Úgy tűnik, még a dánoknak is gondot okoz, hogy kevés a töltőpont a fővárosban és azok sem gyorstöltők. Ezért úgy döntöttek, hogy öt kutat telepítenek, amelynél egyszerre tíz autó „tankolhat” 300 kW-os teljesítménnyel. Az ötletet a magyar viszonyokra is át lehetne ültetni, mert a taxiállomásokon egyre több e-taxi jelenne meg, ha lenne ott gyors töltési lehetőség és persze hely ahova be lehetne állni. Ráadásul két fuvar között nem a többi autós elöl vennék el a töltési lehetőséget, hanem „saját” oszlopokra csatlakozhatnának.
A nyilvánosan elérhető elektromos töltőállomások korlátozott száma a legtöbb országban továbbra is lassítja az elektromos közlekedésre való átállást, ott pedig, ahol a lakosság mellett a taxisok is szép számmal váltanak villanyautóra, konfliktusok forrása is lehet ezen töltők használata. Dániában ezért a Dantaxi kifejezetten a taxitársaság járművei számára telepített töltőoszlopokat. Koppenhágában a múlt héten adtak át egy ilyen helyszínt, amely a partnerek elmondása szerint a legnagyobb taxitöltő-állomás a skandináv országokban – számol be az eseményről a villanyautosok.hu.
„A város jelenlegi mintegy 300 elektromos taxijának nagy része a Dantaxihoz tartozik, és a rendelkezésre álló töltőállomások megtalálásának problémája olyan nagyra nőtt sofőrjeink számára, hogy a népszerű nulla kibocsátású járművek kapacitását nem lehet teljes mértékben kihasználni” – fogalmazott a Dantaxi kereskedelmi igazgatója, Vibeke Wolfsberg.
Wolfsberg úgy véli, hogy a saját töltőállomás robbanásszerű növekedést okoz az elektromos taxizásban, ami hozzájárul ahhoz, hogy a Dantaxi 2025-re valamennyi dízeles meghajtású járművét kivonja a forgalomból. Hozzátette, hogy a jogi szabályozások, és a világjárvány szemmel láthatóan rengeteg taxist ösztönzött az elektromosra való váltásra, hiszen nagyobb forgalmat, és alacsonyabb működési költségeket jelentenek, de sokan a töltőállomások hiánya miatt félnek villanyautót vásárolni. Ezzel a kezdeményezéssel várhatóan már 2022 nyarára 200 dízelautót cserélhetnek le a cégnél, 4 éven belül pedig talán mind a nagyjából 1700 szennyező jármű eltűnhet a Dantaxi flottájából.
A koppenhágai állomáson 5 darab ultramagas teljesítményű töltőberendezést helyeztek el, amely egyszerre 10 taxi töltését teszi lehetővé. Az elérhető legnagyobb teljesítmény 300 kW, így minden villanyautó az akkumulátorának képességeihez mérten a lehető leggyorsabban képes felvenni az elektromosságot. A Dantaxi úgy számol, hogy naponta körülbelül 400 taxi fordul majd meg az állomáson, mely a dán főváros délnyugati részén, a városközponthoz és a repülőtérhez egyaránt közel található. A töltőket egyelőre csak a taxitársaság sofőrjei vehetik igénybe. Amennyiben sikeresnek bizonyul a projekt, úgy további ilyen állomások telepítése várható Koppenhágában, Aarhus-ban, Aalborgban, valamint Odense-ben.
Nálunk azért még a fővárosban sem fut túl sok elektromos taxi, ennek ellenére itt is kevés a töltőoszlop és azok sem a legmagasabb áramleadásra képesek. A Főtaxi elektromos flottával és jelenleg egyedüliként saját töltőoszloppal is bír, de a dánokhoz képest nálunk ez még gyermekcipőben jár. Ám tanulni másoktól nem szégyen…
k.z.t./fotó: dantaxi
Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…