Categories: Hírek

Itthon is kezd kipukkadni a villanyautós lufi, már támogatással sem fogynak az e-kocsik

 

Itthon az új villanyautók több mint 80 százalékát cégek veszik.

 

2024 augusztusában a Datahouse adatai szerint a magyar autópiacon 8111 új autót adtak el, ami 9,4%-kal kevesebb az előző évhez képest. Ezzel párhuzamosan a villanyautók eladásai is csökkentek, és bár még mindig növekedést mutatnak (9%-os augusztusban), ez elmarad az év korábbi teljesítményétől.

Villanyautósok oldal szedte össze a típus- és márkastatisztikákat, amelynek alapján a BYD Seal vezeti az augusztusi eladási listát 56 darabbal, mögötte a Volvo EX30 (45 db) és a BYD Seal U (35 db) következnek. Harminc darab felett kelt még el a Model Y, BYD Dolphinból is.

 

Márkákat tekintve az augusztusi villanyautó-eladásokban a BYD volt a legnépszerűbb, amely 124 járművet adott el, ezt követte a Volvo és a BMW. Az éves listán azonban továbbra is a Tesla vezet, amely eddig 1385 járművet értékesített, ami 54 százalékos növekedést mutat. Az élen a Model Y és Model 3 áll, de szorosan követi őket a Volvo EX30 és a Nissan Leaf.

A számok mögötti folyamatokról azt írja az oldal, hogy a jelenleg is érvényben lévő, és a cégek számára elérhető támogatások egyértelműen uralják az eladásokat, az autók 81 százalékát a cégek veszik, amelyek leginkább a Tesla, a BYD és a Volvo típusait választják.

Bár a tisztán elektromos hajtású új autók aránya éves szinten a magyar piacon 7 százalék felett van, ami jó hír, de az európai átlagnak csak nagyjából a fele – írja a lap – és megjegyzik, hogy az állami támogatások ellenére a piaci lendület megtorpanni látszik, jól látható ugyanis, hogy az év elején indult pályázatban lévő keretösszeg 40 százaléka még mindig elérhető.

Az új pályázók számának csökkenése és a szigorú szabályozás miatt elképzelhető, hogy a jövőben a támogatási feltételek enyhítésére lenne szükség.

 

Európában egyébként – elsősorban a németországi támogatási programok kifutása miatt – a korábbiaknál jóval lassabban nőtt a tisztán elektromos járművek (BEV) értékesítése: hosszú idő óta most fordult elő újra, hogy az elektromosok eladása a teljes személyautó-piacon tapasztalt négyszázalékos aránynál kisebb ütemben bővült. Egy felmérés szerint a megkérdezett uniós polgárok – köztük Magyarországon is – jelentős része továbbra is túl drágának tartja a villanyautókat, s átlagosan húszezer eurót lenne hajlandó egy új vagy egy használt BEV-re költeni.

Forrás: hvg.hu Kép: Illusztráció

Double D

Recent Posts

Felismerhetetlen autókat kezdett használni a rendőrség

Néhány információt elárult az ORFK arról az egyelőre 17 darab autóról, amelyek közül szinte mindnek…

18 óra ago

Meddig érvényes a régi 50 és 100 eurós? Ezek a szabályok

Ahogy közeledik a nyaralási szezon csúcsa, egyre több fiók mélyéről kerül elő pár gyűrött bankjegy, köztük olyan…

18 óra ago

Tesla, Nissan, BMW: ennyi most egy elektromos autó biztosítása

Folyamatosan emelkedik a villanyautók száma Magyarországon. Az idei első 5 hónap végén közel 77 ezerre…

18 óra ago

Taxisokat is érintő változások a Belső-Erzsébetvárosban

2025. június 22. napján jelentős forgalmirend-változás lép életbe Belső-Erzsébetvárosban. A változás célja, hogy a terület…

1 nap ago

Mellbevágó adat: kiderült, hány méterről látja az autót a traffipax Magyarországon

Nem célszerű arra játszani, hogy előbb kiszúrjuk a traffipaxokat, mint ahogy azok lefotóznának minket. Az…

3 nap ago

Szüneteltetik az M7-es felújítását nyáron

A nyári csúcsidőszakra egészen szeptember 1-ig szüneteltetik az M7-es autópálya felújítását. Leállítják nyárra az M7-es…

3 nap ago