Categories: HírekKiemelt

Tovább erősödik a BYD pozíciója a magyarországi újautó-piacon

Látványosan erősödik a BYD autómárka pozíciója a magyarországi újautó-piacon, az idei első négy hónap kiemelkedő eredményeket hozott, és ez az év további részében tovább javulhat a márkakereskedői hálózat intenzív bővülésével, amit erőteljes modellkínálattal támogat meg a NEV (New Energy Vehicle – új energiával hajtott jármű) szegmensben élen járó kínai gyártó.

A BYD 2023 októberében jelent meg konnektorról tölthető, tisztán elektromos és plug-in hybrid járműveivel Magyarországon, fejlődése azóta töretlen. Az első teljes évben, 2024-ben már 1548 személy- és kishaszonjárművet értékesítettek, 1,37 százalékos piaci részt hasítva ki. Az idén az első négy hónap pedig 757 jármű eladásával zárult.

A kínai márka az elektromos személyautók szegmensében hamar üldözőbe vette a listavezetőt, a magyarországi elektromos piac 21,5 százalékát birtokló Tesla előnye az idén április végére 4 százalékpont alá olvadt, miután a BYD az első négy hónapban 558 eladott elektromos autóval (17,9 százalékos részesedés) több mint megkétszerezte a 2024. január-áprilisi teljesítményét.

A BYD PR Hungary tájékoztatása szerint a cég az új termékek érkezésétől és a hálózat bővítésének ütemétől függően a tavalyi értékesítési volumen duplázását – vagy akár triplázát is – esélyesnek látja.

A márka folyamatosan bővíti értékesítési hálózatát: a tavalyi értékesítés még gyakorlatilag három budapesti kereskedés teljesítménye volt, az idén pedig már 8 város 10 kereskedésében lesznek elérhetők a modellek. Az országos hálózat kiépülése folytatódik – jelezték.

A BYD arra épít, hogy az európai piacon nagy az igény az elérhető árú elektromos autókra, ezért három éven belül már a nyolcadik tisztán elektromos hajtású modelljét vezeti be. Jó fogadtatásra számíthat a napokban Európa-szerte bemutatott városi kisautója is, amely hordozza a BYD csúcsszínvonalú akkutechnológiáját. A Dolpin Surf a kifejezetten elektromos hajtásokhoz tervezett e-Platform 3.0 nevű padlólemezen fut, és a márka lítium-vasfoszfát szerkezetű Blade akkumulátorát használja, amely a hagyományos lítiumionos villanyautó akkumulátoroknál tartósabb és biztonságosabb kialakítású, miközben szerkezete teljesen kobaltmentes.

A 2003-ban alapított BYD Auto a BYD multinacionális csúcstechnológiai vállalat autóipari leányvállalata, az első autógyártó, amely az elektromos átállás jegyében a fosszilis üzemanyaggal működő járművek gyártását leállította, és 9 egymást követő évben a tölthető személygépkocsi (NEV) eladások élén állt Kínában. A cég több milliárd eurós beruházással autógyárat létesít Szegeden, nemrégiben pedig bejelentette, hogy mintegy százmilliárd forint értékű beruházás keretében Budapestre telepíti európai vállalati és fejlesztési központját.

MTI

-ko

Recent Posts

Sok autóvezető ezt nem is tudja a hazai jogosítványról

Egészen érdekes változások történtek 2020-ban és 2021-ben a magyar jogosítványoknál, de még mindig sok autós…

12 óra ago

Az állami támogatás ellenére visszaesett Magyarországon az elektromos autók értékesítése

Áprilisban 1,3 százalékkal nőttek az EU-ban az új autó értékesítések, ezzel idén ez az első…

13 óra ago

Felére estek vissza a Tesla eladásai Európában

49 százalékkal csökkentek a Tesla európai eladásai az egy évvel korábbihoz képest, annak ellenére, hogy…

13 óra ago

Kigyulladt egy Tesla egy pozsonyi mélygarázsban – kiderült a tűz oka is

Idén áprilisban egy pozsonyi társasház mélygarázsában kigyulladt egy Tesla személygépkocsi, egy hónappal később a rendőrség a…

1 nap ago

ACEA: áprilisban nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban

Áprilisban már nőtt, de az év első négy hónapjában még elmaradt az egy évvel korábbi…

1 nap ago

Sulizóna és iskolautca – partnereket keres a BKK, hogy biztonságosabb legyen a tanulók közlekedése

Újabb eszközzel bővül a gyerekek biztonságos közlekedéséért a BKK által életre hívott Sulizóna program. Az…

4 nap ago