Categories: Hírek

Hallott már a 20 másodperces szabályról?

Ha nem, akár 30 ezerre is megbüntethetik Németországban

Németországban új szintre emelték az autópályán a fegyelmet. Aki huzamosabb ideig a belső sávban „táborozik” – vagyis 20 másodpercnél tovább ott marad, miközben a jobb sáv szabad –, akár 80 eurós bírságra és egy büntetőpontra számíthat. A cél világos: megszüntetni a torlódásokat és a veszélyes szlalomozást.

Mi is az a 20 másodperces szabály?

A német közlekedési hatóságok szerint a sofőr csak akkor maradhat a bal sávban, ha nem tudna legalább 20 másodpercig a jobb oldalon folyamatosan haladni anélkül, hogy lassítania kellene. De ha a jobb sáv szabad, és ön 20 másodpercnél tovább figyelmen kívül hagyja, lényegében megsérti az alapvető közlekedési szabályokat, és bírságot kockáztat – írja az Autoviny.

Ez a gyakorlat nem törvényi előírásból született, hanem bírósági döntések és az ADAC, a német autóklub autóklub állásfoglalása tette kötelező érvényűvé. Az eredmény? Fegyelmezettebb forgalom és kevesebb veszélyes előzés.

Kamerával vadásznak a szabályszegőkre

Egyes tartományokban, például Baden-Württembergben, a rendőrség civil autókba szerelt kamerákkal figyeli a közlekedőket. Ha valaki a belső sávot sajátjának tekinti, már repül is a 80 eurós (kb. 30 ezer forintos) bírság. A német gyakorlat bebizonyította, hogy az egyértelmű, mérhető szabályok nemcsak a torlódásokat csökkentik, hanem a balesetek számát is.

Itthon is tanulhatnánk belőle

Sajnos hazánkban is – a belső sávba “született” sofőrök jelensége mindennapos. Sokan úgy érzik, joguk van huzamosabb ideig ott közlekedni, mások egyszerűen csak megszokásból maradnak ott. A rendőrség pedig csak ritkán lép közbe. Pedig ez a 20 másodperces szabály arra kényszerítené a sofőröket, hogy aktívabban figyeljenek, és végre tudatosan tartsák be a jobb oldali közlekedés szabályát.

Ha Magyarországon is bevezetnék a 20 másodperces szabályt, az:

  • gyorsabb forgalmat,
  • kevesebb stresszt,
  • és biztonságosabb autópályákat is eredményezhetne.

A közlekedési fegyelem nemcsak a bírságokról szól – hanem arról, hogy mindenki biztonságban hazaérjen.

Forrás: blikk.hu Kép: illusztráció

-ko

Recent Posts

Öt tévhit az üzemanyagról, aminek még mindig sok autós bedől

Olyan idejétmúlt vagy csak simán  téves üzemanyag-mítoszokat mutatunk Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában, amelyekben nem…

11 óra ago

Friedrich Merz bekeményített: megvétózza a benzines autók 2035-ös tilalmát

Egyelőre nem hozott előrelépést a Berlinben tartott autóipari csúcs. A koalíciós pártok, az autóipar és…

1 nap ago

A lakók és a közlekedők érdekei alapján véglegesítik az Egressy úti buszsávot

A Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Közút a lakossági visszajelzések, a forgalmi adatok és…

1 nap ago

Taxisok lehetnek az új hősök Budapesten – életet menthetnek majd a főtaxis sofőrök

Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) és a Főtaxi Zrt. korábbi együttműködése most új tartalmakkal egészül ki,…

2 nap ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapest több kerületében

Futóverseny miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 10. és október 13. között Budapesten. A Budapesti…

2 nap ago

Lejáró fényképes igazolványok – kontra kiadható droszthasználati engedélyek

A főváros vizsgálja az Országos Taxis Szövetség által írásban is jelzett problémát Főpolgármesteri Hivatal                                                                         Főigazgató…

3 nap ago