A Nemzeti Adó- és Vámhivatal nyári ellenőrzései különösen két témára koncentrálódnak az idén: ezek a számla vagy nyugtaadás elmulasztása, valamint a be nem jelentett alkalmazottak köre.
A számla- vagy nyugtaadás ellenőrzése taxis vállalkozóknál próbautazás során történik. Ma már az sem feltétel, hogy a revizorok ketten legyenek, hiszen az egy utas mellett a fuvar végcéljánál is várhat a másik ellenőr!
Az elmúlt évek során már számtalanszor leírtuk, hogy hogyan kell kezelni a számla- vagy nyugtaadást.
A fő szabály, hogy a bizonylat átadása a pénz átvételével EGYIDEJŰLEG történjen. Nyugtaadásnál ma már egyértelműen az online pénztárgép nyugtája a kötelező, de ha az utas kéri, a taxaméterből kijövő cetlit (amin egy joghézag miatt még mindig „nyugta” felirat szerepel) szintén át kell adni.
Mind készpénzes, mind kártyás fizetés esetén nyugtát kell adni – hacsak számlát nem kér utasunk. Ez utóbbi esetben a számlaadásra vonatkozik az egyidejűség. Fontos, hogy az applikáción keresztül történő fizetésnél is oda kell adni a nyugtát, holott itt sem készpénzes, sem kártyás fizetés nem történik – a vállalkozó utólag, átutalással jut a pénzéhez.
A másik kiemelt téma idén nyáron az alkalmazotti foglalkoztatás szabályainak ellenőrzése.
A vállalkozónak két fontos kötelezettsége van: egyrészt az alkalmazottat még a foglalkoztatás megkezdése ELŐTT be kell jelenteni a (25)T1041-es adatlapon, másrészt havonta adatot kell szolgáltatnia a dolgozót terhelő adó- és tb járulék adatokról – erre a (25)08-as nyomtatvány szolgál. Mindenképpen javasolt írott munkaszerződés készítése, aminek egy példányát az alkalmazott tartsa magánál a munkavégzés során.
A bírságok az utóbbi néhány évben emelkedtek; ma már 100 ezer forint alatt nemigen lehet megúszni szabálysértéseket. Úgynevezett „mellékbüntetésként” pedig megvonhatják a vállalkozó kedvezményes adózási jogát, például a katát, vagy az átalányadót. Ennek anyagi következményi mellett szinte eltörpül a bírság összege…
-oli-
Egy új uniós szabályozás szerint a jövőben szigorúbb feltételek vonatkoznának a használt autók eladására. Csak…
Kínai elektromosautó-gyártók, a Neta és a Zeekr évek óta mesterségesen alakított eladási számokkal igyekeztek teljesíteni…
Elképzelhető, hogy mire a szilárdtest akkumulátorok piacképessé válnak, valójában már nem jelentek számottevő előnyt a…
Egyre több utas számol be arról, hogy az elektromos autókban gyakrabban lesz rosszul, mint a…
A Peugeot visszahívási értesítést küld sok magyar autótulajdonosnak, ők majd soron kívül mehetnek a márkaszervizekbe…
Az Osztrák Közlekedési Klub (VCÖ) tanulmánya szerint az elmúlt két évtizedben csupán kis mértékben csökkent…