A globális felmelegedés és a környezetszennyezés elleni harc egyik fontos eszköze a közúti járművek károsanyag-kibocsátásának csökkentése. Ennek mentém az Európai Unió a 2024-es 116 g/km-ről 2025-re 94 g/km-re csökkentette az új közúti járművek megengedett átlagkibocsátását. A jelenlegi trendeket látva viszont az autógyártóknak ezt rendkívül nehéz lesz elérni.
Erről Luca de Meo, a Renault CEO-ja beszélt, aki szerint az európai gyártók nehéz dilemmával szembesülhetnek: vagy 15 milliárd eurós büntetést fizetnek a széndioxid kvóta túllépéséért, vagy 2,5 millióval kevesebb belső égésű motoros autót gyártanak le 2025-ben.
A vezető elsősorban az elektromos autók iránti csökkent keresletet okolja a helyzetért:
“Az elektromos átállás jelenleg fele olyan gyorsan zajlik, mint a [kibocsátási] célok eléréséhez kellene, és ahhoz, hogy ne kelljen büntetést fizetnünk. Mindenki 2035-ről beszél, ami 10 év múlva lesz. Valójában 2025-ről kellene beszélnünk, mivel már most is küszködünk.” – fogalmazott de Meo.
Forrás: totalcar.hu Kép: Illusztráció
Fémdoboz, ami néha mér, néha csak figyel – mégis egyre többen lassítanak miatta. A Trafibox…
Metál Zoltán, az Országos Taxiszövetség elnöke az ATV reggeli műsorában: Forrás: ATV
Sokan terveznek autós nyaralást, ám az egyes európai országok gyakorlata között jelentős eltérés mutatkozhat autópálya…
Mindig kérdés, hogy külföldi utazásokon az adott ország rendőrei milyen iratokat és kötelező tartozékokat kérhetnek…
Ha az autódba beülsz, és szaunának érzed, van egy trükk, ami gyorsabban lehűti, mint a…
Erre érdemes figyelni, hogy elkerüljük a nagy kiadásokat Szeretne utólagosan felszerelni egy vonóhorgot - például…