan szigorítás jöhet, ami teljesen átírhatja az autók árát!

Brüsszelben olyan új terv körvonalazódik, amely forgószélként söpörheti végig az európai autóipart. Az EU ugyanis…

9 óra ago

Vigyázzunk a katánkra!

Kétségtelenül a leggazdaságosabb adózási forma a kata – legalábbis annak a főfoglalkozású egyéni vállalkozónak, akit…

1 nap ago

Változott a szabályozás: fizetős lesz a parkolás Budapesten a két ünnep között

Idén már fizetős lesz a parkolás Budapest közterületein a két ünnep közötti munkanapokon, 2025. december…

1 nap ago

A jövőben az egyéni vállalkozók adóbevallását is a NAV készítheti – Ezek a kereskedelmi és iparkamara további tervei

Bár a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara idén ünnepli alapításának 175. évfordulóját, egy évvel ezelőtt komoly…

2 nap ago