A vezetői engedélyét is bevonták
Az elmúlt hetekben igen komoly közfelháborodást váltottak ki, az idős emberek által elkövetett balesetek. Mint kiderült: a közlekedési szerencsétlenségek kevesebb, mint tíz százalékáért okolhatók a szépkorúak. Itt pedig egy újabb hír, túlsúlya és kora miatt bírságolták meg majd vették el egy közúti ellenőrzéskor a sofőr vezetői engedélyét.
Már-már kezdene a vérnyomásom fölmenni, mi az, hogy túlkoros meg túlsúlyos és milyen jogszabály az, ami miatt ezért megbüntetnek valakit, sőt még a jogosítványát is elveszik? Mondom, éppen robbannék, amikor haladva a hír olvasásában körvonalazódnak bennem a részletek. A hír így szól:
„Az észak-olaszországi Lombardiában rendes közúti ellenőrzés során állítottak meg a rendőrök egy vontatóból és pótkocsiból álló szerelvényt. A rendőrök eredetileg arra gyanakodtak, hogy a jármű túlsúlyos. Az egyenruhások az ellenőrzés során megállapították, hogy a járművezető már majdnem 70 éves.
A rendőrök 1200 eurós (440 ezer forint) bírsággal sújtották a sofőrt a méréssel igazolt túlsúly és a kora miatt – írta a Trans.info.”
Azért ez még így is bicskanyitogatón bulvárosra sikeredett. Miután a stroke elkerült és tovább olvasva a hírt a keringési rendszerem is stabilizálódott, „megvilágosodtam.”
Az eset nem nálunk történt, hanem Olaszországban. A túlsúly a kamionra vonatkozott, amit a sofőr vezetett és nem a fuvarozó testalkatát kifogásolták. Ám a kor sem a traktorra vonatkozott, hanem a sofőrre. Az olaszoknál ugyanis tehergépkocsit, nagytömegű, többtengelyes járművet csak 65 éves korig lehet vezetni, különleges orvosi és egyéb engedéllyel maximum 68 évesig. A 70 pedig ezen tényleg túl van, a szabály pedig szabály, ha jó, ha nem, be kell tartani.
A szabálysértő férfit 1200 euróra megbírságolták és a vezetői engedélyét is bevonták. De nem idehaza, hanem Olaszországban. És még egy fontos tény: az öreg nem okozott balesetet!
Cash/fotó: Trans.info
Augusztus 9-től 17-ig fontos villamospálya- és útburkolat-felújítási munkák lesznek Budapest egyik legforgalmasabb csomópontjában, az Astoriánál.…
Megújult az E.ON Drive Infrastructure (EDRI) több mint 400 elektromosautó-töltőpontból álló hálózata: új arculatot kaptak…
Fémdoboz, ami néha mér, néha csak figyel – mégis egyre többen lassítanak miatta. A Trafibox…
Metál Zoltán, az Országos Taxiszövetség elnöke az ATV reggeli műsorában: Forrás: ATV
Sokan terveznek autós nyaralást, ám az egyes európai országok gyakorlata között jelentős eltérés mutatkozhat autópálya…
Mindig kérdés, hogy külföldi utazásokon az adott ország rendőrei milyen iratokat és kötelező tartozékokat kérhetnek…