Categories: Hírek

Látványosan visszaesett a nyilvános töltések száma

Az AC töltések száma felére, a DC töltések száma 39%-kal csökkent 2023-ban, ha az év utolsó negyedéves adatait hasonlítjuk 2022 azonos időszakához. A töltések során felhasznált energia mennyisége valamivel kisebb mértékben, de szintén csökkent.

 

Közzétette a Magyar Energetikai és Közműszabályozási hivatal (MEKH) a 2023-as nyilvános töltési statisztikákat. A MEKH a 2023 év eleji áremeléseket, valamint az ingyenes töltési lehetőségek megszűnését véli amögött, hogy a korábbi dinamikus növekedést felváltotta egy lassan csökkenő, közel stagnáló trend.

2023 végén 2507 db nyilvános, engedéllyel rendelkező elektromosautó-töltőállomás üzemelt hazánkban, ami 12,5%-kal több a 2022 végi 2228 darabos állománynál.

Ugyanebben az időszakban a zöld rendszámos járművek száma 35,6%-kal (63.595-ről 86.248-ra), a tisztán elektromos járművek száma pedig közel 40 százalékkal (34.754-ről 48.533-ra) növekedett, tehát a nyilvános töltőoszlopok számának növekedése továbbra is jelentősen elmarad a környezetkímélő autók térhódításától.

 

2023 végén a 2507 db nyilvános töltőoszlop összesen 5041 csatlakozóval rendelkezett, melyek többsége, 3885 db Type2 csatlakozós AC töltő volt, a CHAdeMO töltők száma  (427 db) pedig egyre inkább elmarad az európai szabványnak választott CCS2 csatlakozók számától (640 db).

Az AC töltőkön 2023 utolsó negyedévében 1.716.858 kWh energiát használtak fel a villanyautósok, amely 26%-kal kevesebb az előző év utolsó negyedévének 2.164.668 kWh-s értékénél, a rekordfogyasztás azonban nem 2022 végén, hanem 2023 második negyedévében következett be, amikor 2.283.377 energiát vételeztek az autósok az AC töltőkön, a jelentős csökkenés tehát 2023 második félévében, elsősorban az utolsó negyedévben következett be.

 

A csökkenés időpontja összecseng azzal, hogy hazánk egyik legnagyobb forgalmú elektromobilitás-szolgáltatója, a Lidl, 2023 szeptember 5-én vezette ki az ingyenes töltési lehetőséget, amit néhány hónappal később a Penny is követett.

A DC töltőkön 4.421.355 kWh-t használtunk fel 2023 negyedik negyedévében, amely mindössze 11 százalékkal marad el az előző év végének 4.919.717 kWh-s értékétől, tehát az egyenáramú töltők forgalmában lényegesen kisebb visszaesés mérhető, valamint elmondható, hogy több mint két és félszer akkora forgalmat bonyolít az 1067 darab egyenáramú töltőcsatlakozó, mint a 3885 db váltóáramú aljzat.

Forrás: villanyautosok.hu kép: YouTube

Double D

Recent Posts

Európába is elhozhatja hatótávnövelős villanyautóját a Volkswagen

A Volkswagen is beszállna a hatótávnövelt villanyautók (EREV) európai piacára, ahol eddig csak néhány szereplő…

6 óra ago

Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap

Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap 150 000 FORINT KEZDÉSI TÁMOGATÁSSAL!2025. április 28-án, HÉTFŐN 10:00 órakor  A…

1 nap ago

Traffipaxok brutális tévedései: 700-zal száguldó Ford és gyorshajtó parkoló autó

Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…

3 nap ago

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

4 nap ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

4 nap ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

5 nap ago