Néhány hét múlva indul a Flórián téri felüljárók felújítása, amely a szerkezet műszaki állapota miatt vált szükségszerűvé. A kivitelező február 14-én, pénteken átveszi a munkaterületet, majd március 1-jén, szombat hajnalban – az első ütemben, tervezetten őszig – lezárja a déli hidat, amelyen jelenleg Pest irányába tart a gépjárműforgalom. A felújítás első ütemében ideiglenesen kétirányú lesz az északi felüljáró, ahol irányonként egy-egy sávon haladhat a forgalom. A Szentendrei út felől az Árpád híd, illetve Pest felé haladóknak új kétsávos forduló létesül a Pacsirtamező utcában segítségképp. A korszerűsítési munkák jelentős forgalmi változásokkal és ideiglenes korlátozásokkal járnak, amelyekről a BKK részletes tájékoztatást ad, egyúttal kéri az arra közlekedőket, hogy ha lehetőségük van rá, a közösségi közlekedést vegyék igénybe.
Elkerülhetetlenné vált, és nem tűrt halasztást a több mint negyvenéves Flórián téri felüljárók felújítása. Műszaki állapotuk jelentősen romlott: a szennyeződések és a nedvesség megviselték, a szerkezet a pillérek környezetében átázik, ez a betonacélok rozsdásodását és a betonfelületek tönkremenetelét okozza.
A felújítás várhatóan 2026 tavaszáig tart, és elengedhetetlen ahhoz, hogy a főváros és az agglomeráció közlekedésében jelentős szerepet betöltő felüljárókat további évtizedekig lehessen biztonságosan használni.
A Flórián téri felüljárókon külön-külön dolgozik majd a kivitelező, tehát az egyiket mindig fenntartja a közúti forgalomnak, a munkák ezért két ütemben zajlanak. A kivitelező február 14-én, pénteken átveszi a munkaterületet, majd hozzálát az előkészítő munkákhoz – ezzel elkezdődik a Szentendrei utat és az Árpád hidat összekötő, két hídból álló szerkezet teljes körű korszerűsítése, amely elengedhetetlen Budapest közúti működőképességének fenntarthatóságához. Az előkészítő munkák a felüljárók alatti csomópontban ideiglenes sávszűkítéssel, csúcsidőn kívül kisebb forgalomkorlátozással, esetleg lezárással járnak. A BKK kéri a környéken járókat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek.
A tényleges kivitelezési munkák két héttel később kezdődnek: a felüljáró-felújítás első üteme március 1-jén, szombat hajnaltól esedékes, amikor a kivitelező lezárja a déli hidat (ahol jelenleg Pest felé tart a gépjárműforgalom), miközben az ideiglenesen kétirányú északin irányonként egy-egy sávon haladhat a forgalom. A Szentendrei út felől az Árpád híd, illetve Pest irányába haladók segítésére új kétsávos forduló létesül a Pacsirtamező utcában.
Az ősszel kezdődő második ütemben az északi híd lesz lezárva, a megújult délin a megszokott módon haladhat a forgalom a Szentendrei útról Pest irányába, Szentendre felé pedig alul, a csomópontban jobbra kanyarodva lehet haladni.
Közlekedési változások a felújítás alatt
A tervezetten 2026 tavaszáig tartó rekonstrukció szükségszerűen forgalomkorlátozásokkal, illetve változásokkal jár, ezért minden arra közlekedőnek hosszabb menetidőre kell számítania. A BKK beruházóként és közlekedésszervezőként mindent megtesz, hogy az arra közlekedők igényeit a lehető legjobban kiszolgálja, egyúttal biztosítsa a munkavégzéshez szükséges területet. A BKK a felújítás idejére az 1-es villamos sűrítését tervezi, továbbá a H5-ös HÉV, valamint a Rákos–Solymár–Pilisvörösvár vasúti járat sűrítését kezdeményezte és egyezteti a MÁV-csoporttal.
A felújításhoz kapcsolódó lezárások és terelések részleteiről a folyamatosan frissülő florianter.hu oldalon lehet tájékozódni, illetve a BKK Info a szokásos csatornáin minden nap megosztja az aktuális tudnivalókat.
Közúti közlekedés
Közösségi közlekedés
Kerékpáros közlekedés
Évtizedekre szóló, többmilliárdos projekt a visszaszerzett pénzből
A Flórián téri felüljárókat legutóbb 2002–2003-ban újították fel. Korszerűsítésükre azért van szükség, hogy az elkövetkezendő évtizedekben is biztonságosan lehessen használni.
A beruházás során a szakemberek
A KM Építő Kft. nettó 2,1 milliárd forintért végzi el a korszerűsítést. A teljes projektköltség a kötelező tartalékkeret, a műszaki ellenőri díj, a hatósági díjak és egyéb költségek mellett az áfatartalommal együtt bruttó 3 milliárd forint körül várható.
A megvalósításhoz szükséges forrást a Fővárosi Önkormányzat biztosítja, a költségek pénzügyi fedezetét nagy részben az elektronikus jegyrendszerhez kapcsolódó – tavaly március elején lezárult, maratoni hosszúságú – perben visszaszerzett összeg jelenti.
Forrás: bkk.hu
Amerikából behozott, balesetekben megsérült autókat értékesített Európában az a litván vezetésű nemzetközi bűnözői csoport, melynek…
A sofőrök maximum 12 órát vezethetnek egyhuzamban, utána legalább 6 órára lekapcsolja őket a rendszer.…
Üres a kassza, az állami támogatásból elektromos autóra pályázó cégek mind a 30 milliárd forintra…
Márciusban minden korábbinál nagyobb ütemben bővült a zöld rendszámos autók száma Magyarországon – egyetlen hónap…
A helyi iparűzési adót most már második éve egyösszegben, május 31-ig (mivel ez a nap…
Az elmúlt 12 évben senkinek sem zárolták a taxi engedélyét olyan apróságnak tűnő probléma miatt,…