A globális felmelegedés és a környezetszennyezés elleni harc egyik fontos eszköze a közúti járművek károsanyag-kibocsátásának csökkentése. Ennek mentém az Európai Unió a 2024-es 116 g/km-ről 2025-re 94 g/km-re csökkentette az új közúti járművek megengedett átlagkibocsátását. A jelenlegi trendeket látva viszont az autógyártóknak ezt rendkívül nehéz lesz elérni.
Erről Luca de Meo, a Renault CEO-ja beszélt, aki szerint az európai gyártók nehéz dilemmával szembesülhetnek: vagy 15 milliárd eurós büntetést fizetnek a széndioxid kvóta túllépéséért, vagy 2,5 millióval kevesebb belső égésű motoros autót gyártanak le 2025-ben.
A vezető elsősorban az elektromos autók iránti csökkent keresletet okolja a helyzetért:
„Az elektromos átállás jelenleg fele olyan gyorsan zajlik, mint a [kibocsátási] célok eléréséhez kellene, és ahhoz, hogy ne kelljen büntetést fizetnünk. Mindenki 2035-ről beszél, ami 10 év múlva lesz. Valójában 2025-ről kellene beszélnünk, mivel már most is küszködünk.” – fogalmazott de Meo.
Forrás: totalcar.hu Kép: Illusztráció
Kigyulladt egy Hyundai Ioniq taxi Kajászón. A tűz átterjedt a közeli lakóházra. Végül eloltották a…
Aki elektromos autóra akar pályázni, most lépjen, a pénzszámláló ugyanis már az utolsó milliókat pörgeti.…
A gyorshajtás még mindig vezető baleseti ok, ezért most is ennek a visszaszorítását céloztuk meg.…
Úgy tűnik, az Európai Unió végre szabályozni fogja az idősebb sofőrök kérdését, és azt, hogy…
A BKK folytatja a legvédtelenebbek, tehát a gyalog, kerékpárral vagy kerekesszékkel közlekedők, illetve az idősebbek…
Az elektromos autók iránti érdeklődés kissé hullámzó, de a piaci keresletük folyamatosan növekszik. A fenntartható…