A mai lítium-ion akkumulátorpakkok energiasűrűségének dupláját emlegeti a cég, és állítólag hamarosan indul a tömeggyártás is.
A 2025-ös World Power Battery Conference rendezvényen Kína vezető akkumulátoripari szakértői szinte egybehangzóan állítottak, hogy a mindenki által várt szilárdtest technológia kereskedelmi forgalomba kerülése még évekre van. A SVOLT Energy Technology elnöke leghamarabb 2030-ra jósolja a tömeges elterjedést, míg a Mazda 6e technikáját is adó Changan Automobile alelnöke szerint inkább 2035 lehet a reális céldátum.
A Dongfeng ugyanezen az eseményen jóval bátrabban nyilatkozott: szerintük a folyékony elektrolit nélküli, a mai, nagyjából 180 Wh/kg energiasűrűséget megduplázó, 350 Wh/kg körüli szilárdtest-akkuk gyártása akár már 2026 szeptemberében megindulhat náluk, és a Dongfeng egy nagyjából 500 kilogrammos akkupakk beépítésével 1000 kilométer körüli hatótávot érhet el – írja a China EV Home.
A Dongfeng akkumulátora nagy kapacitású háromkomponensű katódot, szilícium-szén anódot és speciális oxid-polimer kompozit szilárd elektrolitot fog használni, ezzel akár -30 fok külső hőmérséklet mellett is bő 72 százalékát megőrzi a kapacitásának, miközben a hőbiztonsági teszteken is átmegy, állítólag a Kínában érvényes 130 fokos hőbiztonsági szabályozásnál magasabb, 170 fokos körülmények közt is stabil marad.
A Dongfeng bemutatta új „Mach Ultra-kV platformját” is, ami ugyan később jön, de nagyon druva dolgokat ígér. Alapjaiban egy 1200 V-os, ultra-nagyfeszültségű architektúra, ez a rendszer a Dongfeng elektromos járműveinek következő generációjának gerincét alkotja, és egy nagy teljesítményű, saját fejlesztésű 1700 V-os szilícium-karbid (SiC) teljesítménymodult használ. Emiatt az új platform talán legizgalmasabb része a töltési képessége. Az 1200 V-os rendszer és a 12C-os ultragyors töltőcellák hihetetlen sebességű energiafelvételre szolgálnak.
A platform egyetlen töltőpisztollyal akár 2000 kW teljesítményű töltést is képes támogatni. A Dongfeng marketing állításai ismét merészek: „1 másodperc töltés elegendő 2,5 kilométer hatótávolsághoz.” Egy praktikusabb és meghökkentőbb adat az a képesség, hogy mindössze 5 perc alatt 450 kilométeres hatótávolságot lehet hozzáadni.
A Dongfeng számos biztonsági funkciót is beépített közvetlenül az új platformba. Az akkumulátorcsomagot 1500 J ütésállósággal tervezték, hogy védelmet nyújtson ütközés esetén. A rendszer egy 48 órás hőmegfutás-figyelmeztető rendszert is tartalmaz, amely figyeli az akkumulátor állapotát, és jóval azelőtt figyelmezteti a vezetőt, hogy bármilyen hővel kapcsolatos probléma kritikussá válna.
Az 1000 kilométeres, szilárdtest alapú hatótáv és az említett villámtöltés kombinációját állítólag 2027 végére is még csak kísérleti járművekben tudják majd kombinálni, de részleteiben addig is megismerhetjük a technikát.
Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció
A plug-in hibridek (PHEV-k) népszerű kompromisszumot jelentenek a belső égésű motorral hajtott és az elektromos…
2025. november 16-án labdarúgó-mérkőzés és delegáció miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz Budapest V., VII., VIII. és…
November 15-én, szombat délután 16 órától elindulhat a közúti forgalom a megújult déli hídon Pest…
Az építési és közlekedési miniszter átfogó törvénymódosító csomagot nyújtott be, amely a közlekedési szabályozást alakítaná…
Hosszú hónapokat kell várni, mire egy tanulóvezető levizsgázhat Angliában, mert egyesek felvásárolják a szabad időpontokat.…
A sajtóban olyan hír terjedt el, ami tévesen informálja a nyugdíjba készülő olvasót – hívja…