A hagyományos brit fekete CAB taxi ideje leáldozóban, ám a gyártósort tulajdonosaik semmiképpen nem szeretnék leállítani, így újabb és újabb ötletekkel rukkolnak elő, mi mindenre univerzális ez a jármű. Most éppen a lakóautó lehetőségét tesztelik.
Bár a LEVC típusfejlesztésének kiindulópontja a londoni taxisok számára tervezett TX5, a gyártó újabb és újabb piaci szegmensekben próbálkozik, hogy valamiképp lekössék a felállított gyártókapacitást.
Az első ilyen próbálkozás a VN5 nevű áruszállító volt, amely műszakilag azonos a taxival, ugyanazt a hibrid hajtásrendszert tartalmazza, viszont egyszerűbb felépítménnyel készül. Ebből dolgozták ki most az e-Camper nevű kivitelt, amely viszont lakóautó-berendezést, és a felemelhető tetőpanel alatt kialakított tetősátrat tartalmaz.
Az autó konnektoros hibrid hajtáslánca az ígéretek szerint durván száz kilométer tisztán elektromos hatótávot biztosít, míg a benzines hatótávnövelő benzinmotor révén akár további 490 km is megtehető vele a benzinkút meglátogatása nélkül – írja a totalcar.hu.
Az ötlet akár jó is lehetne, de egy ilyen jármű kifejezetten drága lesz: a LEVC 62 250 angol fontot, illetve 73 ezer eurót kér majd egy-egy példányért. Ez annak fényében tűnik problémásnak, hogy jóval tágasabb, furgon-alapú lakóautók közül 50 ezer euró körül már nagyon komoly választási lehetőséget kínál a piac.
Cash/fotó: electric-campers.com
Május 5-én hétfőn garanciális dilatáció- és burkolatjavítási munkálatok kezdődnek a Hungária körúti felüljáró Árpád híd…
Elkészült az ADAC megbízhatósági statisztikája. A Totalcar most az öt évvel ezelőtt gyártott autóknál nézett…
Túl sok az öreg autó, az újakat meg nem veszik, ez a javaslat viszont megint az…
Folytatódik a népszerű rakpartnyitás-sorozat: a hétvégén ismét megnyílik a Pesti alsó rakpart. A mozogni és…
Márkaszerviz és márkafüggetlen kárrendezési szolgáltatások Budaörsön Az M1 Szerviz elhivatott abban, hogy egyedi igényekhez igazított,…
Több magyar portál is megírta a Blikkre hivatkozva, hogy az Európai Központi Bank kivonja az…