Kiírta a BKK a Nagykörút fejlesztésének legfontosabb lépcsőjeként a „bringasztráda” tervezésének pályázatát.
A BKK Budapesti Közlekedési Központ meghirdette a budapesti Nagykörút átfogó fejlesztését, amelynek társadalmi egyeztetését követően most közbeszerzési eljárás keretében, 650 napos tervezésre írtak ki pályázatot.
Elindulhat tehát a munka, amelynek eredményeként a főváros egyik legfontosabb útvonala friss közlekedési rendszerrel, gyalogosokat, közösségi közlekedést és kerékpárosokat előnyben részesítő működéssel átléphet egy újabb korszakhatárt.
2025. július 7-ig várják az ajánlatokat a tervezésre, ahol a nyertes feladata lesz a Nagykörút öt különböző igényű és állapotú szakaszának újragondolása.
1. szakasz: Nyugati tér – Király utca
2. szakasz: Király utca – Rákóczi út
3. szakasz: Rákóczi út – Corvin-negyed
4. szakasz: Corvin-negyed csomópont
5. szakasz: Corvin-negyed – Boráros tér
A Magyar Építők kiemelte, hogy a nagykörúti „bringasztráda” célja, hogy a közterület minőségi javítása mellett minden korosztályú és tapasztalati szintű ember számára vonzó, biztonságos kerékpározást biztosítson a főváros kiemelt útvonalán. Emellett fontos eredményként elő kell segítenie az akadálymentes gyalogos közlekedést a Nagykörút mentén, a mellékutcák torkolatában és a gyalogátkelőhelyeken is. Kiemelt fővárosi helyszín lévén a tervezés szerves részét képezi a megalapozó részvételiségi feladatok ellátása, valamint a tervezés és kivitelezés folyamatához, mérföldköveihez kapcsolódó kommunikáció is.
A fenti útszakaszok teljes keresztmetszetének – villamos infrastruktúra kivételével – átalakítása, minőségi felújításának módja a tervező feladata, ahol épített megoldással elválasztott, irányhelyes kerékpársáv (vagy kerékpárút) létrehozása is szükséges teljeskörű, minden szükséges szakágra kiterjedő vázlatterv, engedélyezési és kiviteli terv szinten is. Természetesen a nyertes kell, hogy vállalja a tenderdokumentáció elkészítését, az építéshez szükséges engedélyek, jóváhagyások megszerzését is – külön-külön szakaszonként.
A tervezési területen található maximum négy szuterén illemhely megszüntetésének lehetőségét a megrendelő a továbbiakban még vizsgálja, de a nyertesnek ki kell dolgoznia az illemhelyek eltömedékelésére készítendő kiviteli terveket, az ehhez szükséges minden szakági jóváhagyással. A teljes tervezési szakasz hossza kb. 3,7 km, a tervezési terület nagysága pedig kb. 62250 m2.
Forrás: penzcentrum.hu Kép: Illusztráció
Felduzzadt a taxispiac a pandémia óta, miközben egyre több a szakmailag és jogilag is megkérdőjelezhető…
Dermesztő képet festett a taxis piac jelenlegi helyzetéről Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke…
Jövőre autósok százezrei spórolhatnak az autópálya-használaton: egyes vármegyékben féláron vagy még olcsóbban váltható éves matrica,…
A hétfőn induló egyhetes akcióban ezúttal mindenféle járműveket ellenőriznek majd. A ROADPOL Operational Group (Európai…
Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…
Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…