A Fővárosi Közgyűlés legutóbbi ülésére közös javaslattal is készült Karácsony Gergely, valamint Vitézy Dávid. A főpolgármester és a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetőjének előterjesztése – amelyet végül elfogadott a közgyűlés –, gyalogosbarát forgalmi rend bevezetését indítványozta Belső-Erzsébetvárosban.
A javaslat bevezetőjében rögzítették, hogy a VII. kerület belső része Budapest egyik legsűrűbben beépített városnegyede, a turizmus kiemelt célpontja. „Itt évtizedes távlatban állandósult probléma a rendkívül sűrű gyalogosforgalom és a gépjárműforgalom konfliktusa: a szűk, nem erre méretezett utcák alkalmatlanok a kétféle közlekedési igény egyidejű lebonyolítására, mindennaposak a tumultuózus jelenetek, miközben a gyalogosok száma több nagyságrenddel meghaladja az erre közlekedő autókét” – olvasható az előterjesztésben.
Különösen az esti, éjszakai órákban vannak áldatlan állapotok, amikor a megálló taxik, valamint „sokszor egyéb illegális tevékenységeket végző járművek akadályozzák a gyalogosok, illetve a mögöttük feltorlódó járművek haladását is. A problémát tetézi a kijelölt rakodóhelyek és e célra rendelt időszakok hiánya, valamint a járdákat beszűkítő, helyenként eltorlaszoló parkolóhelyek is”.
A Fővárosi Közgyűlés legutóbbi ülésére közös javaslattal is készült Karácsony Gergely, valamint Vitézy Dávid. A főpolgármester és a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetőjének előterjesztése – amelyet végül elfogadott a közgyűlés –, gyalogosbarát forgalmi rend bevezetését indítványozta Belső-Erzsébetvárosban.
A javaslat bevezetőjében rögzítették, hogy a VII. kerület belső része Budapest egyik legsűrűbben beépített városnegyede, a turizmus kiemelt célpontja. „Itt évtizedes távlatban állandósult probléma a rendkívül sűrű gyalogosforgalom és a gépjárműforgalom konfliktusa: a szűk, nem erre méretezett utcák alkalmatlanok a kétféle közlekedési igény egyidejű lebonyolítására, mindennaposak a tumultuózus jelenetek, miközben a gyalogosok száma több nagyságrenddel meghaladja az erre közlekedő autókét” – olvasható az előterjesztésben.
Különösen az esti, éjszakai órákban vannak áldatlan állapotok, amikor a megálló taxik, valamint „sokszor egyéb illegális tevékenységeket végző járművek akadályozzák a gyalogosok, illetve a mögöttük feltorlódó járművek haladását is. A problémát tetézi a kijelölt rakodóhelyek és e célra rendelt időszakok hiánya, valamint a járdákat beszűkítő, helyenként eltorlaszoló parkolóhelyek is”.
Térkép az érintett útszakaszokról:
Az elfogadott javaslatból az is kiderült, hogy a Dob utca érintett szakaszának sétálóutcává alakítása, valamint a Wesselényi utca kétirányúsítása az előzetes egyeztetéseken kialakult konszenzusnak megfelelően átmenetileg, pilot jelleggel történne meg a nyári szünidőben, 2025. június 21. és augusztus 20. között. Ha viszont kedvezőek a tapasztalatok, az átalakítás tartósan fennmaradna.
A többi felsorolt közterület esetében a 2025. június 21-ével bevezetendő változások véglegesek. A Klauzál utca teljes, Rákóczi út – Klauzál tér közötti szakaszának forgalomcsillapítása, a gépjármű-behajtás engedélyhez kötése később, a közterület átépítése esetén valósulhat meg, így arról a közgyűlés egyelőre csak koncepcionális döntést hozhatott.
Forrás: index.hu Kép: illusztráció
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…