Vasárnap az Európai Néppárt vezetője megerősítette a belső égésű motorok EU-s tilalmának visszavonását, és Brüsszel nevében egy „négy pontos európai autóígéretet” tett a válságba sodródott iparágnak.
A német sajtóban erősítette meg a hét utolsó napján Manfred Weber, hogy Brüsszel valóban visszakozik, és visszavonja a belső égésű motorok fokozatos kivezetéséről szóló, EU-s döntést.
Az Európai Néppárt (EPP) vezetője erre személyes ígéretet is tett a „Welt am Sonntag” című műsorban, és mint jelezte, az új javaslatot ősszel terjesztik elő, amelyben sok egyéb elképzelés mellett külön kedvezmények is helyet kapnak a kisebb elektromos járművek gyártásához.
A klímasemlegesség felé vezető út is felpuhul, amelynek alapvető céljait ugyan fenntartják, de reálisabb, lazább követelményekkel. A döntéssel több ezer autóipari munkahely menekülhet meg a kontinensen.
Újdonságként Weber egy „négypontos európai autóígéretet” tolmácsolt a vasárnapi műsorban.
Eszerint
Kiemelte, hogy intenzívebb párbeszédet kívánnak folytatni az autóiparban dolgozókkal, akik közül több ezren már elvesztették a megélhetésüket, vagy hamarosan a vállalatok spórolási programjainak áldozatává válnak.
Megírtuk: néhány napja fő nyugati partnerünknél is az asztalra csaptak, mivel a tradicionális iparágban behozhatatlan versenyhátrány fenyeget, ezért Németország tízpontos akciótervet hirdetett.
Ebben az áramadók csökkentése, a töltőinfrastruktúra bővítése és például az olcsóbb jogosítványok bevezetése is szerepel.
A kelet-európai országok többsége számára óriási horderejű a brüsszeli fordulat, mivel jórészt a belső égésű motorokra építenek, míg Magyarország a villanyautók jövőjére készül – a BMW, a BYD és az akkumulátorcella-gyártás köré szerveződő beszállítói hálózat révén a régió egyik fő elektromobilitási központjává válnánk.
A néppárti vezető szerint az elmúlt törvényhozási időszak ideológiai hibáit ki kell javítani, hogy biztosítani tudják a munkahelyeket az európai autóiparban, és megnyerjék a munkavállalókat.
Ez lassíthatja a jobboldali populisták térnyerését is – jegyezte meg. A hátraarcot vett EU-s döntés egy 2023-tól érvényes uniós rendeletet ír majd felül, amely a személygépkocsik károsanyag-kibocsátásának 100 százalékos csökkentését rendelte el, 2035-től gyakorlatilag megszüntetve a belső égésű motorokat.
Ez ellen az iparág több prominens képviselője már keményen felszólalt, bírálva a költséges és elrugaszkodott elvárásokat, rámutatva például a vámok, a kínai konkurencia és a vásárlási kedv visszaesésének reális hatásaira.
Sokan egyetértenek a francia Valeo autóipari beszállító vezetője, Christophe Périllat javaslatával, aki szerint a széndioxid-kvóta 90 százalékra csökkentése kell, ami továbbra is lehetővé tenné a plug-in hibridek és a hatótávolságnövelők használatát.
Forrás: economx.hu Kép: illusztráció
Alaposan átrendezi az új uniós szabályozás a jogosítványokkal kapcsolatos eddigi rendszert. A hazai részletes szabályok…
Lehetséges, hogy az ön autójában lévő légzsák hibásan működik – vagy ami még rosszabb, egyáltalán…
Pár hét múlva élesednek az első készülékek, amelyek több tulajdonságukban eltérnek az eddigi sebességmérőktől. Például…
Kenőpénzről már mindenki hallott, a kenőszesz már kevésbé gyakori megoldás. Állítólag Magyarország nem Balkán, mégis…
Több mint egy tucat új egységet ígérnek. Budapest környékén hamarosan jóval több fix sebességmérő figyeli…
Nemcsak maga a Nagykörút újul meg az elkövetkezendő években, hanem „Pest főutcájának” arculata is felfrissülhet:…