Categories: Hírek

Zuhan az elektromos autók maradványértéke!

Egy brit tanulmány szerint az akkumulátoros elektromos járművek olyan gyorsan értéktelenednek, hogy egyesek három év alatt értékük több mint felét veszítik el.

 

A ChooseMyCar.com használtautó-vásárlási szolgáltatás megbízásából készült kutatás azt állítja, hogy az elektromos autók 2020 és 2023 között átlagosan 51%-ot veszítenek vásárlási értékükből, míg a benzines belső égésű motorral hajtott járművek esetében ez az arány csak 37%. Ez átlagosan 18.955 dolláros veszteséget jelent az elektromos autótulajdonosok számára, míg a belső égésű járművek ugyanezen időszak alatt 12.330 dollárt veszítenek.

 

A tanulmány az új autók 2020-as árait hasonlította össze a jelenlegi értékükkel. A 2023-as érték a magáneladók vagy autókereskedők által jegyzett autók átlagos árán alapul. Emellett összehasonlította a népszerű autóvásárlási weboldalakat is, hogy megnézze a mostani vételárat.

 

Természetesen minél magasabb az eredeti vételár, annál nagyobb a veszteség, a Tesla S modell átlagosan 31.135 dollárt veszített az Egyesült Királyság piacán mindössze három év alatt. Azonban még a belépőszintű járművek, például a Nissan Leaf is 16.190 dolláros veszteséget szenvedtek el. Sőt, a belépő szintű autók gyakran nagyobb százalékos értékcsökkenést tapasztalnak, a Hyndai Ionic például szemet gyönyörködtető 67%-ot veszített értékéből.

 

A kutatók szerint ez részben a piaci korrekciónak köszönhető, amelynek során az új elektromos autók árait a lanyhuló eladások fellendítése érdekében csökkentették a gyártók. A használtautó-piaci szakértők szerint azonban a magasabb értékvesztési arányok tendenciája várhatóan folytatódni fog. A legnagyobb értékcsökkenést a következő autók szenvedték el:

Hyundai Ionic -67%

BMW i3 -64%

Renault Zoe -61%

Nissan Leaf -58%

VW ID.3 -55%

Tesla S modell -46%

Tesla 3 -43%

 

A jelentés szerzői szerint részben az Egyesült Királyság 2020-as kormányzati támogatása, amely akár 75%-os támogatást nyújt az elektromos járművek otthoni intelligens töltőpontjainak telepítési költségeihez, segítette az autótulajdonosokat arra ösztönözni, hogy elektromosra váltsanak. Ezek a pénzeszközök azonban elhalványulnak a járművek értékében elvesztett több ezer dollárral szemben.

 

A ChooseMyCar.com alapítója, Nick Zapolski elmondta: “Kutatásunk újabb csapást mér az elektromos autó tulajdonosokra, ráadásul sok más, a közelmúltban napvilágot látott probléma mellett. Nemcsak maguk az e-autók nem tartják meg az értéküket, hanem maga az áram ára is megugrott, ami azt jelenti, hogy az autók üzemeltetése már nem olyan gazdaságos, mint korábban. Az otthoni töltőpontok telepítése drága (már ha egyáltalán megvan az ehhez szükséges infrastuktúra), és a nyilvános töltőpontok elérhetőségével és megbízhatóságával kapcsolatban is felhördülés tapasztalható”

Forrás: autoszektor.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Európába is elhozhatja hatótávnövelős villanyautóját a Volkswagen

A Volkswagen is beszállna a hatótávnövelt villanyautók (EREV) európai piacára, ahol eddig csak néhány szereplő…

14 óra ago

Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap

Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap 150 000 FORINT KEZDÉSI TÁMOGATÁSSAL!2025. április 28-án, HÉTFŐN 10:00 órakor  A…

2 nap ago

Traffipaxok brutális tévedései: 700-zal száguldó Ford és gyorshajtó parkoló autó

Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…

4 nap ago

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

5 nap ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

5 nap ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

6 nap ago