Hét civil szervezet alapjaiban szabná át a fővárosi parkolás szabályozását, 15 pontból álló javaslatuktól azt remélik, hogy jelentősen csökkenhetnek a közlekedési dugók, könnyebben lehet szabad parkolóhelyet találni, miközben több hely jutna a zöldítésre, a gyaloglásra és a kerékpározásra is.
Állításaik szerint:
Az ingyenesség, illetve az alacsony parkolási díj nagymértékben ösztönzi a gépjárműforgalmat, szerintük.
A civilek piaci, közterület-menedzsment alapon a közterületek funkcióváltását tarifális megoldással váltanák fel, úgy, hogy ne lehetetlenüljön el a terület működéséhez, ellátáshoz szükséges forgalom, mint például a rakodás – írta meg az Index.
A civilek úgy látják, nem állampolgári jog a magántulajdonú gépjárművek ingyenes közterületi tárolása.
Mivel a közterületnek értéke van, ezért a javaslat aláírói szerint eljárási díj helyett parkolási megváltási díj megfizetéséhez kellene kötni az engedély megadását. Erőteljesebben differenciálnák a háztartásonkénti első és második autó lakossági kedvezményét, az esetleg még meglévő további kedvezményeket pedig megszüntetnék.
Szegő Judit, a Levegő Munkacsoport projektvezetője szerint a fizetőparkolás elsősorban forgalomszabályozó eszköz, tíz kerületben (IV. illetve a XV–XXIII.) ezért egyáltalán nincs is ilyen rendszer. A távolabbról érkezők már most is sokszor P+R-ként használják a külső kerületek közterületi parkolóhelyeit.
A helyi lakosok élhető környezete és a város átszellőzésének biztosítása is megköveteli,a zöldfelületek kialakítását, amit nagymértékben nehezít, illetve sok esetben ellehetetlenít, hogy a rendelkezésre álló területeket parkolására használják.
Voltak és jelenleg is folynak egyeztetések a kerületekkel, de mostani levelükkel azt akarták elérni, hogy a Fővárosi Közgyűlés hozza meg a hatáskörébe tartozó rendeletmódosításokat.
Számszerű javaslatot még nem tettek a nem helyi lakosok parkolási díjára, azonban a Levegő Munkacsoport véleménye szerint azt a jelenlegi kétszeresére kellene emelni, továbbá legalább a D kategóriájú övezetet ki kellene terjeszteni a főváros egész területére.
A helyi lakosok parkolási díjára viszont tettek javaslatot, százalékos javaslatuk így nézne ki:
Ezeket a parkolási kedvezményeket azonban az évek során fokozatosan csökkentenék majd, ezzel presszionálva a járműtulajdonosokat arra, hogy keressenek közterületen kívüli tárolási megoldást autójuk számára.
A javaslat legradikálisabb pontjai szerint a különösen környezetszennyező autók nem kaphatnának lakossági parkolási kedvezményt, így
A parkolásszabályozás átalakításáról szóló javaslatot a Levegő Munkacsoport, A Járda Gyalogosoké, a Járókelő Közhasznú Egyesület, a Közlekedő Tömeg Egyesület, a Magyar Közlekedési Klub, a Miutcánk és a Város és Mobilitás Intézet írta alá.
Forrás: economx.hu Kép: illusztráció
Még csak javaslatokról van szó, de az érintettek szerint szinte kivitelezhetetlent kérnek tőlük. Az Európai…
I. Harang csendül,Ének zendül,Messze zsong a hálaénekAz én kedves kis falumbanKarácsonykorMagába száll minden lélek. Minden…
A hétvégén áramkimaradás volt San Franciscóban. A váratlan sötétség az önvezető autók hiányosságaira is rávilágított…
Eljön majd az a pont, mikor egyszerűen költséghatékonyabb lesz elektromos kisautókat gyártani Bár végleges döntés…
A jövő év áprilisától Magyar Mobilitási és Autóklub néven működik tovább a Magyar Autóklub, a…
Korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és a kormányhivatalokban december 24-től január 5-ig - tájékoztatta…