Categories: Hírek

Friss előrejelzés: ugyanannyiba kerülhet egy elektromos autó, mint egy hagyományos

Az elektromos autók első számú hátránya hagyományos versenytársaikkal szemben, hogy sokkal drágábbak. A Gartner szakértői szerint ez nem sokáig lesz így.

 

Nagy fordulatot hoz a következő három év az elektromos autók és hagyományos versenytársaik versenyében, miután az új villanyautó-gyártók felforgatják az autógyártás alapjait – állítja a Gartner tanácsadó cég legújabb elemzésében.

 

Az új cégek meg akarják változtatni a status quót a saját javukra az autógyártáson belül – mondta Pedro Pacheco, a Gartner kutatási részlegének elnökhelyettese. Ezért olyan újításokat vezetnek be gyártási folyamatban, amelyek leegyszerűsítik az autók architektúráját és felgyorsítják az autóépítés folyamatát. Ezzel csökkennek a gyártási költségek, így a régi vágású autógyártók is kénytelenek lesznek követni ezeket a változtatásokat.

Ennek eredményeként 2027-re egy villanyautó előállításának átlagos költsége alacsonyabb lesz, mint egy belső égésű motorral ellátott autóé. Ez a változás lényegesen gyorsabb lesz, mint az akkumulátorok árának mérséklődése.

 

Az elemzés szerint a korábban vártnál sokkal hamarabb, már három év múlva egyenlővé válhat az elektromos és a hagyományos autók ára. Ugyanakkor eközben a karambolokkal járó javítási költségek elszállhatnak. Az utóbbin azt értik a Gartner szakértői, hogy az elektromos autókat érő komoly balesetek utáni helyreállítás ára 30 százalékkal nőhet 2027-re. A magyarázat abban keresendő, hogy a karosszériák néhány darabból állnak majd, amelyek cseréje drágább lesz a kisebb elemek helyettesítésénél. Ennek eredményeként emelkedik majd, azon esetek a száma, amikor egyszerűbb lesz eldobni az autót, mint javítani. Ez viszont növelni fogja a biztosítási költségeket.

 

További várható fejleménye a következő három évnek, hogy az elmúlt tíz évben alapított elektromosautó-gyártó startupok 15 százaléka 2027-re csődbe mehet vagy beolvadhat más vállalatokba – derül ki a Gartner jóslatából. Pacheco szerint ez azt jelenti, hogy az ágazat új korszakába lép: az aranyláz helyét az erősebb túlélésének evolúciós szabálya veszi át.

Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció

 

Double D

Recent Posts

Belepiszkálnak a szabályokba a B-s jogosítványoknál, ágálnak a szakértők

Az uniós elképzelés szerint előmozdítanák az elektromos és alternatív hajtású járművek használatát, és a motorozás…

5 óra ago

Félelmetes jelentések születnek, már a parlament is a taxiskáoszról beszél

Felduzzadt a taxispiac a pandémia óta, miközben egyre több a szakmailag és jogilag is megkérdőjelezhető…

1 nap ago

Metál Zoltán: Számos olyan taxis jelent meg a piacon, akiknek nemhogy jogosítványa, általános iskolai végzettsége sincs

Dermesztő képet festett a taxis piac jelenlegi helyzetéről Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke…

1 nap ago

Sokakat hidegzuhanyként érhet, jönnek az új autópályadíjak

Jövőre autósok százezrei spórolhatnak az autópálya-használaton: egyes vármegyékben féláron vagy még olcsóbban váltható éves matrica,…

1 nap ago

Újabb közúti razziát jelentett be a rendőrség, most ezt fogják nézni

A hétfőn induló egyhetes akcióban ezúttal mindenféle járműveket ellenőriznek majd. A ROADPOL Operational Group (Európai…

1 nap ago

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

2 nap ago