Újabb európai városok követhetik a párizsi példát.
Párizs lakói helyi népszavazáson úgy döntöttek, hogy az SUV-k után magasabb parkolási díjat kell fizetni a jövőben. Más európai nagyvárosok kíváncsian figyelik, hogyan válik be az újítás – adta hírül a CNBC.
Az indoklásban a régi kifogás szerepel: nagyobbak és nehezebbek, jobban szennyezik a környezetet, mint az átlagos személyautók. A népszavazáson annak ellenére nem jött össze nagy többség, hogy a részvételi arány igencsak szerénynek bizonyult. A francia főváros lakóinak 5,7 százaléka vette a fáradságot, hogy leadja a szavazatát és 55 százalékuk támogatta az SUV-k parkolásának szigorítását.
Ezt talán az magyarázza, hogy a magasabb parkolási díj csak a Párizson kívüli autókra vonatkozik. Egy óra nekik 18 euróba – 7110 forintba – kerül a városközpontban. Aki messzebb teszi le az SUV-ját az megússza óránként 12 euróval, vagyis 4740 forinttal.
A pontos szabályok szerint hagyományos és hibrid meghajtás esetén az 1,6 tonnás, akkumulátoros elektromos meghajtásnál a 2 tonnás autókra vonatkozik a szigorítás. A francia főváros önkormányzatának vezetői úgy gondolják, hogy a többi európai nagyváros is hasonló intézkedést hoz majd.
Párizs ugyanis nem az első, amely „rászáll” az SUV-kra. Lyonban júniustól növekszik ezeknek az autóknak a parkolási díja, Grenoble-ban már bevezettek egy környezetvédelmi felárat a nehezebb autókra. Bordeaux-ban extraadóval akarják sújtani ezeket. Németországban Tübingen városában hatszorosára, 180 euróra (71 ezer forint ezer) emelték a hagyományos motorral felszerelt, 1,8 tonnánál nehezebb SUV-k éves parkolási díját. Hannoverben is hasonló lépést fontolgat a városvezetés.
London polgármestere, Sadiq Khan azt mondta, figyelik az ilyen típusú intézkedések hatását, de egyelőre nem terveznek szigorítást. A nagyobb autóknak nem csupán a súlyukkal van gond. A T&E (Tranport & Environment nonprofit szervezet) adatai szerint az új autók minden két évben 1 centiméterrel szélesebbek lesznek és a nagyobb SUV-k már meghaladták a 2 méteres szélességet, amivel nem férnek el egy parkolóhelyen.
Forrás: www.totalcar.hu Kép: illusztráció
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…