Bologna bevezette tavaly a 30-as sebességkorlátozást, 34 év után először nem történt halálos gázolás a városban.
Bologna a „Città 30” kezdeményezés első évében történelmi eredményeket ért el a közlekedésbiztonság terén. 1991 óta először egyetlen gyalogos sem vesztette életét a város utcáin, és a halálos karambolokban elhunytak száma is 49 százalékkal csökkent, összesen tízen haltak meg – írja a Corriere della Sera alapján a hvg.hu.
Az összes közúti baleset száma 13, a sérülések száma 11, a súlyos esetek száma pedig 31 százalékkal mérséklődött.
A 30 km/órás sebességkorlátozás drasztikusan csökkenti a balesetek súlyosságát, mivel ilyen sebességnél az autók fékútja kevesebb mint fele az 50 km/órás sebességhez képest, és gyalogos elütése esetén a halálozási arány mindössze 5 százalék, szemben az 50 km/órás sebességnél tapasztalt 70 százalékkal.
A program környezetvédelmi előnyöket is hozott. A nitrogén-dioxid-szint 29 százalékkal esett vissza, a város levegője az elmúlt évtized legjobb állapotát érte el.
Forrás: infostart.hu Kép: YouTube
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…