Az AC töltések száma felére, a DC töltések száma 39%-kal csökkent 2023-ban, ha az év utolsó negyedéves adatait hasonlítjuk 2022 azonos időszakához. A töltések során felhasznált energia mennyisége valamivel kisebb mértékben, de szintén csökkent.
Közzétette a Magyar Energetikai és Közműszabályozási hivatal (MEKH) a 2023-as nyilvános töltési statisztikákat. A MEKH a 2023 év eleji áremeléseket, valamint az ingyenes töltési lehetőségek megszűnését véli amögött, hogy a korábbi dinamikus növekedést felváltotta egy lassan csökkenő, közel stagnáló trend.
2023 végén 2507 db nyilvános, engedéllyel rendelkező elektromosautó-töltőállomás üzemelt hazánkban, ami 12,5%-kal több a 2022 végi 2228 darabos állománynál.
Ugyanebben az időszakban a zöld rendszámos járművek száma 35,6%-kal (63.595-ről 86.248-ra), a tisztán elektromos járművek száma pedig közel 40 százalékkal (34.754-ről 48.533-ra) növekedett, tehát a nyilvános töltőoszlopok számának növekedése továbbra is jelentősen elmarad a környezetkímélő autók térhódításától.
2023 végén a 2507 db nyilvános töltőoszlop összesen 5041 csatlakozóval rendelkezett, melyek többsége, 3885 db Type2 csatlakozós AC töltő volt, a CHAdeMO töltők száma (427 db) pedig egyre inkább elmarad az európai szabványnak választott CCS2 csatlakozók számától (640 db).
Az AC töltőkön 2023 utolsó negyedévében 1.716.858 kWh energiát használtak fel a villanyautósok, amely 26%-kal kevesebb az előző év utolsó negyedévének 2.164.668 kWh-s értékénél, a rekordfogyasztás azonban nem 2022 végén, hanem 2023 második negyedévében következett be, amikor 2.283.377 energiát vételeztek az autósok az AC töltőkön, a jelentős csökkenés tehát 2023 második félévében, elsősorban az utolsó negyedévben következett be.
A csökkenés időpontja összecseng azzal, hogy hazánk egyik legnagyobb forgalmú elektromobilitás-szolgáltatója, a Lidl, 2023 szeptember 5-én vezette ki az ingyenes töltési lehetőséget, amit néhány hónappal később a Penny is követett.
A DC töltőkön 4.421.355 kWh-t használtunk fel 2023 negyedik negyedévében, amely mindössze 11 százalékkal marad el az előző év végének 4.919.717 kWh-s értékétől, tehát az egyenáramú töltők forgalmában lényegesen kisebb visszaesés mérhető, valamint elmondható, hogy több mint két és félszer akkora forgalmat bonyolít az 1067 darab egyenáramú töltőcsatlakozó, mint a 3885 db váltóáramú aljzat.
Forrás: villanyautosok.hu kép: YouTube
Az olaszoknál mostantól nincs pardon: aki egyszer már lebukott ittasan a volán mögött, annak be…
Az M4-es autóút vecsési csomópont szakaszán júliusban három ütemben felújításokat hajtanak végre, emiatt a reptérre…
Július 5-től 24-ig az 1-es villamos rövidített útvonalon halad. A Flórián téri felüljárók felújításához kapcsolódó…
Egészen ideáig még meg lehetett úszni egy adminisztrációs költséget, de mostantól már akkor is fizetni…
Több mint 16 ezer életveszélyes Volkswagen autó cirkál jelenleg is az utakon. A gyártó már…
Magyarországon 65 098 új személyautót helyeztek forgalomba az idei első hat hónapban, 4,3 százalékkal többet,…