Categories: Hírek

Egyre megbízhatatlanabbá válnak az autók

Európában egyre több hibrid és elektromos gépkocsi közlekedik az utakon. Az ilyen modern autók bonyolult elektronikája, érzékeny alkatrészei, illetve számítógépes szoftverei számos meghibásodás forrásai lehetnek – hívja fel a figyelmet az Europ Assistance és az Ipsos által készített 2025-ös Mobilitási Barométer.

A manapság forgalomba helyezett modern autók egyre inkább szoftverfüggővé válnak, így a különböző frissítések esetén hibák léphetnek fel. A legtöbb jármű érintőképernyős és digitális vezérlővel rendelkezik, ami sok esetben lelassulhat, lefagyhat vagy elvesztheti az érintésérzékenységét. Emellett a vezetéstámogató rendszerek, a sávváltás-figyelés, a vészfékasszisztens, a távolságtartó tempomat, de a különböző szenzorok: a kamera és a radar is meghibásodhat.

Az érzékeny alkatrészek miatt olyan problémák is jelentkeznek, amelyek miatt az autó menetképtelenné válik. A leggyakoribb esetek közé tartozik, hogy lemerül, vagy hibás az akkumulátor. Az ADAC friss meghibásodási statisztikája szerint a legtöbb problémát évek óta az indítóakkumulátor okozza: 2024-ben a meghibásodások 44,9 százaléka lemerült akkumulátor számlájára írható.

A lefagyott fedélzeti rendszer az alapvető funkciók működését gátolhatja. A kulcs lemerülése is okozhat gondot, ha nem nyílik vagy nem indul az autó. Előfordulhat, hogy az automata váltó nem kapcsol sebességbe, vagy az elektronikus kézifék beragad. Az elektromos és hibrid autóknál a töltés vagy a töltőcsatlakozó hibája merülhet fel.

Mindezek miatt romlik az új autók megbízhatósága: míg a 2021-es kutatások szerint 100 autónként átlagosan 121 meghibásodást tapasztaltak, addig a 2025-ben már 202-re nőtt a hibaszám.Elmondható, hogy ahogy az elektromos autók száma növekszik az utakon, a villanyautók meghibásodásainak száma is emelkedik. 2024-ben 43 678 alkalommal hívták ki az országúti segélyszolgálatot valamilyen probléma megoldására Németországban, ami 46 százalékos növekedést jelent 2023-hoz képest.

Forrás: 24.hu kép: illusztráció

-ko

Recent Posts

Öt tévhit az üzemanyagról, aminek még mindig sok autós bedől

Olyan idejétmúlt vagy csak simán  téves üzemanyag-mítoszokat mutatunk Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában, amelyekben nem…

15 óra ago

Hallott már a 20 másodperces szabályról?

Ha nem, akár 30 ezerre is megbüntethetik Németországban Németországban új szintre emelték az autópályán a…

15 óra ago

Friedrich Merz bekeményített: megvétózza a benzines autók 2035-ös tilalmát

Egyelőre nem hozott előrelépést a Berlinben tartott autóipari csúcs. A koalíciós pártok, az autóipar és…

2 nap ago

A lakók és a közlekedők érdekei alapján véglegesítik az Egressy úti buszsávot

A Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Közút a lakossági visszajelzések, a forgalmi adatok és…

2 nap ago

Taxisok lehetnek az új hősök Budapesten – életet menthetnek majd a főtaxis sofőrök

Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) és a Főtaxi Zrt. korábbi együttműködése most új tartalmakkal egészül ki,…

2 nap ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapest több kerületében

Futóverseny miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 10. és október 13. között Budapesten. A Budapesti…

3 nap ago