Az elektromos autók első számú hátránya hagyományos versenytársaikkal szemben, hogy sokkal drágábbak. A Gartner szakértői szerint ez nem sokáig lesz így.
Nagy fordulatot hoz a következő három év az elektromos autók és hagyományos versenytársaik versenyében, miután az új villanyautó-gyártók felforgatják az autógyártás alapjait – állítja a Gartner tanácsadó cég legújabb elemzésében.
Az új cégek meg akarják változtatni a status quót a saját javukra az autógyártáson belül – mondta Pedro Pacheco, a Gartner kutatási részlegének elnökhelyettese. Ezért olyan újításokat vezetnek be gyártási folyamatban, amelyek leegyszerűsítik az autók architektúráját és felgyorsítják az autóépítés folyamatát. Ezzel csökkennek a gyártási költségek, így a régi vágású autógyártók is kénytelenek lesznek követni ezeket a változtatásokat.
Ennek eredményeként 2027-re egy villanyautó előállításának átlagos költsége alacsonyabb lesz, mint egy belső égésű motorral ellátott autóé. Ez a változás lényegesen gyorsabb lesz, mint az akkumulátorok árának mérséklődése.
Az elemzés szerint a korábban vártnál sokkal hamarabb, már három év múlva egyenlővé válhat az elektromos és a hagyományos autók ára. Ugyanakkor eközben a karambolokkal járó javítási költségek elszállhatnak. Az utóbbin azt értik a Gartner szakértői, hogy az elektromos autókat érő komoly balesetek utáni helyreállítás ára 30 százalékkal nőhet 2027-re. A magyarázat abban keresendő, hogy a karosszériák néhány darabból állnak majd, amelyek cseréje drágább lesz a kisebb elemek helyettesítésénél. Ennek eredményeként emelkedik majd, azon esetek a száma, amikor egyszerűbb lesz eldobni az autót, mint javítani. Ez viszont növelni fogja a biztosítási költségeket.
További várható fejleménye a következő három évnek, hogy az elmúlt tíz évben alapított elektromosautó-gyártó startupok 15 százaléka 2027-re csődbe mehet vagy beolvadhat más vállalatokba – derül ki a Gartner jóslatából. Pacheco szerint ez azt jelenti, hogy az ágazat új korszakába lép: az aranyláz helyét az erősebb túlélésének evolúciós szabálya veszi át.
Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…