Categories: Hírek

Megéri még elektromos autót venni?

Egyre több gond merül fel az árammal működő modellek körében. A probléma forrása azonban nem ebben gyökerezik.

 

A Consumer Reports legfrissebb éves autómegbízhatósági felmérése szerint az elektromos járművekkel (EV) 79 százalékkal több probléma van, mint más autókkal.

„A gond oka nem igazán abban rejlik, hogy elektromosak” – mondta Jake Fisher a csoport autótesztelő központjának igazgatója. A problémák nagyrészt azért merülnek fel, mert az elektromos járművek többnyire új modellek, melyek mögött nincs több évnyi tesztelés. Emellett a nemrégen bevezetett típusok az esetek nagy részében több problémával küzdenek, függetlenül attól, mi hajtja őket – írja a CNN.

 

Emellett az elektromos típusok magasabb árakon futnak, kifinomultabb technológiai jellemzőkkel rendelkeznek és biztonsági érzékelőtől kezdve minden díszes funkciójú eszköz megtalálható bennük. Ezek azonban csak még több lehetőséget kínálnak arra, hogy ezek az újítások meghibásodjanak.

 

Az EV-tulajdonosok az akkumulátorokkal és a töltéssel kapcsolatos problémákról is beszámolnak, de ez is nagyrészt az elektromos járművek újdonságának következménye. Nem arról van szó, hogy a technológia eleve problémás lenne – mondta Fisher.

 

A Consumer Reports felmérésében különösen az elektromos kisteherautók szerepelnek a legrosszabbul, de nem minden EV megbízhatatlan: a Tesla Model 3 és a Model Y, valamint a Ford Mustang Mach-E például egy átlagos megbízhatósággal rendelkezik, emellett a Nissan Ariya és a Hyundai Ioniq 6 még ennél is jobban teljesített.

 

A legrosszabb minősítést a plug-in hibridek kapták, mivel a gáz- és villanymotorokkal és a töltőrendszerekkel együtt minden megvan bennük, amely a gázalapú- és elektromos járművekben is elromolhatnak.

 

Jake Fisher hozzátette, „az egyetlen ok, amiért a hibridek nem teljesen megbízhatatlanok, az az olyan autógyártóknak köszönhető, mint a Toyota, a Honda, a Hyundai és a Kia”.

Forrás: economx.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

5000 forint és hétfőig kötelező volt befizetni: a NAV is keményen rászállhat arra, aki elfelejtette

Március 31-én lejárt a kötelező kamarai hozzájárulás befizetésének határideje, amely évente 5000 forintot jelent a…

2 nap ago

Újabb budapesti utcákban vált fizetőssé a parkolás: ezt kell tudni

Április 2-től újabb parkolási övezet vált fizetőssé, ahol reggel 8 órától este 6 óráig kell…

2 nap ago

Leáldozott a papírnyugtáknak: júliustól munkába állhat a NAV új rendszere

Megjelent a Magyar Közlönyben az e-pénztárgépek forgalmazásáról, üzemeltetéséről, valamint az e-pénztárgépek és az e-nyugta kiállításának…

3 nap ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapesten

Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt 2025. április 6-ig megváltozik a forgalmi rend. A Budapesti Rendőr-főkapitányság…

4 nap ago

Tegnaptól érvényes: több mint 200 ezer vállalkozást érint!

Hatályba lépett az e-pénztárgépekről szóló rendelet. Keddtől hatályos az e-pénztárgépekről szóló rendelet, amely jelentősen átalakíthatja a…

4 nap ago

Kamarai díj fizetési határidőn túl

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamarának minden vállalkozó, vállalkozás köteles éves regisztrációs díjat fizetni. A díj…

4 nap ago