A statisztikák szerint árcsökkenés jelei mutatkoznak a magyar piacon. Három év után így újra a vevők kerülhetnek kedvezőbb helyzetbe, ami a kínálat alakulására is komoly hatással lehet. A Használtautó.hu több mint 3 millió hirdetés alapján vizsgálta meg az elmúlt három év áremelkedésének a tendenciáit. A Datahouse újautó-adatait felhasználva a 20 legnépszerűbb modell átlagárait pedig összehasonították a használt piacon látottakkal.
A magyar piac nagy részét lefedő cég adatai alapján a személyautóknál 6%-kal csökkent az átlagár tavaly februárhoz képest.
Ez az elmúlt, járvány- és háborús helyzettel, valamint az inflációval is sújtott esztendők fényében komoly változásnak számít, különös tekintettel arra, hogy 2021 óta évről évre akár több mint 30%-os átlagár-növekedés is megfigyelhető volt. A személyautók drágulásának ezért az elmúlt években leginkább az eladók és a kereskedők örülhettek a legjobban.
A hirdetések túlnyomó részét továbbra is az 1-3 millió forintos vételáron kínált személyautók teszik ki, miközben az elmúlt három év során leginkább 3-7 millió és 7-15 millió Ft között növekedtek a számok. Előbbi esetében 30%-os, utóbbi esetében pedig csaknem 100%-os ugrásról beszélhetünk.
A portál szakértője összevetette a portálon látható átlagárakat a Datahouse új autókkal kapcsolatos átlagáraival is.
2024 februárjában egy új Suzuki Swift például csaknem 7,5-szer drágább, mint a használt piaci átlagár, míg a Opel Astra esetében ez megközelítőleg 7-szeres szorzót jelent.
Itt fontos kiemelni, hogy a nagy árkülönbség oka többek között a használt autók széles skálán mozgó kilométeróra-állása, kora, felszereltsége és állapota, az összes elérhető modellváltozatot beleértve.
Kiválasztott népszerű modellek esetében mindegyik vizsgált modell átlagára legalább 44-79%-kal növekedett három év alatt.
Horváth András, a Használtautó.hu autópiaci szakértője kiemelte: „Miközben az újautó-árak tovább emelkednek, addig a használt autók árai korrigálnak, így most már a vevők is egyre jobb helyzetbe kerülhetnek. Vásárlói oldalról javasoljuk megvárni március végét, hogy kiderüljön, lefelé indulnak-e az árak vagy tovább stagnálnak. A hirdetőknek pedig ekkortájt kell majd erőteljesebben előtérbe helyezniük az eladandó autóikat, ami a kínálatra is jótékony hatással lesz.”
Forrás: blikk.hu Kép: illusztráció
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…