Categories: HírekUncategorized

Most érkezett! Új sztráda épül Budapesten: ennek sokan nem fognak örülni, itt vannak a részletek

Kiírta a BKK a Nagykörút fejlesztésének legfontosabb lépcsőjeként a „bringasztráda” tervezésének pályázatát.

A BKK Budapesti Közlekedési Központ meghirdette a budapesti Nagykörút átfogó fejlesztését, amelynek társadalmi egyeztetését követően most közbeszerzési eljárás keretében, 650 napos tervezésre írtak ki pályázatot.

Elindulhat tehát a munka, amelynek eredményeként a főváros egyik legfontosabb útvonala friss közlekedési rendszerrel, gyalogosokat, közösségi közlekedést és kerékpárosokat előnyben részesítő működéssel átléphet egy újabb korszakhatárt.

Nyugatitól a Borárosig újragondolt infrastruktúra

2025. július 7-ig várják az ajánlatokat a tervezésre, ahol a nyertes feladata lesz a Nagykörút öt különböző igényű és állapotú szakaszának újragondolása.

1. szakasz: Nyugati tér – Király utca
2. szakasz: Király utca – Rákóczi út
3. szakasz: Rákóczi út – Corvin-negyed
4. szakasz: Corvin-negyed csomópont
5. szakasz: Corvin-negyed – Boráros tér

Magyar Építők kiemelte, hogy a nagykörúti „bringasztráda” célja, hogy a közterület minőségi javítása mellett minden korosztályú és tapasztalati szintű ember számára vonzó, biztonságos kerékpározást biztosítson a főváros kiemelt útvonalán. Emellett fontos eredményként elő kell segítenie az akadálymentes gyalogos közlekedést a Nagykörút mentén, a mellékutcák torkolatában és a gyalogátkelőhelyeken is. Kiemelt fővárosi helyszín lévén a tervezés szerves részét képezi a megalapozó részvételiségi feladatok ellátása, valamint a tervezés és kivitelezés folyamatához, mérföldköveihez kapcsolódó kommunikáció is.

A fenti útszakaszok teljes keresztmetszetének – villamos infrastruktúra kivételével – átalakítása, minőségi felújításának módja a tervező feladata, ahol épített megoldással elválasztott, irányhelyes kerékpársáv (vagy kerékpárút) létrehozása is szükséges teljeskörű, minden szükséges szakágra kiterjedő vázlatterv, engedélyezési és kiviteli terv szinten is. Természetesen a nyertes kell, hogy vállalja a tenderdokumentáció elkészítését, az építéshez szükséges engedélyek, jóváhagyások megszerzését is – külön-külön szakaszonként.

A tervezési területen található maximum négy szuterén illemhely megszüntetésének lehetőségét a megrendelő a továbbiakban még vizsgálja, de a nyertesnek ki kell dolgoznia az illemhelyek eltömedékelésére készítendő kiviteli terveket, az ehhez szükséges minden szakági jóváhagyással. A teljes tervezési szakasz hossza kb. 3,7 km, a tervezési terület nagysága pedig kb. 62250 m2.

Forrás: penzcentrum.hu Kép: Illusztráció

-ko

Recent Posts

Eldőlhet, hogy ki korszerűsítheti a ferencvárosi Mester utcát

Zöldebb, vonzóbb, hosszabb távú időtöltésre is alkalmas környék lesz a ferencvárosi Mester utca belső, a…

8 óra ago

Régiónként eltérő ütemben zajlik, de feltartóztathatatlan az akkumulátoros elektromos autók globális térnyerése

A JATO új, átfogó elemzéséből kiderül, hogy a globális átállás az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV)…

1 nap ago

Nem röhög! „Év végéig az amerikai lakosság felének elérhető lesz a Robotaxi”

Musk már sokszor mondott nagyot, de a mostani az extrémebb ígéretek közé tartozik Elon Musk…

1 nap ago

Fókuszban a buszsávok

Ismét a buszsávban szabálytalanul közlekedőket ellenőrizték a BRFK és a BKK munkatársai. A Budapesti Közlekedési…

2 nap ago

Budapest és Miskolc után ma Debrecenben is elindult az Uber

Az alkalmazás immár három magyar városban elérhető Csütörtöktől az Uber alkalmazás már három városban -…

4 nap ago

Figyelmeztetett a rendőrség és a BKK, felfordul a közlekedés Budapesten

Közlekedési fennakadásokra figyelmeztetett a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban július 24. és 28. között, delegációk…

4 nap ago