A vásárlás alapú ellenőrzésről átvált a használat alapú szabályozásra. Kínában.
Kína a saját autó birtoklásának szabályozásában a „vásárlás alapú ellenőrzésről” áttér a „használat alapú szabályozásra” és az urbánus központokban enyhíti és kiterjeszti az autótulajdonlási jogosultságok körét.
Kína nagyvárosai, köztük Peking, Sanghaj és Kanton már régóta felső határt szabtak a gépkocsivásárlásoknak a forgalmi dugók és a légszennyezés elleni küzdelem érdekében. Az utóbbi években ezekben és más városokban a helyi önkormányzatok új politikákat vezettek be a növekvő kereslet kielégítésére és az új energiával működő járművek (NEV) kvótájának növelésére az autóengedélyek kvótaelosztási folyamatában.
Idén januárban a pekingi közlekedési hatóságok bejelentették, hogy a fővárosban 2025-ben 100 ezer személygépkocsi engedélyezési kvótát osztanak ki – ebből 80 ezret az NEV-ek számára.
Peking ebben az évben további 40 ezer NEV engedélyezési kvótát is ki fog adni, kifejezetten a saját autóval nem rendelkező háztartások számára. Ez a kiválasztás pontalapú rangsorolási rendszer alapján történik majd.
A korlátozások enyhítését részben az új technológiai megoldások alkalmazása teszi lehetővé.
Hangcsouban például egy mesterséges intelligenciával működő „városi agy” valós időben figyeli a város forgalmát, és riasztást ad ki a lehetséges torlódásokról, lehetővé téve a közlekedési hatóságok számára, hogy a járműforgalom alapján valós időben állítsák be a közlekedési lámpákat.
A platformhoz parkolóhely-nyilvántartás is tartozik.
Forrás: economx.hu Kép: YouTube
Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…
A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…
Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…
Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…
Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…
Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…