A globális felmelegedés és a környezetszennyezés elleni harc egyik fontos eszköze a közúti járművek károsanyag-kibocsátásának csökkentése. Ennek mentém az Európai Unió a 2024-es 116 g/km-ről 2025-re 94 g/km-re csökkentette az új közúti járművek megengedett átlagkibocsátását. A jelenlegi trendeket látva viszont az autógyártóknak ezt rendkívül nehéz lesz elérni.
Erről Luca de Meo, a Renault CEO-ja beszélt, aki szerint az európai gyártók nehéz dilemmával szembesülhetnek: vagy 15 milliárd eurós büntetést fizetnek a széndioxid kvóta túllépéséért, vagy 2,5 millióval kevesebb belső égésű motoros autót gyártanak le 2025-ben.
A vezető elsősorban az elektromos autók iránti csökkent keresletet okolja a helyzetért:
“Az elektromos átállás jelenleg fele olyan gyorsan zajlik, mint a [kibocsátási] célok eléréséhez kellene, és ahhoz, hogy ne kelljen büntetést fizetnünk. Mindenki 2035-ről beszél, ami 10 év múlva lesz. Valójában 2025-ről kellene beszélnünk, mivel már most is küszködünk.” – fogalmazott de Meo.
Forrás: totalcar.hu Kép: Illusztráció
Szolgáltatásunk során előfordul, hogy nem magyar cég nevében kér az utas számlát. A kézi számla…
Az európai autógyártók egyre hangosabban kérik az EU-t, hogy támogassa az olcsó, egyszerű benzines kisautók…
Jó ideje nem titok, hogy az európai autógyártók alaposan be vannak rezelve a kínai üzemektől.…
Autómentes Hétvégét rendeznek Budapesten szeptember 20-án és 21-én, szombaton és vasárnap. A BKK és együttműködő…
Az utóbbi napokban felborzolta a taxisok hangulatát a Főváros Taxirendelet-módosítási javaslata és annak beterjesztésének módja.…
Sajtótájékoztatót tartott szerdán Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály Balesetmegelőzési Osztály osztályvezetője, ahol bejelentést tett: csütörtöktől…