Categories: Hírek

Látványosan visszaesett a nyilvános töltések száma

Az AC töltések száma felére, a DC töltések száma 39%-kal csökkent 2023-ban, ha az év utolsó negyedéves adatait hasonlítjuk 2022 azonos időszakához. A töltések során felhasznált energia mennyisége valamivel kisebb mértékben, de szintén csökkent.

 

Közzétette a Magyar Energetikai és Közműszabályozási hivatal (MEKH) a 2023-as nyilvános töltési statisztikákat. A MEKH a 2023 év eleji áremeléseket, valamint az ingyenes töltési lehetőségek megszűnését véli amögött, hogy a korábbi dinamikus növekedést felváltotta egy lassan csökkenő, közel stagnáló trend.

2023 végén 2507 db nyilvános, engedéllyel rendelkező elektromosautó-töltőállomás üzemelt hazánkban, ami 12,5%-kal több a 2022 végi 2228 darabos állománynál.

Ugyanebben az időszakban a zöld rendszámos járművek száma 35,6%-kal (63.595-ről 86.248-ra), a tisztán elektromos járművek száma pedig közel 40 százalékkal (34.754-ről 48.533-ra) növekedett, tehát a nyilvános töltőoszlopok számának növekedése továbbra is jelentősen elmarad a környezetkímélő autók térhódításától.

 

2023 végén a 2507 db nyilvános töltőoszlop összesen 5041 csatlakozóval rendelkezett, melyek többsége, 3885 db Type2 csatlakozós AC töltő volt, a CHAdeMO töltők száma  (427 db) pedig egyre inkább elmarad az európai szabványnak választott CCS2 csatlakozók számától (640 db).

Az AC töltőkön 2023 utolsó negyedévében 1.716.858 kWh energiát használtak fel a villanyautósok, amely 26%-kal kevesebb az előző év utolsó negyedévének 2.164.668 kWh-s értékénél, a rekordfogyasztás azonban nem 2022 végén, hanem 2023 második negyedévében következett be, amikor 2.283.377 energiát vételeztek az autósok az AC töltőkön, a jelentős csökkenés tehát 2023 második félévében, elsősorban az utolsó negyedévben következett be.

 

A csökkenés időpontja összecseng azzal, hogy hazánk egyik legnagyobb forgalmú elektromobilitás-szolgáltatója, a Lidl, 2023 szeptember 5-én vezette ki az ingyenes töltési lehetőséget, amit néhány hónappal később a Penny is követett.

A DC töltőkön 4.421.355 kWh-t használtunk fel 2023 negyedik negyedévében, amely mindössze 11 százalékkal marad el az előző év végének 4.919.717 kWh-s értékétől, tehát az egyenáramú töltők forgalmában lényegesen kisebb visszaesés mérhető, valamint elmondható, hogy több mint két és félszer akkora forgalmat bonyolít az 1067 darab egyenáramú töltőcsatlakozó, mint a 3885 db váltóáramú aljzat.

Forrás: villanyautosok.hu kép: YouTube

Double D

Recent Posts

Részeg sofőrnek nem indul az autó: újabb országban vetik be az alkoholzárat

Az olaszoknál mostantól nincs pardon: aki egyszer már lebukott ittasan a volán mögött, annak be…

9 óra ago

Akár egy órával is nőhet a menetidő Budapest és a repülőtér között

Az M4-es autóút vecsési csomópont szakaszán júliusban három ütemben felújításokat hajtanak végre, emiatt a reptérre…

1 nap ago

Mától kerüld el Budapestnek ezt a részét! 3 hétig a villamos sem jár

Július 5-től 24-ig az 1-es villamos rövidített útvonalon halad. A Flórián téri felüljárók felújításához kapcsolódó…

2 nap ago

Jogosítványhosszabbítás: újabb kör lesz díjköteles, bezárták a kiskaput

Egészen ideáig még meg lehetett úszni egy adminisztrációs költséget, de mostantól már akkor is fizetni…

3 nap ago

16 ezer életveszélyes Volkswagent hív vissza a gyár

Több mint 16 ezer életveszélyes Volkswagen autó cirkál jelenleg is az utakon. A gyártó már…

3 nap ago

Több új autót adtak el itthon, mint tavaly

Magyarországon 65 098 új személyautót helyeztek forgalomba az idei első hat hónapban, 4,3 százalékkal többet,…

4 nap ago