Bologna bevezette tavaly a 30-as sebességkorlátozást, 34 év után először nem történt halálos gázolás a városban.
Bologna a „Città 30” kezdeményezés első évében történelmi eredményeket ért el a közlekedésbiztonság terén. 1991 óta először egyetlen gyalogos sem vesztette életét a város utcáin, és a halálos karambolokban elhunytak száma is 49 százalékkal csökkent, összesen tízen haltak meg – írja a Corriere della Sera alapján a hvg.hu.
Az összes közúti baleset száma 13, a sérülések száma 11, a súlyos esetek száma pedig 31 százalékkal mérséklődött.
A 30 km/órás sebességkorlátozás drasztikusan csökkenti a balesetek súlyosságát, mivel ilyen sebességnél az autók fékútja kevesebb mint fele az 50 km/órás sebességhez képest, és gyalogos elütése esetén a halálozási arány mindössze 5 százalék, szemben az 50 km/órás sebességnél tapasztalt 70 százalékkal.
A program környezetvédelmi előnyöket is hozott. A nitrogén-dioxid-szint 29 százalékkal esett vissza, a város levegője az elmúlt évtized legjobb állapotát érte el.
Forrás: infostart.hu Kép: YouTube
Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…
2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…
A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…
A római taxisok nem örültek neki, hogy a négyszeres Formula–1-es világbajnok Max Verstappenéhez hasonlították a…
A fővárosi rendőrök újabb razziáján 625 embert igazoltattak, ebből 11 embert elfogtak. A Budapesti Rendőr-főkapitányság…
A magyar KRESZ 135 éves története alatt rengeteg módosításon esett át, viszont jelenleg 1975 óta,…