Itthon az új villanyautók több mint 80 százalékát cégek veszik.
2024 augusztusában a Datahouse adatai szerint a magyar autópiacon 8111 új autót adtak el, ami 9,4%-kal kevesebb az előző évhez képest. Ezzel párhuzamosan a villanyautók eladásai is csökkentek, és bár még mindig növekedést mutatnak (9%-os augusztusban), ez elmarad az év korábbi teljesítményétől.
A Villanyautósok oldal szedte össze a típus- és márkastatisztikákat, amelynek alapján a BYD Seal vezeti az augusztusi eladási listát 56 darabbal, mögötte a Volvo EX30 (45 db) és a BYD Seal U (35 db) következnek. Harminc darab felett kelt még el a Model Y, BYD Dolphinból is.
Márkákat tekintve az augusztusi villanyautó-eladásokban a BYD volt a legnépszerűbb, amely 124 járművet adott el, ezt követte a Volvo és a BMW. Az éves listán azonban továbbra is a Tesla vezet, amely eddig 1385 járművet értékesített, ami 54 százalékos növekedést mutat. Az élen a Model Y és Model 3 áll, de szorosan követi őket a Volvo EX30 és a Nissan Leaf.
A számok mögötti folyamatokról azt írja az oldal, hogy a jelenleg is érvényben lévő, és a cégek számára elérhető támogatások egyértelműen uralják az eladásokat, az autók 81 százalékát a cégek veszik, amelyek leginkább a Tesla, a BYD és a Volvo típusait választják.
Bár a tisztán elektromos hajtású új autók aránya éves szinten a magyar piacon 7 százalék felett van, ami jó hír, de az európai átlagnak csak nagyjából a fele – írja a lap – és megjegyzik, hogy az állami támogatások ellenére a piaci lendület megtorpanni látszik, jól látható ugyanis, hogy az év elején indult pályázatban lévő keretösszeg 40 százaléka még mindig elérhető.
Az új pályázók számának csökkenése és a szigorú szabályozás miatt elképzelhető, hogy a jövőben a támogatási feltételek enyhítésére lenne szükség.
Európában egyébként – elsősorban a németországi támogatási programok kifutása miatt – a korábbiaknál jóval lassabban nőtt a tisztán elektromos járművek (BEV) értékesítése: hosszú idő óta most fordult elő újra, hogy az elektromosok eladása a teljes személyautó-piacon tapasztalt négyszázalékos aránynál kisebb ütemben bővült. Egy felmérés szerint a megkérdezett uniós polgárok – köztük Magyarországon is – jelentős része továbbra is túl drágának tartja a villanyautókat, s átlagosan húszezer eurót lenne hajlandó egy új vagy egy használt BEV-re költeni.
Forrás: hvg.hu Kép: Illusztráció
Fémdoboz, ami néha mér, néha csak figyel – mégis egyre többen lassítanak miatta. A Trafibox…
Metál Zoltán, az Országos Taxiszövetség elnöke az ATV reggeli műsorában: Forrás: ATV
Sokan terveznek autós nyaralást, ám az egyes európai országok gyakorlata között jelentős eltérés mutatkozhat autópálya…
Mindig kérdés, hogy külföldi utazásokon az adott ország rendőrei milyen iratokat és kötelező tartozékokat kérhetnek…
Ha az autódba beülsz, és szaunának érzed, van egy trükk, ami gyorsabban lehűti, mint a…
Erre érdemes figyelni, hogy elkerüljük a nagy kiadásokat Szeretne utólagosan felszerelni egy vonóhorgot - például…