Három év elteltével ismét szigorítja tesztprotokollját az Euro NCAP. 2026-tól vadonatúj rendszer jön, az autógyártókra komoly fejlesztőmunka vár.
A modern, összetett minősítési rendszer 2009-es bevezetése óta többször is átdolgozta, szigorította, kibővítette a követelményeket az Euro NCAP, de állítják: 2026-ban olyan jelentős változások jönnek, amire még nem volt példa a program történetében.
A jelenlegi négy kategória – felnőtt utasvédelem, gyermek utasvédelem, gyalogosok és kerékpárosok védelme, vezetőtámogató rendszerek – helyett négy szituációs kategóriát vezetnek be. Ezek a biztonságos vezetés, az ütközéselkerülés, az ütközésvédelem és az ütközést követő biztonság; mindegyiken 100 pontot szerezhetnek az autók.
A jelenleginél nagyobb figyelmet kapnak a vezetőfelügyeleti technológiák: nem elég a szem- és fejmozgás folyamatos, valós idejű követése, de az éberség észlelt szintjéhez kell igazítani a vezetőtámogató rendszerek érzékenységét is. Extra pont jár az alkoholos vagy kábítószeres befolyást észlelő rendszereknek, valamint a vezető cselekvőképtelensége esetén működésbe lépő autonóm fékvezérlésért.
A modern, összetett minősítési rendszer 2009-es bevezetése óta többször is átdolgozta, szigorította, kibővítette a követelményeket az Euro NCAP, de állítják: 2026-ban olyan jelentős változások jönnek, amire még nem volt példa a program történetében.
Valósághűbb körülmények között tesztelik az ütközéselkerülő rendszerek hatékonyságát, a sávtartó funkció finom, zökkenőmentes működését, a vásárlók számára váratlan, kiszámíthatatlan reakciók előfordulását. Pontot fognak érni a téves pedálkezelést (fék helyett a gázra lép a sofőr) felismerő és megelőző rendszerek.
A jól ismert tesztprogramot szimulált utasok változatosabb portfóliójával bővítik: különböző testalkatú felnőtt és gyermek bábukat fognak bevetni, részben valós, részben virtuális törésteszteken. Az eddiginél szigorúbban értékelik a gyalogosgázolás során felmutatott védelmet.
Nézni fogják az elektromos kilincsek nyithatóságát, valamint az elektromos hálózat elszigetelését ütközés esetén. Megkövetelik, hogy a vészhívó rendszerek ne csak az esemény tényéről tájékoztassák automatikusan a mentőszolgálatokat, hanem az utasok számáról is.
Izgalmas követelmény, hogy a villanyautóknak időben tájékoztatniuk kell az utasokat arról, hogy ütközés vagy műszaki hiba miatt az akkumulátor elkezdett veszélyes mértékben felmelegedni, és tűzzel fenyeget.
Forrás: vezess.hu
Az Instagramon terjed egy videó, amin az látható, amint egy taxisofőr súlyosan bántalmaz két nőt:…
Várhatóan idén is december 1-től lehet megvásárolni a jövő évre, vagyis 2026-ra érvényes autópálya-matricákat és…
Komoly hangsúlyt fektetnek a vezetéstámogató elektronikák helyes működésére. A modern autók egyre biztonságosabbak, egyre könnyebben…
Három hónappal tovább, 2026. február végéig meghosszabbítják a vállalati e-autó támogatás igénylési lehetőségét – közölte a…
November 29-e szombattól forgalmirend-módosítás lép életbe a XIV. kerületben a Hungária körút – Thököly út…
Hatályba léptek az Európai Unió jogosítványokra, valamint a vezetéstől való eltiltásokra vonatkozó új, modernizált szabályai.…