Categories: Hírek

Friss előrejelzés: ugyanannyiba kerülhet egy elektromos autó, mint egy hagyományos

Az elektromos autók első számú hátránya hagyományos versenytársaikkal szemben, hogy sokkal drágábbak. A Gartner szakértői szerint ez nem sokáig lesz így.

 

Nagy fordulatot hoz a következő három év az elektromos autók és hagyományos versenytársaik versenyében, miután az új villanyautó-gyártók felforgatják az autógyártás alapjait – állítja a Gartner tanácsadó cég legújabb elemzésében.

 

Az új cégek meg akarják változtatni a status quót a saját javukra az autógyártáson belül – mondta Pedro Pacheco, a Gartner kutatási részlegének elnökhelyettese. Ezért olyan újításokat vezetnek be gyártási folyamatban, amelyek leegyszerűsítik az autók architektúráját és felgyorsítják az autóépítés folyamatát. Ezzel csökkennek a gyártási költségek, így a régi vágású autógyártók is kénytelenek lesznek követni ezeket a változtatásokat.

Ennek eredményeként 2027-re egy villanyautó előállításának átlagos költsége alacsonyabb lesz, mint egy belső égésű motorral ellátott autóé. Ez a változás lényegesen gyorsabb lesz, mint az akkumulátorok árának mérséklődése.

 

Az elemzés szerint a korábban vártnál sokkal hamarabb, már három év múlva egyenlővé válhat az elektromos és a hagyományos autók ára. Ugyanakkor eközben a karambolokkal járó javítási költségek elszállhatnak. Az utóbbin azt értik a Gartner szakértői, hogy az elektromos autókat érő komoly balesetek utáni helyreállítás ára 30 százalékkal nőhet 2027-re. A magyarázat abban keresendő, hogy a karosszériák néhány darabból állnak majd, amelyek cseréje drágább lesz a kisebb elemek helyettesítésénél. Ennek eredményeként emelkedik majd, azon esetek a száma, amikor egyszerűbb lesz eldobni az autót, mint javítani. Ez viszont növelni fogja a biztosítási költségeket.

 

További várható fejleménye a következő három évnek, hogy az elmúlt tíz évben alapított elektromosautó-gyártó startupok 15 százaléka 2027-re csődbe mehet vagy beolvadhat más vállalatokba – derül ki a Gartner jóslatából. Pacheco szerint ez azt jelenti, hogy az ágazat új korszakába lép: az aranyláz helyét az erősebb túlélésének evolúciós szabálya veszi át.

Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció

 

Double D

Recent Posts

Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap

Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap 150 000 FORINT KEZDÉSI TÁMOGATÁSSAL!2025. április 28-án, HÉTFŐN 10:00 órakor  A…

2 óra ago

Traffipaxok brutális tévedései: 700-zal száguldó Ford és gyorshajtó parkoló autó

Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…

2 nap ago

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

3 nap ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

3 nap ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

4 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

4 nap ago