Categories: Hírek

Olcsóbb lesz villanyautóval járni

Több mint 300 töltőn csökkenti árait legnagyobb hazai szolgáltatóként a Mobiliti március 13-án. Ugyanazon a napon összesen immár 900 töltőre további árcsökkentés vásárolható külön díjért. Érdemes számolgatni.

 

Egységesen 225 Ft/kWh-ra csökkenti összesen 334 darab töltőjén az árakat a legnagyobb hazai töltőhálózatot működtető Mobiliti. Az ún. „e-Mobi” oszlopok közül a 22 kW-os DC-töltőkön eddig 240 Ft/kWh volt az ár, a 44 kW-os DC-töltőkön pedig 260 Ft/kWh. Ezek árai mérséklődnek március 13-án 225 Ft/kWh-ra, pontosan a 22 kWh-os AC-töltők áraira. Táblázatban egyszerűbb mindez:

 

Töltő fajtája Árak március 13-tól Árak március 13-ig
e-Mobi 22 kW DC 225 Ft/kWh 240 Ft/kWh
e-Mobi 44 kW DC 225 Ft/kWh + 5 Ft/perc 260 Ft/kWh + 5 Ft/perc
e-Mobi 22 kW AC nincs változás, 225 Ft/kWh 225 Ft/kWh

Ezzel egy időben további árcsökkentés lép életbe, de immár a Mobiliti teljes, 900 töltőből álló hálózatán, vagyis többek között az Auchan, a Spar, a McDonald’s és a Dechatlon melletti oszlopokon is.

Ennek igénybevétele azonban egyszeri 2990 forintos díjhoz kötött, ezért cserébe 26 Ft még lejön a Mobiliti magánügyfeleinél a fenti, akciós árból is, de maximum 1000 kWh erejéig. Vagyis aki kifizeti ezt a közel háromezer Ft-ot, annak már csak 199 Ft lesz egy kWh az összes Mobiliti töltőn. Fontos még tudni, hogy a kedvezmény nem érinti az 5 forintos percdíjat, és az első 30 nap leteltével a díjcsomag automatikusan megújul.

 

Általános árcsökkentésbe kezdünk” – foglalta össze az egységesítést a kedvezőbb kWh-árakat bejelentő sajtóbeszélgetésen Pálfy Barnabás, a Mobiliti kereskedelmi vezetője.

 

Még nem a háziasszonyok járnak villanyautóval Magyarországon, de a férfiak elmondták a véleményüket

A legnagyobb hazai szolgáltató hamarosan eléri a 100 ezer regisztrált ügyfelet, akik között nemrég kvantitatív kutatást végzett a Mobiliti. A töltőiket használók közül csaknem háromezren kitöltötték a meglehetősen hosszú és alapos kérdőívet (összesen 2973 választ értékeltek).

A válaszadók 89 százaléka férfi volt, amire úgy reagált Balogh Szabolcs ügyvezető, hogy még van dolguk az early bird-ök utáni időszakban bővíteni a villanyautós hölgyek számát. „Még nem tart ott az ország, hogy a magyar háziasszonyok járjanak villanyautóval, de az úttörők szomszédai már igen” – hangzott el a sajtóbeszélgetésen. Lakhely szerint ugyanakkor már bekövetkezett az ügyfélkör „szélesedése”: a válaszadók 32,5 százaléka volt budapesti, míg két éve még 80 százalék felett volt ez az arány. Életkort nézve a legnagyobb halmaz a 40–49 év közöttiek (31,3 százalék).

 

A kutatás számos érdekessége közül az egyik, hogy a két évvel ezelőttihez képest a legtöbb válaszadó a villanyautójával naponta megtett távolságot az 50–100 kilométer közötti sávba ikszelte, korábban még csak az 50 alattiba. Emellett azt is állították a villanyautósok, hogy hétvégi hosszabb utakra a legtöbben bevállalják ma már a 200–400 kilométer közötti távolságot is.

 

Balogh Szabolcs ügyvezető szerint a cégvezetés számára a legmeglepőbb válasz az volt, hogy az ügyfeleik nem egy-egy csomópontba szeretnének nagyon sok töltőt (20 százalék se akarja ezt), hanem sokkal inkább egy-egy töltőket szeretnének az országban, de azokat szétszórva (74 százalék).

Ennek némileg ellentmond, hogy a válaszadók nagyon nem szeretnek várakozni foglalt töltő mellett annak felszabadulására, itt azt láttuk, hogy életkor szerint jelentős különbség van a villanyautósok között” – tette hozzá Pálfy Balázs. A legfiatalabb ügyfeleknek a 10 perc is sok a felmérés válaszai szerint, míg a 40–49 év közöttiek akár 10-20 percet is hajlandóak várni. Itt a probléma, hogy a legnagyobb számban működő AC-töltőknél csekély az esély rá, hogy 10, vagy akár 20 percen belül éppen jön a járműtulajdonos a feltöltött kocsijához, szemben a villámtöltőkkel.

 

Idén meglesz az ezer töltő

A minap nagyinterjút közöltünk Balogh Szabolcs ügyvezetővel, aki a beszélgetésben többek között elárulta, hogy a terveik szerint idén száz vadonatúj töltőt telepítenek országszerte, jellemzően a nagyobb teljesítményű DC-töltőkre koncentrálnak.

Az interjúból kiderül többek között, hogy miből áll össze a 225 forintos ár, hogy mi akadályozza a lakossági 70 forintos árszintet a nyilvános töltőknél, hogy mennyibe kerül a töltők telepítése, hol a legsűrűbb a hálózatuk és hol vannak a veszteséges oszlopaik, és hogy öt év múlva mennyi ezer töltőjük működik majd Magyarországon. Érdemes elolvasni itt.

Forrás: vezess.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

14 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

14 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

4 nap ago