Categories: Hírek

Megtörtént, amitől az SUV-k tulajdonosai tartottak és ez csak a kezdet

Újabb európai városok követhetik a párizsi példát. 

 

Párizs lakói helyi népszavazáson úgy döntöttek, hogy az SUV-k után magasabb parkolási díjat kell fizetni a jövőben. Más európai nagyvárosok kíváncsian figyelik, hogyan válik be az újítás – adta hírül a CNBC.

 

Az indoklásban a régi kifogás szerepel: nagyobbak és nehezebbek, jobban szennyezik a környezetet, mint az átlagos személyautók. A népszavazáson annak ellenére nem jött össze nagy többség, hogy a részvételi arány igencsak szerénynek bizonyult. A francia főváros lakóinak 5,7 százaléka vette a fáradságot, hogy leadja a szavazatát és 55 százalékuk támogatta az SUV-k parkolásának szigorítását.

 

Ezt talán az magyarázza, hogy a magasabb parkolási díj csak a Párizson kívüli autókra vonatkozik. Egy óra nekik 18 euróba – 7110 forintba – kerül a városközpontban. Aki messzebb teszi le az SUV-ját az megússza óránként 12 euróval, vagyis 4740 forinttal.

 

A pontos szabályok szerint hagyományos és hibrid meghajtás esetén az 1,6 tonnás, akkumulátoros elektromos meghajtásnál a 2 tonnás autókra vonatkozik a szigorítás. A francia főváros önkormányzatának vezetői úgy gondolják, hogy a többi európai nagyváros is hasonló intézkedést hoz majd.

Párizs ugyanis nem az első, amely „rászáll” az SUV-kra. Lyonban júniustól növekszik ezeknek az autóknak a parkolási díja, Grenoble-ban már bevezettek egy környezetvédelmi felárat a nehezebb autókra. Bordeaux-ban extraadóval akarják sújtani ezeket. Németországban Tübingen városában hatszorosára, 180 euróra (71 ezer forint ezer) emelték a hagyományos motorral felszerelt, 1,8 tonnánál nehezebb SUV-k éves parkolási díját. Hannoverben is hasonló lépést fontolgat a városvezetés.

 

London polgármestere, Sadiq Khan azt mondta, figyelik az ilyen típusú intézkedések hatását, de egyelőre nem terveznek szigorítást. A nagyobb autóknak nem csupán a súlyukkal van gond. A T&E (Tranport & Environment nonprofit szervezet) adatai szerint az új autók minden két évben 1 centiméterrel szélesebbek lesznek és a nagyobb SUV-k már meghaladták a 2 méteres szélességet, amivel nem férnek el egy parkolóhelyen.

Forrás: www.totalcar.hu Kép: illusztráció

 

OldA

Recent Posts

Traffipaxok brutális tévedései: 700-zal száguldó Ford és gyorshajtó parkoló autó

Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…

2 nap ago

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

3 nap ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

3 nap ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

4 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

4 nap ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

4 nap ago