Categories: Hírek

Tízből hat magyar villanyautó céges

…legalábbis az egyik biztosítónál. Érdekes statisztikai adatokat közöltek az állományról.

 

A Belügyminisztérium legfrissebb statisztikái alapján 82 277 autó közlekedik zöld rendszámmal a magyar utakon. Az e-autók számával párhuzamosan a rájuk szabott biztosításokra is nő a kereslet. Az Allianz egy éve vezette be elektromos járművekre szabott biztosítási fedezeteit, amelynek alkalmából összegyűjtötte az elmúlt év statisztikáit és tapasztalatait.

 

Az elektromos és plug-in hibrid járművekre kötött biztosítási szerződések száma folyamatosan növekedett az elmúlt években a biztosítónál, az e-autókra szabott fedezetek bevezetése óta több mint 20 százalékkal. A szerződések alapján az új autók dominálnak a biztosításoknál: 60 százalékban egy évnél fiatalabb autókra kötik a tulajdonosok, 30 százalékban 1–5 éves, 10 százalékban pedig 5–10 éves autókra.

A biztosító adataiból jól látszik, hogy egyre több cég számára fontos, hogy a flottájukban e-autók legyenek, ugyanis a náluk szerződők 59 százaléka jogi személy.

 

A magánszemélyek jó része (40 százaléka) 30 év feletti, a 17–29 éves korosztály aránya pedig egy százalék. Emellett a növekvő vidéki penetráció is jól kirajzolódik, mivel a biztosítások 53 százalékát vidéken kötik, 47 százalékát pedig a fővárosban, illetve Pest megyében.

 

Az Allianznál a casco biztosítások járműkárainak mintegy 15 százaléka már elektromos/hibrid/plug-in hibrid járművekben keletkezik. A vállalat tapasztalatai szerint a villanyautósok közül legtöbben azért tartják fontosnak a biztosítást, mert a speciális szaktudást, felszerelést igénylő helyreállítási munkák magas költségeit a biztosító nagy részben átvállalja.

 

A hagyományos meghajtású autókkal szemben ugyanis az elektromos/hibrid/plug-in hibrid járművek helyreállítása átlagosan 30-40 százalékkal többe kerül az alkatrészárak és a speciális tudást igénylő javítási munkadíjak miatt.

Forrás: vezess.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Januártól jelentősen átalakul a nyugdíjrendszer, eltűnik a 65 éves korhatár is

2026. január 1-től szabadon dönthetünk a nyugdíjas évekről: a nyugdíjba vonulás rugalmas, személyre szabott rendszer…

10 óra ago

Hatalmas változás jön a B kategóriás jogosítványoknál

Nagy változás előtt állnak az autósok Európában! Az Európai Unió ugyanis lazít a B kategóriás…

10 óra ago

Rommá tört a taxi: ismét száguldó autós balesetezett az Árpád-hídnál

A szemtanú szerint az autóban fiatalok ültek, és üvöltött a zene. Brutális erejű ütközés képeit…

1 nap ago

Ezt rontja el a legtöbb sofőr: így kell beállítani a guminyomást télen!

Ahogy beköszönt a hideg idő, az autógumi nyomásának ellenőrzése sokkal fontosabbá válik, mint azt a…

1 nap ago

Kilincsbotrány a Teslánál: a tulajok féltik a gyerekeiket

A panaszok csak gyűlnek, a hatóságok vizsgálódnak, a Tesla pedig egyre nagyobb nyomás alá kerül.…

1 nap ago

Ausztriában is véget ér egy korszak, kivezetik a ragasztható matricákat

Ausztriában 2026-ban még lehet hagyományos, ragasztható autópálya-matricát venni, de 2027-től már csak a digitális verzió…

1 nap ago