Remélhetőleg egyszer mindenki eléri azt az életkort, amikor már nyugdíjba tud menni. Taxis vállalkozók túlnyomó többségénél ez a jeles dátum mindössze annyit jelent, hogy ezután nyugdíj melletti vállalkozók lesznek, és talán kevesebb lesz a közteher. A katásoknak azonban még egyéb teendőik is vannak!
2022 szeptemberétől változott meg a katások jogállásáról szóló törvény, egyik sarkalatos pontja pedig úgy szól, hogy kisadózó sem másodállású, sem nyugdíjas nem lehet.
Valami egyéb vállalkozói formát kell választania. De mi legyen az? És nem utolsósorban: mikor?
Az adózási forma tekintetében az átalányadózás a legkedvezőbb, ugyanis a nyugdíj mellettiek már semmiféle járulék fizetésére nem kötelezettek, és még adókedvezmény is igénybe vehető. Ami viszont az időzítést illeti, nyugdíj előtt álló katások három variáció közül választhatnak:
Mindhárom esetre érvényes, hogy a változást a vállalkozó köteles bejelenteni a T101E változásbejelentő lapon. Ennek 01-es oldalán jelölhető a nyugdíj melletti vállalkozás ténye, és a 03-as oldalon a kata megszüntetése.
Ne feledjük itt beikszelni az „átalányadózást választok” négyzetet!
-oli-
I. Harang csendül,Ének zendül,Messze zsong a hálaénekAz én kedves kis falumbanKarácsonykorMagába száll minden lélek. Minden…
A hétvégén áramkimaradás volt San Franciscóban. A váratlan sötétség az önvezető autók hiányosságaira is rávilágított…
Eljön majd az a pont, mikor egyszerűen költséghatékonyabb lesz elektromos kisautókat gyártani Bár végleges döntés…
A jövő év áprilisától Magyar Mobilitási és Autóklub néven működik tovább a Magyar Autóklub, a…
Korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és a kormányhivatalokban december 24-től január 5-ig - tájékoztatta…
Ha szalonból vásárolunk újautót, azt feltételezzük, hogy egy teljesen új, hibátlan és kifogástalan terméket kapunk…