A Fővárosi Közgyűlés szeptember 26-án egyhangúlag elfogadta azt a javaslatot, amely szerint 2029. január 1-jétől kizárólag tisztán elektromos hajtású városnéző buszok közlekedhetnek Budapesten. A döntés célja a belváros levegőminőségének javítása és a turisztikai célú közlekedés fenntarthatóbbá tétele.
Jelenleg 27 városnéző (hop-on hop-off) busz járja a fővárost, ezek átlagéletkora 18 év, többségük Euro3-as besorolású és egyik sem elektromos meghajtású. A szigorítás tehát a teljes járműflottát érinti, ami komoly beruházásokat tesz szükségessé az érintett szolgáltatók számára. A döntéshozók szerint azonban hosszú távon a város környezetvédelmi és élhetőségi szempontjai indokolják a váltást.
Vitézy Dávid közlekedési szakember a döntés kapcsán Facebook-bejegyzésében kiemelte: „Ez egy forintjába sem kerül majd a budapestieknek, hiszen a költségeket a turisták állják majd.” Mint fogalmazott, a változás egyszerre szolgálja a lakosság érdekeit és illeszkedik abba a nemzetközi trendbe, amely egyre több világvárosban teszi kötelezővé az alacsony vagy zéró emissziós járművek használatát a belvárosi közlekedésben.
A határozat nemcsak környezetvédelmi, hanem városképi szempontból is előrelépésnek számít: a meglévő flotta darabjai büdösek és borzasztó hangosak, az új buszok csendesebb, modernebb megoldást kínálnak majd, csökkentve a belváros zajterhelését is. Az intézkedés hosszabb távon a főváros turisztikai imázsát is javíthatja, hiszen Budapest így a fenntartható városnézés egyik európai példájává válhat.
A következő években kulcskérdés lesz, hogy a szolgáltatók milyen ütemben és milyen típusú elektromos járművekkel váltják le jelenlegi flottájukat.
A határidő ugyan még távolinak tűnik, de a teljes csere időigényes folyamat, amely jelentős beruházásokat igényel az érintett vállalkozásoktól.
Forrás: totalcar.hu Kép: YouTube
November 15-én, szombat délután 16 órától elindulhat a közúti forgalom a megújult déli hídon Pest…
Az építési és közlekedési miniszter átfogó törvénymódosító csomagot nyújtott be, amely a közlekedési szabályozást alakítaná…
Hosszú hónapokat kell várni, mire egy tanulóvezető levizsgázhat Angliában, mert egyesek felvásárolják a szabad időpontokat.…
A sajtóban olyan hír terjedt el, ami tévesen informálja a nyugdíjba készülő olvasót – hívja…
2026. január 1-től szabadon dönthetünk a nyugdíjas évekről: a nyugdíjba vonulás rugalmas, személyre szabott rendszer…
Nagy változás előtt állnak az autósok Európában! Az Európai Unió ugyanis lazít a B kategóriás…